02146011014 پشتیبانی سریع
آموزش سئو

عمر نام دامنه

1205 بازدید
عمر نام دامنه

یکی از عوامل مهم در الگوریتم موتور جستجو، عمر نام دامنه است. عمر یک دامنه میزان سپری شده از عمر آن است و در نتیجه امتیاز بالاتری از لحاظ میزان ارتباط سایت را در نتایج گوگل نشان می‌دهد.

عمر دامنه معمولاً نشانه دهنده آن است که آیا یک سایت به گذشته پیوسته است یا در آینده سایت محبوبی خواهد شد. دو عامل که در رابطه با عمر نام دامنه در نظر گرفته می‌شود عبارتند از:

·       عمر وب سایت

·       مدت زمانی سپری شده از ثبت دامنه

عمر وب سایت از این موارد تشکیل شده است: مدت زمان سپری شده از قرار گرفتن محتوا روی وب، مدت زمان سپری شده از تبلیغ سایت و حتی آخرین بروزرسانی محتوا. مدت زمان سپری شده از ثبت دامنه، توسط تاریخ واقعی ثبت دامنه و مدت زمان سپری شده از ثبت آن سنجیده می‌شود.

یکی از روش‌های مورد استفاده گوگل برای کاهش اسپم در موتور جستجو، اختصاص مدت زمان انتظار سه تا چهار ماهه به وب سایت‌های جدید پیش از تعیین پیج رنک است. این مدت زمان، «اثر سندباکس» نامیده می‌شود و علت این نامگذاری این است که آیا سایت جدید، تصمیم جدی برای ماندن در وب را دارد یا خیر.

کارهایی که می‌توانید در مدت انتظار برای منقضی شدن دوره سندباکس انجام دهید، عبارتند از: تمرکز بر راهبردهای بک لینک، تبلیغ سایت خود از طریق تبلیغات کلیکی، مقالات، خبرخوان‌ها یا موارد دیگر. موارد زیر را بررسی کنید تا مطمئن شوید که به علت عمر دامنه، در صفحات نتایج موتور جستجو گم نخواهید شد.

1.     نام دامنه خود را برای بیشترین زمان ممکن ثبت کنید.

2.     پیش از احساس نیاز، نام دامنه خود را ثبت کنید. در صورتی که نیازی به آن نداشته باشید، می‌توانید آن را بفروشید.

3.     نام دامنه ای که هم اکنون صاحب دارد خریداری کنید. این کار نه تنها موجب می‌شود که از «اثر سندباکس» گوگل برای وب سایت جدید خود اجتناب کنید، بلکه می‌توانید پیج رنکی که آن سایت بدست آورده را حفظ کنید.

4.     عمر دامنه خود را بررسی کنید. یکی از راه‌های بررسی این موضوع استفاده از ابزار Domain Age Tool است.

برچسب‌ها

مطالب مرتبط

دیدگاه کاربران

  • علی شادمان
    2 سال پیش

    کاش زودتر با سایت شما اشنا میشدم که اشتباه نمیکردم تو خرید دامنه

  • زهره
    2 سال پیش

    مشاوره برای انتخاب نام دامنه میخوام

  • سلمان خجسته کردار
    2 سال پیش

    از مطالب راضی هستم و حتما معرفی میکنم به دیگران

  • نام شما *
    ایمیل شما *

     02146011014