02146011014 پشتیبانی سریع

بازاریابی شبکه های اجتماعی

10552 بازدید
بازاریابی شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی امروزه یکی از مهم ترین قسمت های زندگی همه ی افراد شده است. به طوری که این شبکه ها در پیشرفت کاری افراد نیز ورود پیدا کرده است و موقعیت شغلی بسیاری از افراد در گرو آن ها می باشد. یکی از مهم ترین کاربردهای شبکه های اجتماعی معروفی مثل اینستاگرام، فیسبوک، توئیتر و… بازاریابی می باشد. در این مطلب با ما همراه باشید تا شما را با مفهوم بازاریابی شبکه های اجتماعی شما را آشنا کنیم.

بیش از ۸۹ درصد از جست وجوی روزانه ی گوگل را کاربران موبایل به خود اختصاص داده اند که به صورت میانگین بین ۳۰ تا ۴۵ دقیقه از ۲۴ ساعت را صرف گشت و گذار در شبکه های اجتماعی می کنند.

اگر از کاربران دائمی شبکه های اجتماعی باشید مطمئنا با تبلیغات زیادی که برای کسب و کار های مختلف در پیج های پرطرفدار انجام می شود رو به رو شده اید.
با توجه به رشد روز افزون کاربران شبکه های اجتماعی مختلف بحث کسب وکار مجازی و ترویج مطالب با استفاده از شبکه های اجتماعی مطرح شده است. مبحثی گسترده تحت عنوان بازاریابی شبکه اجتماعی یا SSM که ۸۴ درصد از بازار جهانی را با شیوه های موثر تبلیغات و بازاریابی تحت تاثیر خود قرار داده است.
فست سئو با ارائه خدمات بازاریابی شبکه اجتماعی مسیر درآمدزایی شما را هموار کرده و کسب و کار شما را تبدیل به برندی معتبر از طریق فعالیت مستمر در شبکه های اجتماعی می کند.

 

مفهوم و تاریخچه بازاریابی شبکه های اجتماعی

 

بازاریابی شبکه اجتماعی یا SMM فرمی موثر از بازاریابی و مارکتینگ است که با یکی از محبوب ترین ابزاری های اجتماعی یعنی شبکه های اجتماعی تلفیق شده است. امکاناتی نظیر به اشتراک گذاری مستقیم ویدیو ها، تعامل مستقیم با کاربران و قابلیت درج محتوای چندرسانه ای مختلف که در شبکه های اجتماعی وجود دارد این سرویس ها را به ابزاری فراتر از امکانات پیش فرض خود مبدل کرده است.
در سال های ۱۹۷۰ تا ۱۹۸۰ اولین بار سایت های اجتماعی روی کار آمدند. بعد از این که فضا های اجتماعی در این این دو دهه طرفداران خود را پیدا کردند در سال ۲۰۰۲ اولین شبکه های اجتماعی معروف نظیر فیس بوک پا به عرصه ی رقابت نهادند.

با گسترش استفاده از این شبکه و افزایش کاربران درآمدزایی از طریق شبکه های اجتماعی مطرح شد و کسب وکار های بزرگ و کوچک رقابت بزرگی را به عنوان بازاریابی شبکه های اجتماعی برای داشتن رسانه های اجتماعی موفق آغاز کردند.

 

مفهوم و تاریخچه بازاریابی شبکه های اجتماعی

مفهوم و تاریخچه بازاریابی شبکه اجتماعی

 

واژه ی بازاریابی شبکه های اجتماعی و یا به اصطلاح دیگر Social Media Marketing (SMM) ، به معنای بهره وری از شبکه‌ های اجتماعی معروف برای تبلیغات شغلی، افزایش فروش و ارائه ی خدمات کاری است.

همچنین در تعریف دیگر، بازاریابی شبکه اجتماعی به معنای استفاده از پلتفرم‌ ها و شبکه های اجتماعی برای برقراری ارتباط با مخاطبان، برند سازی، افزایش فروش و افزایش ترافیک وب ‌سایت های کاری است.

این پیمان برادری همان SMO یا بهینه سازی شبکه های اجتماعی نام دارد. SMO ارتباط تنگاتنگی با تولید محتوای بهینه در وب سایت نیز دارد و نیاز به استراتژی های هوشمندانه دارد.

از همین رو می توانید مطمئن باشید که با شناختی که فست سئو از وضعیت بازار و آنالیز رقبا در شبکه های اجتماعی و در واقع بازاریابی شبکه اجتماعی دارد می تواند کسب و کار شما را در شبکه های اجتماعی را به برندی مطرح تبدیل کند.

 

فواید بازاریابی شبکه های اجتماعی

 

·       افزایش دانش در رابطه با برند کاری

·       بیشتر دیده شدن محتواهای کاری

·       گسترش روابط با مخاطبین و مشتریان

·       تحلیل آسان رقبا

·        افزایش ترافیک ورودی برای سایت های کاری

·       تاثیر مثبت بر روی سئو و بهبود رتبه در موتورهای جستجوی گوگل

·        دریافت اطلاعات مخاطبان و فالوئرها و آشنایی بیشتر با سلایق مخاطبین

·        بهبود اعتبار برند کاری

 

دسته بندی بازاریابی شبکه های اجتماعی معروف

 

1.     شبکه‌‌های اجتماعی مانند: فیسبوک و لینکدین

2.      میکروبلاگینگ ها مانند: توییتر و تامبلر

3.      به‌ اشتراک ‌گذاری تصویر های حوزه های کاری مانند: اینستاگرام، اسنپ چت، پینترست

4.      به ‌اشتراک‌ گذاری ویدیو ها مانند: یوتیوب، فیسبوک لایو، پریسکوپ و ویمئو

 

دسته بندی بازاریابی شبکه های اجتماعی معروف

دسته بندی بازاریابی شبکه های اجتماعی معروف

 

برای موفقیت در بازاریابی شبکه های اجتماعی از چه تکنیک هایی می توان بهره برد؟

 

·       تدوین استراتژی صحیح در محتوا

·        استفاده از تکنیک داستان سرایی و استفاده از ابزارهای حرفه ای تولید محتوا

·        پرداخت هزینه‌ های مربوط به تبلیغات

·        استفاده از محتوای ویدیویی برای افزایش بازدید

·        رعایت موارد اصولی و بنیادی در تولید محتوا

·       تبدیل کردن صفحه ی اجتماعی به یک منبع موثق

·       استمرار در تولید و انتشار محتوا

·       ارتباط و تبادل با مخاطبین

·       پوشش اخبار حوزه کاری

·        شناخت و آنالیز دقیق مخاطبان

·        نمایش جنبه‌ های جذاب کسب و کار به مخاطبین

·       خلق شخصیت برای برند خود

·       همکاری با اینفلوئنسرهای شناخته شده

·       بهره وری از آمار، ارقام و اینفوگرافی

 

همراه با فست سئو

 

 

برای شروع و راه ‌اندازی بازاریابی شبکه های اجتماعی چه کارهایی باید انجام داد؟

 

1-    برای شروع هدف خود را مشخص کنید

یکی از مهم ترین نقاط شروع بازاریابی شبکه اجتماعی، مشخص کردن هدف محتوا و سپس تنظیم استراتژی بازاریابی رسانه های اجتماعی بر اساس هدف ها است. در این مرحله شما باید نیازهای کاریتان را با دقت بررسی کنید و از خود بپرسید برای رسیدن به هدفتان چه کارهایی را بهتر است در صفحه ی اجتماعی خود عملی کنید.

در این قسمت بهتر است دو هدف اولیه و دو هدف ثانویه را انتخاب کرده و سپس بر روی آن ها تمرکز کنید. زیرا با دارا بودن اهداف زیاد، شما از مسیرتان دور خواهید شد و صدمه ی زیادی به کارتان وارد خواهد شد.

2-    مخاطبین ایده ‌آلتان را شناسایی کنید.

برای گسترش کسب و کار، شما باید ابتدا مخاطبین ایده آل و طرفداران خود را از نظر شخصیت و سلایق شناسایی کنید. شناسایی شخصیت و خصوصیات این دسته از مشتریان می‌تواند به شما کمک کند که به هدف اصلی تان نزدیک تر شوید.

3-    رقبای خود را آنالیز کنید.

یکی دیگر از اقدامات مهمی که باید در بازاریابی صحیح شبکه های اجتماعی آن را انجام دهید، تحقیق کردن و آنالیز دقیق رقبا است. این کار به شما کمک می کند تا بدانید چه موضوعاتی می تواند موجب بهبود کسب و کار شما شود.

برای این کار بهتر است از آنالیز 5 رقیب اصلی خود شروع کنید. ابتدا تحقیق کنید که رقبایتان از چه  رسانه های اجتماعی برای بازاریابی کاری خود استفاده می‌ کنند و پس از آن استراتژی محتوای تولیدی آن ها را به صورت دقیق تحلیل کنید. علاوه بر این ها به تعداد فالوورها و مخاطبین رقبایتان نیز توجه نمایید.

4-    تاکتیک و استراتژی خود را مشخص کنید.

یکی از اشتباهات رایجی  که بسیاری از شرکت‌ها در بازاریابی رسانه های اجتماعی آن را انجام می دهند، این است که بدون تعیین تاکتیک و استراتژی به فعالیت در شبکه های اجتماعی می پردازند.

شما می‌ توانید به کمک اطلاعاتی که در مراحل قبلی به دست آورده اید تاکتیک و استراتژی کاری خود را مشخص نمایید و طبق آن در شبکه های اجتماعی به فعالیت بپردازید. در حقیقت تاکتیک تعیین شده طبق بررسی رقبا و اهداف کاری شما برای هر رسانه اجتماعی، به بهره وری بیشتر و دستاوردهای بیشتر شما در صفحات اجتماعی شما کمک زیادی خواهد کرد.

 

راه ‌اندازی بازاریابی شبکه های اجتماعی

راه ‌اندازی بازاریابی شبکه اجتماعی

 

5-    بودجه و منابع مالی را در نظر بگیرید.

یکی از مهم ترین قسمت هایی که برای گسترش کار خود در شبکه های اجتماعی باید به آن توجه ویژه ای داشته باشید، تامین بودجه ی مورد نیاز با توجه به تاکتیک ‌های انتخاب شده برای رسیدن به اهداف و دستاوردهایتان می باشد.

برای محاسبه ی میزان بودجه ی مورد نیاز ابتدا لیستی جامع از ابزارهایی که به آن ها نیاز دارید ، نقاط قوت خدمات کاری ‌تان  و تمام روش‌های تبلیغاتی تهیه نمایید و سپس طبق آن و تعرفه های سالانه ی این عوامل، مقدار بودجه ی مورد نیاز را در نظر بگیرید.

·       تنظیم بودجه

اکثر کسب ‌و کارها ابتدا بودجه‌ ی خود را تنظیم کرده و سپس با توجه به میزان بودجه به انتخاب تاکتیک ‌ها و استراتژی‌ های کاری خود می‌ پردازند، اما ما به شما پیشنهاد می کنیم ابتدا استراتژی بازاریابی رسانه های اجتماعی خود را مشخص کرده و سپس بودجه را با توجه به آن تنظیم کنید.

در صورتی که هزینه‌ ی استراتژی شما از بودجه ‌ای که به آن اختصاص داده‌ اید بیشتر شد، می توانید تاکتیک ‌ها و استراتژی های خود را اولویت‌ بندی کنید. همیشه تاکتیک ‌هایی با سریع ‌ترین بازده، مانند تبلیغات مستقیم، از اولویت بیش‌ تری برخوردارند، زیرا این تاکیتک ها سود فوری و زیادی ایجاد می ‌کنند که می‌ تواند موجب موفقیت کاری شما در بلند مدت نیز بشود.

 

برای بازاریابی شبکه های اجتماعی بهتر است از چه پلتفرم هایی بهره برد؟

 

1-    شبکه ی اجتماعی فیسبوک

یکی از بزرگ ترین و معروف ترین شبکه های اجتماعی دنیا، فیسبوک می باشد. همه روزه تعداد زیادی از کاربران با حوزه های کاری مختلف در فیسبوک به فعالیت های کاری می پردازند. می توان به کمک فیسبوک و با انتشار منظم محتوای مرتبط با حوزه‌ ی کاری، اخبار صنایع و تبلیغ محصولات، امکان افزایش فروش و خدمات خود را فراهم آوریم.

اما در حال حاضر به علت فیلتر بودن این شبکه ی اجتماعی، فیسبوک در کشور ما کاربردی کمرنگ دارد، اما با این وجود می‌ توان از آن در برخی کارها نیز بهره برد.

2-    شبکه ی اجتماعی اینستاگرام

یکی از پرطرفدارترین شبکه های اجتماعی در حال حاضر، اینستاگرام می باشد. قرار دادن تصاویر محصولات در صفحات اینستاگرامی می ‌تواند تأثیر زیادی در فروش و موفقیت های کاری شود.

3-    شبکه ی اجتماعی توئیتر

یکی دیگر از پلتفرم های پرطرفدار دیگر در حوزه ی کسب و کارهای اینترنتی، شبکه ی اجتماعی توئیتر می باشد. در صورت برنامه ریزی و استفاده ی صحیح از توئیتر شما می توانید به آسانی و در کمترین زمان به موفقیت برسید.

فعالیت در توئیتر و برقراری ارتباط با کاربران توئیتری، به کمک برنامه ‌ریزی‌ها و استراتژی های مرتبط با بازاریابی محتوا که در فیسبوک و اینستاگرام مورد استفاده قرار می ‌گیرد، می‌ تواند موجب افزایش کارآمدی کسب و کار شما در توئیتر نیز بشود.

4-    شبکه ی اجتماعی لینکدین

لینکدین یکی دیگر از پلتفرم های کاری تخصصی است که  در میان افراد متخصص حوزه‌ های مختلف کسب و کاری بیشترین استفاده را دارد. پلتفرم لینکدین امکان برقراری ارتباط افراد و شرکت‌هایی را فراهم می ‌کند که دیدگاه یا اهداف مشترکی دارند و همین موضوع سبب آنالیز مخاطبین و رقبای شما می شود و می تواند موجب فعالیت بهتر شما در سایر شبکه های اجتماعی شود.

 

چالش های استفاده از بازاریابی شبکه های اجتماعی

 

بازاریابی شبکه های اجتماعی مشابه با سئو سایت چالش هایی در پی دارد که البته اگر این فرآیند با مشاوره ی افراد با تجربه و خبره در حوزه ی دیجیتال مارکتینگ، بازاریابی شبکه های اجتماعی و سایر خدمات مرتبط در فست سئو انجام شود جای نگرانی نیست!
• ریدایرکت کاربران : روح بازاریابی شبکه اجتماعی تنها یک چیز را می طلبد : هدایت کاربران به سمت وب سایت اصلی که همواره از دغدغه های ذهنی وب مستران است. در وب سایت اصلی است که مشخص می شود خرید صورت میگیرد یا نه؛ مشتری از سرویس های شما استفاده می کند یا نه.
• هدف گذاری : مهم ترین چالشی که در بازاریابی شبکه اجتماعی وجود دارد هدف گذاری کاربران است. این که بتوانید ویژگی های شخصیتی، سلایق و افکار کاربران خود را با محصولات و خدمات خود هماهنگ کنید همان اصل مهم هدف گذاری است که امروزه به یک چالش در امر بازاریابی تبدیل شده است.
• کسب درآمد از بازدیدکننده : این که بتوان یک فرد را برای خرید محصول یا استفاده از خدمت خاص متقاعد نمود چالش نهایی کسب وکار های مختلف است. متاسفانه اغلب بازدیدکننده ها به سختی به خریدار تبدیل می شوند؛ مگر آن که از همان ابتدا امر بازاریابی شبکه اجتماعی خود را به تیم فست سئو بسپارید!

 

چالش های استفاده از بازاریابی شبکه های اجتماعی

چالش های استفاده از شبکه های اجتماعی

 

بازاریابی شبکه های اجتماعی به سبک فست سئو

 

فست سئو با در نظر داشتن سلایق مشتریان، خواسته های آن ها، اصول استانداردی که برای بازاریابی تعریف شده است و آنالیز رقبای شما ، استراتژی های خاص و منحصر به فرد خود را برای آغاز بازاریابی با شبکه های اجتماعی مربوط به برندتان را تعیین می کند:
• هدف گذاری : از آن جایی که بازاریابی با شبکه های اجتماعی برای کسب و کار های کوچک ضروری تر است بنابراین فست سئو در اولین قدم مخاطب خود را انتخاب می کند و تا انتها خواسته های همین افراد را در نظر می گیرد.
• طراحی قیف بازاریابی مختص شما : فست سئو با تلفیق آگاهی خود نسبت به رقبا، علایق شما، تمایلات اکثریت مشتریان و دانش خود یک قیف بازاریابی طراحی می کند. در این قیف هر چه قدر به انتها نزدیک تر می شویم خروجی کامل تر و ترکیبی از تمام مواد اولیه با تکیه بر هدف اصلی یعنی سودآوری به دست می آید.
• هدایت ترافیک کاربران : برای هدایت کاربران از تخصص اصلی فست سئو یعنی بهینه سازی سایت و تولید محتوای بهینه بر اساس استراتژی محتوای بلند مدت استفاده می شود.

 

استراتژی های بازاریابی شبکه های اجتماعی

 

اگر به عنوان یک کسب و کار یا استارتاپ استراتژی های خاص را برای بازاریابی با شبکه های اجتماعی اتخاذ کرده باشید به منزله ی این است که شما :
• اطلاع کافی از رفتارهای انتخاب برند و خرید محصول هر مشتری دارید
• هدف گذاری را با تعیین دقیق مخاطبان خود انجام داده اید
• جامعه ی جداگانه ای نظیر کانال های متداول در پیامرسان های مختلف برای پرسش و پاسخ و ارتباط وسیع تر با مشتریان در اختیار دارید
• مدیریت یک پارچه ای را برای انجام امور مربوط به شبکه های اجتماعی در نظر گرفته اید
• بودجه های خود را برای انجام هر بخش از بازاریابی تعیین کرده اید
• مسیر خود را با سفارش خدمات بازاریابی باشبکه های اجتماعی به شناخته شده ترین برندهای بازار نظیر فست سئو انتخاب کرده اید

 

ترفندهای بازاریابی شبکه های اجتماعی

 

بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی به عنوان یک روش موثر برای جذب مشتریان و ارتباط با مخاطبان به شمار می‌رود. در زیر، ترفندهایی را برای بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی برای شما معرفی می‌کنم:

  1. استفاده از محتوای جذاب: ایجاد محتوای جذاب و متنوع می‌تواند به شما کمک کند تا توجه کاربران را جلب کنید. استفاده از تصاویر و ویدئوها، ارائه محتوای آموزشی و مفید، به اشتراک گذاشتن نکات و ترفندها، و ایجاد مسابقات و رویدادهای ویژه، به عنوان بخشی از استراتژی محتوا می‌تواند کمک کند تا مخاطبان شما را دنبال کنند و مشتریان پایداری بسازند.
  2. ایجاد تعامل با مخاطبان: شبکه‌های اجتماعی این امکان را به شما می‌دهند که به صورت مستقیم با مخاطبان خود در ارتباط باشید. پاسخ به نظرات، سوالات و بازخوردهای آن‌ها، ایجاد بحث و گفتگوهای فعال، و ارائه پشتیبانی به طور مداوم، می‌تواند به شما کمک کند تا روابط قوی‌تری با مخاطبانتان برقرار کنید و اعتماد آنها را جلب کنید.
  3. استفاده از تکنیک‌های وایرال: تولید محتوایی که قابلیت وایرال شدن را دارد، می‌تواند به شما کمک کند تا محتوای شما به صورت گسترده‌تری منتشر شود و به تعداد بیشتری از مخاطبان دسترسی پیدا کند. ایجاد محتوای خنده دار، جذاب و منحصربه‌فرد، استفاده از هشتگ‌ها و تگ‌های مرتبط، و به اشتراک گذاری محتواهای جالب و جذاب می‌تواند این فرایند را تسهیل کند.
  4. همکاری با نفوذگران (Influencers): همکاری با نفوذگران محبوب و معروف در شبکه‌های اجتماعی می‌تواند به شما کمک کند تا دسترسی به مخاطبان جدیدی داشته باشید. با همکاری با نفوذگران مرتبط با صنعت و محصول شما، شما می‌توانید به شناخت بیشتری دست پیدا کنید و مخاطبان جدیدی را به سمت کسب و کار خود جذب کنید.
  5. تحلیل داده‌شبکه‌های اجتماعی : با تحلیل داده‌های مربوط به عملکرد پست‌ها، تعامل کاربران و روند رشد صفحه، می‌توانید بفهمید کدام استراتژی‌ها و محتواها بهتر عمل کرده‌اند و چگونه می‌توانید استراتژی‌های خود را بهبود بخشید.
  6. تکیه بر شبکه‌های اجتماعی محلی: در هر منطقه یا کشور، شبکه‌های اجتماعی محبوب و پراستفاده‌ای وجود دارند که در آن منطقه رونق بیشتری دارند. شناخت این شبکه‌ها و فعالیت در آن‌ها، می‌تواند به شما کمک کند تا به مخاطبان محلی نزدیک‌تر شوید و به آن‌ها پیام‌های خود را منتقل کنید.
  7. استفاده از رویدادها و موضوعات روز: با به‌روز بودن درباره رویدادها، تماشاخانه‌ها و موضوعات روز، می‌توانید محتوایی را تولید کنید که به رویدادها و موضوعات جاری مرتبط باشد. این کار می‌تواند شما را در میان بحث‌های اجتماعی قرار داده و نشان دهد که به رویدادها و موضوعات جاری توجه دارید.
  8. ارائه تخفیف‌ها و پیشنهادهای ویژه: استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای ارائه تخفیف‌ها و پیشنهادهای ویژه می‌تواند به شما کمک کند تا مشتریان جدید جذب کنید و مشتریان فعلی را حفظ کنید. با انتشار کدهای تخفیف، پیشنهادهای ویژه و به اشتراک گذاری لینک‌های تخفیف، می‌توانید علاقه‌مندان را به کسب و کار خود جذب کنید.
  9. هماهنگی با سایر استراتژی‌های بازاریابی: بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی باید به هماهنگی با سایر استراتژی‌های بازاریابی

 

بهترین پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی برای تبلیغات

 

چندین پلتفرم شبکه‌های اجتماعی برای تبلیغات در دسترس است. انتخاب بهترین پلتفرم برای شما به عواملی مانند هدف مخاطبان، صنعت و محصول شما، بودجه تبلیغاتی و استراتژی بازاریابی شما بستگی دارد. در زیر، چندین پلتفرم معتبر و محبوب برای تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی را معرفی می‌کنم:

  1. فیسبوک: به عنوان یکی از بزرگترین شبکه‌های اجتماعی دنیا، فیسبوک امکانات گسترده‌ای برای تبلیغات فراهم می‌کند. با استفاده از ابزارهای تبلیغات فیسبوک می‌توانید تبلیغات هدفمندی را به کاربران با توجه به جنبه‌های مختلف مانند سن، جنسیت، مکان جغرافیایی و علایق آن‌ها نشان دهید.
  2. اینستاگرام: به عنوان یک پلتفرم تصویری محبوب، اینستاگرام برای تبلیغات و مارکتینگ بصری بسیار مناسب است. ابزارهای تبلیغاتی اینستاگرام امکان نمایش تبلیغات در خبرخوان، پست‌های جستجو و داستان‌های اینستاگرام را فراهم می‌کند.
  3. توییتر: با بیش از 330 میلیون کاربر فعال ماهانه، توییتر یک پلتفرم قدرتمند برای تبلیغات در زمینه‌های مختلف است. شما می‌توانید تبلیغات خبرخوان، توییت‌ها و حساب‌های توییتر را استفاده کنید تا به مخاطبان خود دسترسی پیدا کنید.
  4. لینکدین: اگر هدف شما تبلیغات در بخش تجاری و حرفه‌ای است، لینکدین یک پلتفرم مناسب برای شما خواهد بود. با تبلیغات در لینکدین، می‌توانید به کاربرانی که در صنعت و حوزه کسب و کار شما فعالیت می‌کنند دسترسی پیدا کنید.
  5. پینترست: اگر محصولات یا خدمات شما در حوزه‌های مد، طراحی داخلی، آشپزی و سبک زندگی قرار دارد، پینترست یک پلتفرم جذاب برای تبلیغات است. با استفاده از تبلیغات پینترست، می‌توانید تصاویر و محتواهای خود را به کاربران علاقه‌مند به همین موضوعات نشان دهید.
  6. یوتیوب:با بیش از 2 میلیارد کاربر فعال، یوتیوب یکی از بزرگترین پلتفرم‌های ویدیویی است. تبلیغات در یوتیوب می‌تواند به شما کمک کند تا بازار هدف خود را به صورت ویدیویی در برابر مخاطبان قرار دهید. شما می‌توانید تبلیغات پیش‌نمایش قبل از ویدیوها، تبلیغات نمایش در کنار نتایج جستجو و تبلیغات نمایش در کنار ویدیوهای مرتبط را استفاده کنید.

این فقط چند نمونه از پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی برتر برای تبلیغات هستند. قبل از انتخاب پلتفرم، تحقیق کنید و بازاریابی خود را در نظر بگیرید تا بهترین پلتفرم برای نیازهای شما را انتخاب کنید.

 

چگونگی برقراری ارتباط با کاربران شبکه‌های اجتماعی

 

برقراری ارتباط با کاربران شبکه‌های اجتماعی به عنوان یک بخش اساسی از استراتژی بازاریابی شبکه‌های اجتماعی بسیار مهم است. در زیر، چند راهکار برای برقراری ارتباط موثر با کاربران شبکه‌های اجتماعی را معرفی می‌کنم:

  1. ارائه محتوای ارزشمند: ارائه محتوای مفید، جذاب و ارزشمند برای کاربران شبکه‌های اجتماعی می‌تواند راهی برای جلب توجه و برقراری ارتباط با آن‌ها باشد. این محتوا می‌تواند شامل مقالات، ویدیوها، عکس‌ها، نکات و توصیه‌ها و محتوای تفاوت‌زا باشد که مشتریان شما را برای بحث و تعامل به شبکه‌های اجتماعی خود جذب می‌کند.
  2. پاسخ به نظرات و پیام‌ها: پاسخ به نظرات، سوالات و پیام‌های کاربران در شبکه‌های اجتماعی نشان دهنده اهمیتی است که به آن‌ها می‌دهید و نشان می‌دهد که از تعامل با آن‌ها اهمیت می‌دهید. سعی کنید به هر پیام یا نظر به صورت حساس و به موقع پاسخ دهید و به مشتریان خود احساس توجه و ارزش را بدهید.
  3. استفاده از ویژگی‌های تعاملی شبکه‌های اجتماعی: شبکه‌های اجتماعی ابزارهای متنوعی برای تعامل مستقیم با کاربران فراهم می‌کنند. از امکاناتی مانند نظرسنجی‌ها، نظرات، پرسش و پاسخ و چت‌ها استفاده کنید تا با کاربران در ارتباط باشید و نظرات و ایده‌هایشان را دریافت کنید.
  4. ساخت ارتباط شخصی: سعی کنید ارتباط شخصی با کاربران شبکه‌های اجتماعی خود برقرار کنید. استفاده از اسم کاربری آن‌ها در پاسخ‌ها و ارسال پیام‌ها، اشتراک گذاری تجربیات شخصی و داستان‌ها، و ارائه احساس قابل ارتباط بودن و بینندگان را تحریک می‌کند.
  5. تحریک به تعامل و به اشتراک گذاری: ایجاد محتواهایی که مخاطبان شما را ترغیب به تعامل و به اشتراک گذاری می‌کند، می‌تواند ارتباط شما با آن‌ها را تقویت کند. از روش‌هایی مانند طرح سؤالات، ترغیب به نظرات و تعبیرات داستانی، رقابت‌ها و جوایز استفاده کنید تا افراد را به تعامل و اشتراک گذاری تحریک کنید.
  6. پایش و پاسخ به بازخورد: مانیتورینگ و پاسخ به بازخورد کاربران از شبکه‌های اجتماعی، بسیار مهم است. سعی کنید به بازخورد مثبت و منفی کاربران پاسخ دهید و اصلاحات و بهبودهای لازم را انجام دهید تا به نیازها و انتظارات کاربران پاسخ دهید.
  7. استفاده از تبلیغات هدفمند: شبکه‌های اجتماعی ابزارهای قوی برای تبلیغات هدفمند را در اختیار شما قرار می‌دهند. با استفاده از ابزارها و قابلیت‌های تبلیغاتی شبکه‌های اجتماعی، می‌توانید با دقت به مخاطبان هدف خود برسید و ارتباط موثرتری با آن‌ها برقرار کنید.
  8. مانیتورینگ و پیگیری شبکه‌های اجتماعی: برای برقراری ارتباط موثر با کاربران شبکه‌های اجتماعی، مهم است که فعالیت و حضور خود را در شبکه‌ها را بررسی و مانیتور کنید. بازدید از صفحات و گروه‌های صنعتی مرتبط، پاسخ به سوالات و نظرات، شناخت و پیگیری اخبار و تحولات مرتبط با نیازها و علاقه‌های کاربران، به شما کمک می‌کند تا ارتباطی مؤثر با آن‌ها برقرار کنید.

با استفاده از این راهکارها و ابزارهایی که در اختیار شما قرار می‌گیرد، می‌توانید ارتباط مؤثر و موثر با کاربران شبکه‌های اجتماعی برقرار کنید و روابط قوی‌تری را با مخاطبان خود ایجاد کنید.

 

جمع بندی

سوشال مدیا مارکتینگ یا به اصطلاحی دیگر بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، شاخه ای  بسیار وسیع و گسترده در حوزه ی کسب و کارهای اینترنتی می باشد. همان طور که در ابتدای مطلب به آن اشاره کردیم، امروزه استفاده از شبکه های اجتماعی یکی از اصلی ترین فعالیت های زندگی اکثر افراد به حساب می آید.

حضور پر رنگ افراد در شبکه های اجتماعی موجب شده تا این پلتفرم ها، فضای مناسبی برای بازاریابی و تبلیغات باشند. در این مقاله قصد داشتیم به معرفی مهم ترین نکات برای شروع بازاریابی شبکه های اجتماعی بپردازیم و این موارد را بررسی نماییم.

 02146011014