02146011014 پشتیبانی سریع

سئو سایت فروشگاهی

1456 بازدید
سئو سایت فروشگاهی

در چند سال اخیر خرید از فروشگاه های اینترنتی رواج بسیاری داشته و به دلیل سهولت خرید اینترنتی هر روزه بر طرفداران آن افزوده می شود. به همین علت افرادی که قصد فروش محصولات خود را دارند بهتر است به فکر راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی بوده تا محصولات خود را در سایت قرار داده و با مدیریت محصولات، محتوا و سئو سایت فروشگاهی روز به روز فروش خود را افزایش دهند.

شاید از خود بپرسید که سئو سایت فروشگاهی چه تاثیری در افزایش فروش محصولات دارد در پاسخ به این سوال باید بگوییم که سئو سایت به بالا رفتن رتبه سایت در نتایج جستجو کمک بسیاری کرده و همین موضوع سبب بهتر دیده شدن و افزایش ورود به سایت فروشگاهی و در نتیجه بالا میزان فروش خواهید شد. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا شما را با سئو سایت فروشگاهی و روش های مختلف بهینه سازی یا سئو سایت آشنا نماییم.

منظور از بهینه سازی سایت فروشگاهی ، سئو و بهینه سازی سایت هایی می باشد که محصولات خود را بصورت آنلاین به فروش می رسانند. سایت های فروشگاهی مختلف با موضوعات و محصولات متفاوت و یا مشابهی وجود دارند که در حال رقابت شدید با یکدیگر هستند.

اما این رقابت باید بصورت اصولی و با دانش صحیح با استفاده از بهینه سازی سایت انجام شود نه تزئین ظاهری وبسایت. زیبایی ظاهری در سایت های فروشگاهی اهمیت دارد اما بشرطی که موجب سردرگمی کاربران و مراجعه کنندگان سایت نشده و موجب کاهش سرعت سایت نشود.

 

تفاوت های سئو سایت فروشگاهی با وب سایت های دیگر

 

1- در یک سایت فروشگاهی اغلب افراد به دنبال خرید محصول مورد نظر خود می باشند بنابراین از مقالات و مطالب طولانی آن چنان استقبال نخواهد شد و بهتر است مطالب تولید شده در مسیر راهنمایی مشتری برای خرید آگاهانه تری باشد. در صورتی که در وبسایت های مختلف از جمله وبسایت های شرکتی توصیه می شود که برای سئوی سایت از مقالات طولانی تری استفاده شود.

2- موجودی و قیمت محصولاتی که در یک وبسایت فروشگاهی قرار دارد دائما در حال تغییر است و نیاز است تا محتوای سایت دائما به روز رسانی شود در صورتی که در وب سایت های دیگر مطالب قرار داده شده ممکن است تا مدت های نیاز به بروز رسانی نداشته باشند.

 

تفاوت های سئو سایت فروشگاهی با وب سایت های دیگر

تفاوت های سئو سایت فروشگاهی با وب سایت های دیگر

 

مزایای سئو و بهینه سازی سایت فروشگاهی

 

جهت درک بهتر مزایای بهینه سازی سایت فروشگاهی ، فست سئو یک پیشنهاد برایتان دارد. به عنوان یک کاربر اینترنتی، کالایی را در نظر بگیرید که قصد خرید آن را دارید. سپس آن کالا را در سایت های فروشگاهی جستجو کنید. روی ۱۰ سایت اول نتایج جستجو کلیک کرده و یکی یکی آن ها را مورد بررسی قرار دهید.
۱) در کدام یک از سایت های موجود، به محض ورود کالای خود را یافتید؟
۲) در کدام سایت کالای شما وجود داشت اما به علت ظاهر عجیب و شلوغ، موفق به پیدا کردن آن نشدید یا نتوانستید خرید اینترنتی انجام دهید؟
۳) کدام سایت در نتایج موتور های جستجوگر ظاهر شد، اما کل موضوع آن با کالای شما کاملا متفاوت بود؟ (سئو کلاه سیاه Black Hat Seo)
۴) کدام سایت قبل از لود شدن، بعلت سرعت پایین آن را ترک کردید؟
حال معایب و مزایای هر کدام از این ۴ نوع سایت را برای خود یادداشت نمایید و آن را با سایت فروشگاهی خود مقایسه کنید. سایت شما مشابه کدام یک از این چهار مورد است؟
برخی مزایای سئو سایت فروشگاهی عبارتند از:
• افزایش سرعت سایت
• ایجاد نسخه Mobile Friendly و امکان خرید آسان از طریق تلفن همراه توسط کاربران
• بهینه بودن تصاویر و کاهش حجم گالری تصاویر محصولات
• استفاده از نقشه گوگل در سایت فروشگاهی در سئو و افزایش رتبه سایت تاثیر بسزایی دارد. همچنین موجب سهولت دسترسی کاربران به بخش های مختلف سایت می شود.

 

روش های سئو سایت فروشگاهی

 

1- تولید محتوای غیر تکراری

برای تولید محتوا برای سایت فروشگاهی و هر وبسایت دیگری باید به این نکته توجه نمود که تا جای ممکن از تولید محتوای تکراری اجتناب شود زیرا موتور جستجو به محض مشاهده محتوای تکراری در وبسایت، شما را جریمه خواهد کرد.

2- تداوم در بروز رسانی وب سایت

بروز رسانی وب سایت فروشگاهی از جمله افزودن محصول، حذف محصول، تغییر قیمت و… نکته ی مهمی است که بهتر است بر طبق یک برنامه ریزی و هدف گذاری جامع صورت بگیرد زیرا موضوع بسیار مهمی در بهینه سازی سایت می باشد و از اهمیت بالایی برخوردار است.

3- انتخاب یک استراتژی برای بهینه سازی سایت

در نظر گرفتن استراتژی برای سئو سایت فروشگاهی کمک بسیاری به پیشرفت سایت و در نتیجه افزایش فروش خواهد کرد که این کار با توجه به المان های مختلفی مانند آنالیز رقبا، میزان سختی کلمات کلیدی، مقایسه وبسایت با سایت های رقیب، بررسی میزان بودجه، در نظر گرفتن بازار هدف و … صورت می گیرد.

 

روش های سئو سایت فروشگاهی

روش های سئو سایت فروشگاهی

 

4- اسکیما

یکی از مهم ترین موضوعات برای فروشگاه آنلاین اسکیما می باشد. اسکیما به نمایش هر چه بهتر وب سایت شما در گوگل کمک می کند و با استفاده از آن می توانید امتیاز محصول، توضیحات، موجودی و … را در نتایج گوگل به نمایش بگذارید.

5- بررسی رقبای سایت

بررسی و آنالیز رقبای سایت به مشخص شدن مسیر حرکت و پیشرفت وبسایت فروشگاهی شما کمک بسیاری خواهد نمود و با استفاده از نتیجه این  بررسی می توانید استراتژی سایتتان را به راحتی انتخاب نمایید. می توانید با کمک گرفتن از ابزار هایی مانند archive.org تاریخچه رقبای خود را مشاهده نموده و همچنین با استفاده از ابزار های دیگری مثل moz از اقدامات در حال انجام رقبای خود را مشاهده نمایید.

6- استفاده از کلمات کلیدی مناسب

یکی از اصول بهینه سازی با سئو سایت فروشگاهی انتخاب و استفاده از کلمات کلیدی مناسب است. در ابتدا برای دسته بندی کلمات کلیدی برای محصولات و صفحات وبسایت بهتر است بر روی کلمات کلیدی اطلاعاتی که کاربر معمولا برای آن به دنبال پاسخی است تمرکز نمود به عنوان مثال: چگونه می توانم وب سایت فروشگاهی خود را بهینه سازی کنم.

در مرحله بعد بهتر است که کلمات کلیدی مناسب را با توجه به محصولات خود و با جستجو در سایت های رقیب به آسانی پیدا کنید البته روش های دیگری هم برای انتخاب کلمه کلیدی مناسب وجود دارد که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت.

– ابزار Keyword tool

یکی از بهترین ابزار ها برای پیدا کردن کلمات کلیدی ابزار Keyword tool می باشد که برای استفاده از آن کافیست تا کلمه کلیدی مورد نظر را وارد نموده و سپس با لیستی از کلمه کلیدی منتناسب با کلمه وارد شده مواجه می شوید. برای استفاده حرفه ای از این ابزار باید اشتراک سالیانه پرداخت نمایید.

– ویکی پدیا

ویکی پدیا کار را برای پیدا کردن کلمه کلیدی بسیار آسان کرده و مانند صفحه دسته بندی سایت های رقبا، تمام موارد را با توجه به کلمه کلیدی و دسته مرتب کرده است. تنها کافیست که کلمه کلیدی مورد نظر خود را جستجو نموده و متن پیشنهادی ویکی پدیا را مطالعه و از داخل آن کلمات کلیدی مناسب را انتخاب نمایید.=

– بررسی دسته بندی سایت های رقیب

دسته بندی بخش های مختلف سایت در افزایش میزان فروش موثر است بنابراین بهتر است تا برای این کار از کلمات کلیدی مناسبی استفاده شود. برای انتخاب کلمه کلید مناسب در ابتدا بهتر است که سایت های رقیب را پیدا نموده و دسته بندی های آن ها را مورد بررسی قرار داده و در نهایت دسته بندی سایت خود را نهایی کنید.

7- انتخاب معماری وبسایت فروشگاهی

معماری سایت موضوع بسیار مهمی است که بر روی سئوی سایت تاثیر بسیار زیادی دارد. در ابتدا برای طراحی معماری فروشگاه اینترنتی بهتر است این موضوعات را در نظر بگیرید که همه چیز ساده و قابل اندازه گیری باشد و معماری به صورتی باشد که  بتوان تمامی صفحات سایت با کمتر از 3 کلیک به صفحه اصلی رسید.

 

همراه با فست سئو

 

 

8- دسته بندی ها و برچسب ها

برای بهینه سازی سایت فروشگاهی پیشنهاد می شود که از دسته بندی و یا برچسب استفاده شود زیرا برای گوگل تفاوتی بین دسته بندی و برچسب های یک سایت وجود ندارد.

در صورتی که از برچسب های بیش از حد برای اضافه کردن کلمات کلیدی غیر مرتبط استفاده شود تعداد اسپم در صفحات سایت شما افزایش پیدا کرده و بهینه سازی سایت شما را دچار مشکل خواهد کرد. توصیه می شود که تا جای امکان از دسته بندی به جای برچسب استفاده شود.

9- اهمیت به بخش وبلاگ سایت

برای این که ترافیک سایت فروشگاهی خود را افزایش دهید می توانید با به روز رسانی و تولید محتوا برای بخش وبلاگ خود توجه گوگل را به خود جلب کرده و رتبه ی سایت خود را بالا ببرید.

10- بررسی لینک های شکسته

وجود لینک های شکسته باعث کسب امتیاز منفی از موتور های جستجوگر خواهد شد بنابراین بهتر است در انتخاب آدرس های URL دقت فراوانی به خرج دهید تا مجبور نشوید این آدرس ها را تغییر دهید و تولید لینک شکسته نمایید.

 

بررسی لینک های شکسته

بررسی لینک های شکسته

 

11- استفاده از محتوای ویدئویی

جالب است بدانید که بیشتر ترافیک اینترنت صرف تماشای محتوای ویدئویی می شود بنابراین پیشنهاد می شود برای افزایش ترافیک سایت و نرخ تبدیل از محتوای ویدئویی در سایت فروشگاهی خود استفاده نمایید.

 

دلیل سئو سایت فروشگاهی

 

بروز کردن و معرفی محصولات جدید در سایت های فروشگاهی، همچنین نیاز به افزودن توضیحات و ویژگی محصولات بطور دائمی با استفاده از محتوای بهینه و رعایت موارد سئو سایت در آن ها نیاز این سایت ها به سئو سایت دائمی و روتین را چند برابر می کند.
در سایت های فروشگاهی که مشابه با بهینه سازی سایت خبری، بهینه سازی سایت دانلود و بهینه سازی سایت تفریحی که نیاز به تولید محتوای مناسب و همچنین موضوعات متنوع گوناگون دارند، فست سئو خدمات سئو سایت خود را تا آموزش تیم کارفرما جهت سئو اینگونه سایت ها پیش برده است.

 

عملکرد کلی فست سئو در سئو سایت فروشگاهی

 

۱) بهینه سازی سایت بصور کلی و اصولی
۲) سئو سایت Off Page و سئو سایت On Page

این مرحله شامل یک سئو سایت حرفه ای و تخصصی توسط فست سئو می باشد (استفاده از سئو کلاه سفید) که باتوجه به سختی کار زمان آن حدود ۱ سال تا حصول نتیجه ایده آل بطول می انجامد.
پس از اتمام کار خدمات سئو سایت توسط فست سئو، تمامی قوانین و عملکرد های مربوط به سئو سایت فروشگاهی به تیم کارفرما آموزش داده می شود تا پس از آن سئو سایت مداوم خود را همراه با بروزرسانی های سایت انجام دهند. پس از مرحله آموزش، فست سئو همچنان مشاور سئو سایت و بهینه سازی سایت فروشگاهی شما خواهد بود و خدمات خود را همچنان ارائه خواهد داد.

 

دلیل سئو سایت فروشگاهی

دلیل سئو سایت فروشگاهی

 

روش سئو سایت فروشگاهی

 

سایت فروشگاهی از جمله سایت هایی است که نیاز به سئو دائمی دارد و دلیل مشاوره سئو سایت فروشگاهی بهمین علت می باشد. پراکندگی موضوعی در سایت های فروشگاهی موجب می شود تا استراتژی سئو آن ها روی یک موضوع و کلمات کلیدی متمرکز نباشد.

روش بهینه سازی سایت فروشگاهی توسط فست سئو با در نظر گرفتن نوع محصولات سایت انجام می شود. مراحل کلی سئو سایت را در قسمت صفر تا صد سئو سایت با جزئیات کامل تشریح کرده ایم.
مرحله اولیه و اصلی که از ملزومات شروع کار سئو می باشد، بهینه سازی ساختار سایت است. حال معنی اینکه ساختار سایت را بهینه کنیم یعنی چه؟
بهینه سازی ساختار سایت بمعنی ایجاد یک قالب و استراکچر می باشد که تمام موارد بهینه سازی سایت در آن رعایت شده و یکی از اثرات آن افزایش سرعت سایت و ارتقا رتبه گوگل می باشد.

سئو سایت فروشگاهی همراه با دسته بندی بهینه، محتوای اصولی و … بطوری که موجب شود اینگونه سایت ها با سرعت زیاد و حجم کم، قادر به معرفی بیشترین محصولات خود باشند.

 02146011014