02146011014 پشتیبانی سریع

سئو سایت اختصاصی

1706 بازدید
سئو سایت اختصاصی

اهمیت بازاریابی در میزان فروش روز به روز در حال افزایش است از روش های پرکاربرد و موثر در بازاریابی میتوان به طراحی سایت و اپلیکیشن، تبلیغات آنلاین، فعالیت در شبکه های اجتماعی، بازاریابی محتوایی، ایمیل مارکتینگ و بازاریابی از طریق موتورهای جستجو اشاره کرد.

اغلب روش های بازاریابی آنلاین مانند ایمیل مارکتینگ و بازاریابی از طریق موتورهای جستجو در صورت استفاده مستمر جوابگوی نیازی های بازاریابی سایت ما هستند اما بازاریابی محتوایی و سئو با وجود نیازمند بودن به تلاش و زمان، بسیار پایدار تر از روش های دیگر بوده و تا مدت ها برای شما سود زا خواهد بود. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا شما را با اهمیت سئو و روش های سئو سایت اختصاصی آشنا نماییم.

بهینه سازی سایت اختصاصی مخصوص سایت های سفارشی می باشد که یا سیستم های مدیریت محتوای اختصاصی طراحی شده است. یعنی سایت هایی که کارفرما طبق سلیقه خود در مورد خصوصیات آن از قبیل شکل ظاهری سایت، طرح گرافیکی، رنگ ها و دیگر ویژگی های آن اظهار نظر می نماید و در نهایت تبدیل به یک سایت اختصاصی و منحصر بفرد مطابق با سلیقه کارفرما می شود.

اصولا تمام کسب و کار ها علاقه مند به داشتن یک سایت منحصر بفرد و متفاوت با دیگر سایت ها می باشند در نتیجه به طراحی سایت اختصاصی روی می آورند که علاوه بر مزایا، معایبی نیز دارد.

 

اهمیت سئو

 

شاید برایتان جالب باشد که بدانید در هر ثانیه 63000 جستجو در گوگل انجام شده و 61 درصد از کسب و کارهای دنیا، مهم ترین روش بازاریابی خود را سئو و بازاریابی محتوا می دانند و 41 درصد از هزینه های خود را صرف بازاریابی در فضای آنلاین می کنند.

 

سئو سایت اختصاصی

 

یکی از مهم ترین عامل پیشرفت انواع سایت سئو سایت اختصاصی می باشد در این روش از بهینه سازی سایت علاوه بر سفارشی ساختن ابعاد مختلف سایت از جمله شکل ظاهری، گرافیک، رنگ و… سیستم مدیریت سایت نیز به صورت اختصاصی طراحی می شود.

با استفاده از سئو سایت به صورت اختصاصی تمامی بخش های قالب سایت با توجه به استاندارد های موتور جستجو و اصول سئو و در جهت افزایش سرعت و جلوگیری از ایجاد کد های اضافی طراحی می شود.

 

بهترین روش برای سئو سایت اختصاصی

 

به دلیل اختصاصی بودن تمامی قسمت های این نوع وب سایت ها سئو و بهینه سازی سایت های اختصاصی نیز بسیار منحصر به فرد و مشکل خواهد بود و بهتر است برای مواجه نشدن با مشکلات احتمالی و از روش کلاه سفید استفاده شود.

در ابتدا برای آغاز بهینه سازی سایت به صورت اختصاصی و همچنین افزایش سرعت سایت بهتر است که کد های سایت توسط طراح سایت و برنامه نویش مورد تغییر قرار گیرد که این کار به زمان و نیروی زیادی احتیاج دارد.

 

انواع سئو سایت اختصاصی

 

1- سئو سایت داخلی یا On Page SEO

سئو سایت داخلی در جهت بهبود سایت صورت گرفته و شامل بهینه سازی آدرس Url صفحات، بهینه سازی تگ  Title، استفاده از توضیحات متای با کیفیت، بهینه سازی استفاده از کلمات کلیدی هدف در محتوا، استفاده از طراحی ریسپانسیو، استفاده از لینک های داخلی و خارجی، افزایش سرعت سایت، استفاده از کلمات هم معنی با کلمه کلیدی هدف، بهینه سازی تصاویر و عکس های سایت، تولید و بهینه سازی محتوای مناسب و … می باشد.

2- سئو سایت خارجی یا  Off Page SEO

به تمامی تکنیک هایی که در خارج از سایت و در جهت بهبود سایت اختصاصی صورت می گیرد سئو سایت خارجی گفته می شود که شامل فعالیت های مختلف در شبکه های اجتماعی، ایجاد بک لینک و … می باشد که این فعالیت ها برای موتور های جستجو از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

این روش سئو در سایت های اختصاصی موارد مختلفی را از جمله کسب بک لینک، پیج رنک، لینک های فالو، لینک های انفالو، شبکه های اجتماعی، استفاده از  CTR، نرخ تبدیل، ضریب خروج، سئو کلاه سیاه، سئو کلاه سفید، … را شامل می شود.

 

همراه با فست سئو

 

 

مراحل بهینه سازی سایت اختصاصی

 

1- بهینه سازی آدرس Url صفحه های مختلف سایت
همان طور که می دانید هر کدام از کلمات استفاده شده در آدرس صفحات وب سایت از نظر گوگل و موتور های جستجو از اهمیت بالایی برخوردار است بنابراین بهتر است در ابتدا برای انتخاب آدرس Url از کلمات کوتاه، مختصر، معنادار و قابل فهم و مرتبط با نوع و محتوای صفحه استفاده شود.

همچنین یکی از روش های بهینه سازی سایت اختصاصی استفاده از کلمات کلیدی در آدرس صفحات می باشد که تاثیر بسیار خوبی در سئوی سایت خواهد داشت.

2- استفاده از توضیحات متا  meta description
این قسمت توسط کاربران در سایت قابل مشاهده نمی باشد. اما در سئو سایت اختصاصی و افزایش کیفیت محتوای صفحه تاثیر بسزایی دارد. توضیحات متا که در قسمت Head در HTML قرار دارد در سئو سایت اختصاصی بسیار تاثیر گذار بوده. این متن توسط کاربران سایت قابل مشاهده نبوده اما در هنگام جستجو در گوگل در زیر آدرس صفحه قرار می گیرد.

3- استفاده از تگ عنوان
مهم ترین قسمت در سئو سایت اختصاصی تگ تایتل یا عنوان می باشد. این تگ در صورت استفاده در عنوان و یا در نزدیکی آن از اهمیت بالایی برخوردار است و در داخل تگ H1 قرار گیرد پس از تگ H1 تگ H2 به عنوان زیر تیتر های عنوان صفحه مورد استفاده قرار می گیرد.

4- استفاده از طراحی ریسپانسیو
یکی از مهم ترین اصول سئو سایت اختصاصی ریسپانسیو بودن قالب و صفحات سایت می باشد زیرا گوگل صفحاتی را که با تلفن های هوشمند سازگار هستند را ایندکس نموده و به آن ها اهمیت بیشتری می دهد و در صورتی سازگار نبودن سایز سایت ها با صفحه نمایش های مختلف آن سایت ها را به جایگاه پایین تری در صفحات جستجو هدایت می کند که این کار سئو سایت دچار آسیب شده و رتبه آن کاهش می یابد.

5- استفاده از کلمات کلیدی هدف در محتوا
یکی از روش های سئو سایت به صورت اختصاصی استفاده از کلمه کلیدی هدف در آغاز متن و به خصوص در۱۰۰ کلمه اول آن می باشد. در صورتی که تشخیص دادید که برای وضوح و قابل فهم بودن متن احتیاج است تا مقدمه ای نوشته شود بهتر بسیار کوتاه بوده و از توضیحات اضافه تا حد امکان اجتناب شود.

۶- استفاده از لینک های داخلی و خارجی
استفاده از 2 تا 5 لینک داخلی در هر پست از سایت اختصاصی در بهینه سازی آن بسیار موثر می باشد. علاوه بر آن استفاده از لینک های خارجی هم به سایت اختصاص و هم به سایتی که به آن لینک می شود سود رسان خواهد بود و  نشان دهنده کامل بودن و پر مفهوم بودن مطالب و نمایش آن به گوگل و افزایش رتبه آن می باشد همچنین باعث می شود سایت مقابل نیز به سایت شما لینک بدهد.

 

صفر تا صد بهینه سازی سایت اختصاصی

 

صفر تا صد بهینه سازی سایت اختصاصی بمعنی شروع از نقطه صفر جهت سئو اینگونه سایت ها می باشد.

نقطه صفر شروع سئو کجاست؟
نقطه صفر شروع سئو سایت اختصاصی، قالب و اسکلت کلی سایت می باشد که قبل از پرداختن به سئو صفحات و محتوای سایت، باید بصورت استاندارد موتور های جستجوگر بهینه شود.

بهینه سازی قالب کلی سایت طبق اصول سئو، جهت افزایش سرعت سایت و همچنین ویرایش و حذف کد های اضافی که فضای زیادی را اشغال نموده اند صورت می گیرد.
در صورت عدم انجام مرحله بهینه سازی قالب سایت، بهیچ عنوان نتیجه ایده آل و قابل قبولی حاصل نخواهد شد. چرا؟ طبق اصول سئو و بهینه سازی سایت، استاندارد ها و استراتژی های گوگل، یک سایت بهتر است از همان ابتدای طراحی اش، بطور صحیح و اصولی سئو و بهینه سازی شود تا در مراحل بعدی پیشروی دچار مشکل نشود.
حال سئو سایتی که در کدنویسی ها و قالب اولیه دچار مشکل باشد، بسیار دشوار بوده و در نهایت امکان رسیدن به نتیجه ایده آل فراهم نخواهد شد.

پس از انجام قدم اول، نوبت به سئو داخلی سایت On Page SEO یعنی استراتژی تولید محتوا و بهینه سازی عناوین سایت و سئو خارجی Off Page SEO سایت یعنی استراتژی ساخت شبکه های اجتماعی و لینک ها می باشد. روش سئو سایت اختصاصی بدلیل متفاوت بودن کدنویسی در این سایت ها، روش سئو سایت اختصاصی نیز در بخش هایی از آن تقریبا متفاوت می باشد.

 

مراحل بهینه سازی سایت اختصاصی

مراحل بهینه سازی سایت اختصاصی

 

سایت های اختصاصی برای اینکه مشابه دیگر سایت ها نباشند و از نظر امکانات، گرافیک و قالب سایت مستلزم کدنویسی یکتا و منحصر به فرد هستند، در نتیجه سئو سایت اختصاصی در مرحله بهینه سازی قالب و استراکچر کلی سایت کمی با مشکل مواجه خواهد شد.
نکته : تنها روش مورد استفاده توسط فست سئو در سئو سایت اختصاصی، سئو کلاه سفید White Hat SEO می باشد.
جهت شروع مراحل سئو و بهینه سازی، افزایش سرعت سایت و دیگر موارد سایت توسط فست سئو، که مرحله اول آن بهینه سازی قالب سایت می باشد، نیازمند تغییرات و ویرایشی در کد ها می باشد که این تغییرات تنها توسط برنامه نویس و طراح سایت قابل انجام می باشد.
دست بردن و ویرایش کد ها جهت بهینه سازی سایت و سئو، که توسط برنامه نویس دیگری انجام شده است، آن هم در یک سایت اختصاصی که بصورت منحصر بفرد طراحی شده است، بیش از طراحی صفر تا صد یک سایت زمان بر و طاقت فرسا خواهد بود.

 

شرایط سئو سایت اختصاصی

 

قبل از توضیح در مورد شرایط بهینه سازی سایت اختصاصی این نکته را متذکر می شویم که طراحی و بهینه سازی سایت های اختصاصی اصولا توسط شرکت طراح این سایت ها قابل پشتیبانی بوده و شخص دیگری قادر به پشتیبانی آن نخواهد بود. به علت اختصاصی بودن CMS اینگونه سایت ها، شرایط خاصی جهت سئو و بهینه سازی سایت های اختصاصی وجود دارد.

شروع سئو سایت اختصاصی طبق ۳ مرحله اصلی فست سئو، که در قسمت صفر تا صد سئو سایت بطور کامل در مورد آن صحبت کردیم، منوط به اجرای مرحله اول و اصلی می باشد که آن بهینه سازی ساختار و استراکچر کلی سایت است.
ü شرط شروع سئو و بهینه سازی سایت اختصاصی، دارا بودن استراکچر و قالب پیشنهادی فست سئو می باشد و که کارفرما موظف است از تیم طراح سایت اختصاصی خود بخواهد که این استراکچر را پیاده سازی نماید.
پس از انجام مرحله بهینه سازی ساختار سایت، در واقع مرحله اول و اصلی از بهینه سازی سایت صورت گرفته است و نوبت به ۲ مرحله بعدی یعنی سئو On Page و سئو Off Page می باشد.

 02146011014