الگوریتم rank brain گوگل

ارسال شده در
الگوریتم rank brain گوگل

هر آنچه باید راجع به الگوریتم rank brain گوگل بدانید

اصول و فاکتورهای سئو روز به روز در حال تکامل و پیشرفت است و گوگل همواره به دنبال پیدا کردن راهی برای رتبه بندی مناسب و اصولی سایت‌های مختلف است. از این رو همواره الگوریتم‌های جدیدی را طراحی کرده و مورد استفاده قرار می‌دهد. در صورتی که قصد دارید، سایت شما در نتایج بالای جست و جو قرار بگیرد و از جایگاه و رتبه بالایی برخوردار شوید، باید به تمامی اصول سئو از جمله لینک سازی داخلی و خارجی، انتخاب مناسب کلمه کلیدی و استفاده صحیح از آن، تولید محتوا و غیره توجه کنید. سنجش تمامی این فاکتورها به وسیله الگوریتم‌های مختلفی انجام می‌شود که در کنار یکدیگر به سایت شما اعتبار و امتیاز مناسب را می‌دهد. الگوریتم rank brain یکی از جدیدترین الگوریتم‌های مورد استفاده توسط گوگل بر پایه هوش مصنوعی است که در ادامه با آن بیشتر آشنا می‌شویم.

الگوریتم rank brain چیست؟

الگوریتم rank brain یکی از جدیدترین الگوریتم‌های مورد استفاده توسط گوگل است که در سال ۲۰۱۵ به طور رسمی مورد استفاده قرار گرفته است. اهمیت این الگوریتم در سال ۲۰۱۸ بیش از پیش مورد توجه قرار گرفت به طوری که در حال حاضر این الگوریتم به عنوان سومین فاکتور مهم در میزان اعتبار سنجی گوگل بعد از محتوا و بک لینک مورد بررسی قرار می‌گیرد. مهم‌ترین تفاوت این الگوریتم با دیگر الگوریتم‌های مورد استفاده تکیه آن به هوش مصنوعی است. در واقع این الگوریتم درست مانند یک انسان عوامل و فاکتورهای مختلف را مورد بررسی قرار می‌دهد.

الگوریتم rank brain دقیقا چه کاری انجام می‌دهد؟

اگر به زبان ساده بخواهیم عملکرد این الگوریتم را به شما نشان دهیم، این الگوریتم دو کار اصلی در گوگل بر عهده دارد. مهم‌ترین بخش عملکرد این الگوریتم پیدا کردن ارتباط معنایی میان کلمات و مقایسه آن با اطلاعات مختلفی مانند سوابق جست و جو کاربر، موقعیت مکانی و غیره است. برای مثال اگر شما به دنبال یک مدل خاص از تلفن همراه مثلا گوشب موبایل J6+ هستید، ممکن است از کلمات مختلفی مانند تلفن همراه J6+، گوشی موبایل J6+، سامسونگ J6+، موبایل جی ۶ پلاس و غیره استفاده کنید. بسیاری از الگوریتم‌های قبلی مورد استفاده توسط گوگل تمرکزشان تنها روی یک کلمه کلیدی مشخص بوده و توانایی پیدا کردن ارتباط معنای میان کلمات مشابه را ندارند. اما الگوریتم rank brain مانند یک انسان هوشمند می‌تواند کلمات مشابه و هم معنی را تشخیص داده و در نتیجه مناسب ‌ترین و بهترین سایت‌ها را در نتایج جست و جو قرار دهد.

الگوریتم rank brain
الگوریتم rank brain

عملکرد دیگر الگوریتم rank brain سنجش میزان رضایت مندی کاربران از سایت‌های مختلف است. در کنار سنجش فاکتورهای مختلفی مانند نرخ کلیک، زمانی که کاربران در سایت می‌گذرانند، تعداد بک لینک‌ها و غیره این الگوریتم به شیوه دیگر میزان رضایت کاربران را بررسی می‌کند. به این شکل که الگوریتم rank brain بررسی می‌کند که شما بعد از جست و جوی کلمه کلیدی مورد نظرتان چند سایت را برای مشاده انتخاب می‌کنید. اگر شما اولین سایت در نتایج جست و جو را باز کرده و بعد از آن چندین سایت دیگر را نیز مشاهده کنید، الگوریتم rank brain نتیجه می‌گیرد که سایت اولیه نتوانسته است میزان رضایت شما را به طور کامل به دست آورده و اطلاعات مورد نیازتان را در اختیار شما قرار دهد.

 چه کنیم تا از نظر الگوریتم rank brain در رتبه بالایی قرار بگیریم؟

بعد از آن که کاملا با الگوریتم rank brain، عملکرد و اهمیت آن آشنا شدیم، بهتر است بدانیم جهت ارتقا رتبه سایت خود از نظر این الگوریتم چه کارهایی می‌توانیم انجام دهیم. یکی از مهم‌ترین اقدامات استفاده از کلمات کلیدی بلند است. این کلمات کلیدی از دو نظر حائز اهمیت هستند، اول آن که معمولا فضای رقابتی آن‌ها کم تر بوده و کلمات کلیدی کوچک تر را در دل خود دارند. بنابراین با این کار با یک تیر دو نشان می‌زنید.

محتوا را به زبان ساده بنویسید. همانطور که در بالا اشاره شد، یکی از فاکتور‌های مورد بررسی الگوریتم rank brain سنجش میزان رضایت کاربر است. استفاده از کلمات سخت و متن سنگین باعث می‌شود کاربران با سایت شما ارتباط مناسب برقرار نکرده و به دنبال سایت دیگر بروند.

همانطور که در عملکرد این الگوریتم عنوان شد، الگوریتم rank brain از مفهوم استفاده می‌کند. بنابراین یکی دیگر از کارهایی که می‌توانید انجام دهید، استفاده از کلمات هم معنی در متن است. برای مثال در صورتی که مطلب شما درباره تلفن همراه است، می‌توانید از تلفن همراه و گوشی موبایل در متن به تعداد مناسب و اصولی استفاده کنید.

مطالب مرتبط

مطالب قبلی و بعدی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + یازده =