02146011014 پشتیبانی سریع
آموزش سئو

آموزش گوگل وبمستر تولز

1063 بازدید
آموزش گوگل وبمستر تولز

آموزش گوگل وبمستر تولز : گوگل وبمستر تولز (google webmaster tools) که اخیرا به کنسول جستجوی گوگل (google search console ) تغییر نام داده است، یک سرویس رایگان گوگل است که به کسانی که سایتی را اداره می کنند کمک می کند تا بررسی دقیقی روی سایت خود انجام دهند و متوجه نقاط و ضعف و قوت آن شوند و با اصلاح آن ها نتایج بهتری را در گوگل برای سایتشان بدست آورند.

در گوگل وب مستر تولز می توانید سایت خود را از دیدگاه گوگل ببینید و متوجه موارد لازم برای بهینه سازی سایت خود خواهید شد. در نتیجه می توان گفت ابزاری بسیار مناسب و ضروری برای مانیتورینگ سایت شما است. در این مقاله قصد داریم تا آموزش گوگل وبمستر تولز را برای شما داشته باشیم.

آموزش گوگل وبمستر تولز

آموزش گوگل وبمستر تولز

اهمیت آموزش گوگل وبمستر

شاید ندانید که اهمیت گوگل وبمستر در چیست ؟ فارغ از این که سایت متعلق به یک شخص باشد و چه یک شرکت بزرگ. چه سایت توسط افراد مبتدی ساخته شده باشد و چه افراد متخصص، این ابزار می تواند کمک بزرگی برای آن ها باشد.

حتی اگر به طور کامل استفاده از گوگل وبمستر را بلد نباشید، باید یک سری از اصول اولیه آن را یاد بگیرید. از کاربرد های این ابزار می توان به کنترل و مدریت سئو سایت اشاره کرد. در نتیجه شما می توانید برای استفاده از آن یا فردی را که به این ابزار مسلط است استخدام کنید و یا خودتان آن را یاد بگیرید و از مزایای آن برای بهبود رتبه سایتتان استفاده کنید.

گوگل وبمستر تولز چیست؟

شما در سایتی خود محتوا، محصول و یا خدمتی را به کاربران هدف ارائه می دهید. هدف شما برای راه اندازی سایت، یا دیده شدن آن توسط تعداد بیشتری از کاربران است و یا برای افزایش فروش و رسیدن به سود بیشتر سایت، آن را راه اندازی کرده اید.

در نتیجه زمان زیادی را روی سایت خود کار می کنید تا در گوگل در جایگاه بالاتری قرار بگیرید. اما باید بدانید با وجود تمام این کار ها باز هم به ابزاری نیاز دارید تا شما را از اشکالات کارتان آگاه کند. در نتیجه گوگل وبمستر می تواند کمک بسزایی در این زمینه برای شما باشد تا ترافیک بیشتری برای سایت خود به ارمغان آورید.

کاربرد های گوگل وبمستر برای سایت

آموزش گوگل وبمستر تولز : گوگل وبمستر یا همان گوگل سرچ کنسول امروزی به شما کمک می کند تا اطلاعات زیر را پیدا نموده و آن ها را برای بهبود سایت خود به کار بگیرید.

اطمینان از نمایش سایتتان در جستجوی گوگل

نظارت و بررسی روی نتایج گوگل

شناساندن مطالب و محتواهای سایت به گوگل و حذف مطالب

نظارت بر نرم افزار های مخرب و هرزنامه های وارد شده به سایت و تمیز نگه داشتن آن ها

مشاهده صفحاتی که بیشترین ترافیک را برای سایت شما داشته اند

مشاهده سایت هایی که به سایت شما لینک داده اند

کاربرد های گوگل وبمستر برای سایت

کاربرد های گوگل وبمستر برای سایت

چه کسانی به گوگل وبمستر نیاز دارند؟

۱. صاحبان کسب و کار
اگر صاحب کسب و کاری هستید و برای خود سایتی را اداره می کنید؛ باید کار با این ابراز را بلد باشید تا از جزئیات وضعیت محصولاتتان در گوگل مطلع شوید و آن ها را در اختیار مخاطبان خود قرار دهید.

شما می توانید نحوه بازاریابی آنلاین خود را به خوبی بررسی کنید و نواقص آن را بر طرف سازید. با آموزش گوگل وبمستر در این سایت می توانید به طور کامل با این ابزار آشنا شوید.

۲. مدیران سایت
به عنوان یک مدیر سایت وظیفه شما این است که همواره سایت را سالم و پایدار نگه دارید. این ابزار به شما کمک می کند تا آمار دقیق در مورد سایت خود بدست آورید و از بروز خطاهای احتمالی جلوگیری کنید.

۳. توسعه دهندگان وب
اگر در حال کد نویسی برای سایت خود هستید. گوگل سرچ کنسول می تواند ارور ها و خطاهای کد نویسی را به شما نمایش دهد. در نتیجه می توانید آن ها را برطرف کنید. البته می توانید از مدیر سایت خود بخواهید تا شما را از ارور های کد نویسی سرچ کنسول با خبر کند.

۴. توسعه دهنده اپلیکیشن
اگر یک اپ برای کسب و کارتان طراحی کرده اید، گوگل سرچ کنسول به شما کمک می کند تا به موتور های جستجویی که کاربران از طریق آن ها به سایت شما می رسند دستیابی پیدا کنید و آن ها را بررسی کنید.

افرادی که در حیطه های ذکر شده فعالیت دارند به آموزش گوگل وبمستر حتی در سطوح ابتدایی نیاز دارند.

نحوه ثبت سایت در  google search console

گام ۱.
به صفحه اصلی سایت google search console بروید. در گام اول شما به یک اکانت گوگل احتیاج دارید. این اکانت مختص به سایت شما باشد. بهتر است از اکانتی که برای gmail سایت و google drive استفاده کنید.

گام ۲.
روی دکمه start now کلیک کنید. اگر از قبل سایتی را تعریف کرده باشید وارد صفحه ای مانند صفحه زیر خواهید شد. شما می توانید چند سایت دیگر را نیز اضافه کنید.

start

start

اما اگر از قبل سایتی وارد نکرده باشید صفحه ای مانند این صفحه که در تصویر میبینید را مشاهده خواهید کرد. دقت کنید که در این بخش باید آدرس سایتتان را دقیق وارد کنید و از قبل بررسی کنید که آدرس ساییتان از نظر سئویی با www بهتر است یا خیر.
این مورد درباره HTTPS نیز صادق است. اما باید بدانید که وجود HTTPS در آدرس سایت باعث جلب اعتماد کاربران خواهد شد.

گام ۳.
بعد از این که آدرس دامنه سایت را وارد کردید. دکمه add property را بزنید. حالا صفحه تایید وبسایت را مشاهده خواهید کرد. تایید روش های مختلفی دارد که یکی از موسوم ترین آن ها این است که روی لینکی که می بینید کلیک کنید و فایلی که برای شما ظاهر می شود را روی کامپیوتر خود ذخیره کنید.

گام ۴.
به قسمت Cpanel و یا مدیریت هاست خود بروید و فایل دانلود شده را در ریشه هاست آپلود کنید. بعد از آپلود فایل، روی لینک کلیک کنید تا سرچ کنسول از آپلود شما مطلع شود و روی دکمه Verify کلیک کنید. در ادامه باید موارد و تنظیماتی مانند وصل شدن به گوگل آنالیتیکس و … را انجام دهید.

روش های دیگری هم برای تایید وجود دارد اما این یکی از رایج ترین این روش ها بوده است.

داشبور یا overview گوگل وبمستر تولز

آموزش گوگل وبمستر تولز : برای آموزش گوگل وبمستر تولز ابتدا لازم است تا با بخش های مختلف آن آشنا شوید. وقتی وارد این ابزار می شوید در مرحله اول با داشبورد این ابزار مواجه می شوید. در این بخش می توانید یک آمار کلی از وضعیت سایتتان ببینید. این داشبورد شامل مواردی است که آن ها را به صورت جداگانه توضیح خواهیم داد:

* گزارش عملکرد  (performance)
این گزارش بر روی چهار شاخص یا Metric تمرکز دارد.  نموداری که در بخش performance مشاهده می کنید به گزارش کلیک کاربران در ۳ ماه گذشته از گوگل به سایت شما مربوط است که می توانید از قسمت Date‌ این بازه زمانی را کم یا زیاد کنید.

در نسخه جدید سرچ کنسول می توانید این بازه زمانی را تا ۱۶ ماه گذشته نیز بالا ببرید. البته اگر سایتتان در آن زمان فعال بوده است . اگر بر روی کلمه performane کلیک کنید صفحه دیگری برای شما باز خواهد شد که شامل ۴ شاخص گفته شده است که به شرح زیر می باشد.

۱. کلیک  (Total click)
به کلیک هایی که از سمت موتور جستجو به سایت شما می آید گفته می شود. اگر کاربران روی نتایجی مانند تصویر، ویدئو، مقاله و … که مربوط به سایت شما است کلیک کنند آمار آن در سرچ کنسول ثبت خواهد شد.

داشبور یا overview گوگل وبمستر تولز

داشبور یا overview گوگل وبمستر تولز

۲. ایمپرشن  (Impression)
اگر کاربر مطلبی را در گوگل سرچ کند و در نتیجه سرچ خود مطلبی از سایت شما را روی صفحه و نتیجه سرچ ببیند برای شما ایمپرشن ثبت می شود. اما باید به این نکته توجه کنید که اگر مطلب شما در صفحه دوم نتایج گوگل باشد اما کاربر فقط صفحه اول را ببیند و به صفحه دوم نتایج سرچ گوگل نرود، در این صورت برای شما ایمپرشنی ثبت نخواهد شد. در صورتی که همان کاربر صفحه دوم را هم باز کند برای تمام نتایج موجود در صفحه دوم، ایمپرشن ثبت خواهد شد.

۳. نرخ کلیک  (Average CTR)
برای محاسبه نرخ کلیک از فرمول زیر استفاده می کنند. نرخ کلیک به این معنا است که چند درصد از دفعات حضور سایت در نتیجه سرچ بر روی آن کلیک می شود. برای مثال اگر ۲ مرتبه، مطلب سایتتان در نتایج گوگل ظاهر شود و فقط ۱ بار روی آن کلیک شود، نرخ کلیک ۵۰٪  خواهد بود.

نرخ کلیک

نرخ کلیک

۴. میانگین موقعیت  (Average position)
میانگین جایگاهی است که شما در نتایج گوگل دارید. میانگین رتبه یک عدد تقریبی است و ممکن است خیلی از اوقات با نتیجه ای مشاهده می کنید متفاوت باشد.

بخش های دیگر  performance:
Search type

این فیلتر را در قسمت بالای نمودار می توانید مشاهده کنید. توسط این گزینه می توانید مقایسه نوع جستجوی کاربران را تغییر دهید که شامل وب، تصویر و ویدئو می شود.

* در قسمت پایین نمودار جدولی میبینید که شامل بخش های زیر است که با کلیک بر روی آن ها می توانید اطلاعات بیشتری بدست آورید.

Queries*

در قسمت Queries کلمات کلیدی به شما نمایش داده خواهد شد که کاربران از طریق آن ها وارد سایت شما شده اند. اگر کلمه کلیدی که از آن انتظار جذب کاربر را داشتید در این بخش نبینید یعنی روی محتوا و سئو آن به خوبی کار نکرده اید. در حقیقت Queries عبارتی هستند که کاربر سرچ کرده و سپس وارد سایت شما شده است.

Queries

Queries

Pages*

این قسمت صفحاتی از سایتتان را که در نتایج موتور جستجوی گوگل سرچ شده را نشان می دهد. در این قسمت آدرس صفحه نهایی که کاربر روی آن کلیک کرده را مشاهده خواهید کرد.

Country*

در این بخش می توانید کاربران را بر اساس کشور فیلتر کنید و ببینید که بیشتر کاربرانتان از چه کشوری هستند.

Device*

در این قسمت می توانید ببینید که کاربران بیشتر با چه دستگاهی از سایت شما بازدید می کنند. مثلا بیشتر با کامپیوتر جستجو می کنند یا با تبلت، موبایل و.. . .از این راه می توانید متوجه شوید که اگر بیشتر افراد سایت شما با دستگاه موبایل هستند، سایت را طوری طراحی کنید که کار با موبایل به سادگی انجام شود و در موبایل زیباتر باشد.

Date*

در این بخش بر اساس تاریخ کلیک، ایمپرشن سایت را مشاهده خواهید کرد.

Search Appearance*

اگر سایتتان در نتایج جستجوی خاص مثل ریچ اسنیپ باشد، این فیلتر برای شما فعال خواهد شد. نوع معمول برای نمایش گزارشات در جستجو مواردی مانند عنوان، آدرس و توضیحات متا است. اما اگر مواردی مانند پرسش و پاسخ (FAQ)، نتایج AMP، ویدئو و … دارید می توانید نتایج آن را در این قسمت مشاهده کنید.

گزارش کاوریج (coverage)
ربات های گوگل با عملیاتی به اسم خزیدن (Crawl) در میان صفحات وب، از لینکی به لینک دیگر می روند. درنتیجه دو راه برای معرفی صفحات سایتتان به گوگل دارید. می توانید یا خودتان صفحه را به گوگل معرفی کنید و یا صبر کنید تا خود گوگل آن را پیدا کند.

گزارش کاوریج

گزارش کاوریج

البته باید بدانید که مورد دوم زمانبر می شود. در نتیجه این قسمت مربوط به ایندکس صفحات شما است. در این بخش تعداد صفحاتی که در گوگل ایندکس شده اند و صفحاتی که به ارور و خطا منجر شده اند را مشاهده خواهید کرد.

قسمت coverage هم چهار بخش مجزا دارد که عبارت اند از:

۱. وضعیت ایندکس صفحات valid
اگر بر روی عبارت valid کلیک کنید باز هم چهار حالت مختلف را مشاهده خواهید کرد که بهتر است برای کیفیت بهتر آموزش گوگل وبمسر به آنها بپردازیم:

Submitted and indexed*

این عبارت یعنی صفحاتی که خودتان به گوگل معرفی کرده اید را گوگل با موفقیت ایندکس کرده است.

Indexed, not submitted in sitemap*

این صفحات توسط ربات های خزنده گوگل کشف شده اند و گوگل هم با موفقیت آن ها را ایندکس کرده است.

Indexed; consider marking as canonical*

این صفحات ایندکس شده اند اما محتوای آن ها تکراری هستند.

۲. وضعیت ایندکس صفحات  Excluded
در این قسمت تعداد صفحاتی که به هر دلیلی گوگل به آن ها دسترسی ندارد نمایش داده می شود. صفحات مستثنی شده یعنی مدیر سایت عمدا نخواسته این صفحات ایندکس شوند.

دلایل این اتفاق می تواند موارد زیر باشد:

* استفاده از تگ  noindex

شما با قرار دادن این تگ در بخش header سایت به ربات موتور جستجو اعلام کرده اید که در این صفحه خزش نکند.

Blocked by page removal tool*

در گوگل سرچ کنسول قابلیتی با نام URLs remover وجود دارد که شما با استفاده از آن می توانید صفحات ایندکس شده را از گوگل خارج کنید.

Blocked due to unauthorized request 401*

گوگل به بعضی از صفحات مثل صفحه پرداخت یا صفحه ورود که شناسه کاربری و رمز عبور بخواهد به شما دسترسی نخواهد داد.

Blocked by robots.txt*

به وسیله این فایل می توانید به موتور جستجو بگویید تا برخی از صفحات شما را ایندکس نکند. در این قسمت ارور های دیگری هم وجود دارد که  از جانب شما نیست.

***این ها مواردی بودند که برای آموزش گوگل وبمستر در سطح ابتدایی اهمیت بیشتری داشتند.

۳. وضعیت ایندکس صفحات Error
این صفحات با ربات های خزنده گوگل به مشکل خورده است و گوگل آن ها را ایندکس نکرده. در حقیقت این صفحات کشف شده اند اما هنوز ایندکس نشده اند. این اتفاق می تواند دلایل مختلفی داشته باشد:

Queued for crawling*

ممکن است بعضی از صفحات سایت شما در صف ایندکس شدن باشد و تا چند روز آینده ایندکس آن ها انجام شود.

Submitted URL dropped*

این صفحه برای ایندکس شدن ارسال شده اما به دلایل نامعلوم نتوانسته ایندکس شود.

Page with redirect*

دلیل این ارور این است که آدرس ها را به آدرس های دیگری ریدایرکت کرده اید.

۴. وضعیت ایندکس صفحات  valid with warning
صفحاتی که با وضعیت Warning مواجه می شوند، گوگل آن ها را ایندکس کرده است اما یکسری از اخطار ها هستند که شما باید آن ها را بررسی کنید. صفحه هایی که در این وضعیت هستند هم کشف شده اند و هم ایندکس، در نتایج جستجو هم دیده می شوند اما گوگل مشکل کوچکی را در صفحه دیده است و به شما هشدار می دهد که آن ها را برطرف کنید.

ارتقا و بهبود عملکرد (Enhancements)
این بخش مربوط به فعالیت هایی است که باعث می شود وبسایت در نتایج گوگل بالاتر بیاید. این بخش به صورت پیش فرض شامل دو گزارش کاربردی Mobile usability و سرعت سایت را دارد که آنها را با یکدیگر بررسی خواهیم کرد.

*گزارش سرعت وبسایت
سرعت بارگذاری هر وبسایتی به طور قطع یکی از مهم ترین تجربیات کاربران از مراجعه به آن وبسایت است. هرچه سرعت وبسایت شما بیشتر باشد کاربر سریع تر به محتوای مورد نیاز خود می رسد. با کاهش سرعت بارگذاری فروش و ترافیک شما نیز کاهش پیدا خواهد کرد.

گزارش سرعت وبسایت

گزارش سرعت وبسایت

*گزارش Mobile usability
این گزارش به شما نشان می دهد که کدام صفحه از سایتتان در تلفن های همراه قابل استفاده نیستند. یعنی برخی از صفحات سایت شما و یا کل سایت در دستگاه های مختلف به درستی نمایش داده نمی شوند و ریسپانسیو نیستند.
ریسپانسیو بودن سایت اهمیت زیادی دارد، چرا که امروزه بیشتر کاربران با موبایل از وب سایت ها دیدن می کنند و به همین خاطر اگر سایتتان این قابلیت را نداشته باشد، تعداد زیادی از کاربران و مشتریان خود را از دست خواهید داد.

اگر فونت صفحه ریز و کوچک باشد، کاربران موبایل به سختی می توانند آن را بخوانند و یا اگر دکمه ها به هم چسبیده باشند لمس و کلیک کردن روی آن ها کار دشواری خواهد بود. اگر صفحه شما خیلی مشکل داشته باشد گزارش آن را در این بخش خواهید دید.

در این بخش ممکن است موارد زیر را مشاهده کنید:

·       Page is not mobile friendly

این مورد به این معنا است که صفحه به خوبی روی موبایل نمایش داده نمی شود. برای رفع این مشکل باید این خطا های موجود را بر طرف کنید.

·       Page is mobile friendly

این صفحه روی دیوایس های مختلف به خوبی کار می کند.

·       No data available

گوگل بر اساس دلایل نا مشخصی قادر به بررسی ریپانسیو بودن صفحه شما نیست و بعدا باید آن را بررسی کنید. در این صفحه ممکن است با موارد دیگری نیز برخورد کنید دانستن خطاهای این قسمت، یکی از مهم ترین بخش های آموزش گوگل وبمستر می باشد.

گزارش Mobile usability

گزارش Mobile usability

افزودن نقشه سایت به سرچ کنسول

یکی از راه های ساده برای اعلام خودکار صفحات جدید سایت به گوگل استفاده از فایل نقشه وبسایت یا sitemap می باشد. این فایل حاوی اطلاعاتی درباره آدرس و دیگر اطلاعات موجود در صفحات سایت است.

نقشه سایت بعد از هر تغییری که روی سایت رخ می دهد به طور خودکار به روزرسانی می شود فقط کافی است یکبار آدرس محل قرارگیری فایل را در سرچ کنسول تنظیم کنید. برای انجام این کار به بخش sitemap در منو سرچ کنسول بروید و آدرس فایل را روی سرور قرار دهید.

درخواست حذف صفحه از  Removals

آموزش گوگل وبمستر تولز : می توانید به گوگل درخواست دهید تا صفحه ای را حذف کند. برای این کار به منوی removals بروید.

Manual action و security Issues
اگر به هر دلیلی گوگل متوجه شود که سایتی امکان آسیب رسانی به کاربران را دارد؛ این صفحات در این بخش ها به صاحب وبسایت نشان داده می شوند.

چند مورد از دلایلی که از این صفحات اخطار می گیرید:

·       محتوای اسپم

·       وبسایت های غیر طبیعی و اسپم

·       نوشته های مخفی در متن

·       وبسایت های فیشینگ

لینک ها (Links)
اگر در منو سرچ کنسول بر روی قسمت Links کلیک کنید بخش های زیر را مشاهده خواهید کرد:

External links
در زیر این بخش top linking sites را مشاهده خواهید کرد که آمار و بک لینک هایی که به سایت شما داده اند در این قسمت قابل مشاهده است. یعنی سایت هایی که به نوشته ها، صفحات و صفحه اصلی شما لینک داده اند را در این بخش مشاهده خواهید کرد.

لینک خارجی

لینک خارجی

Internal links
در این بخش هم در قسمت top linking sites تمام لینک های داخلی که از صفحه ای به صفحه دیگر داخل سایت خود لینک می دهید، به شما نمایش داده خواهد داد.

سخن آخر

در این مقاله سعی کردیم تا جای ممکن آموزش گوگل وبمستر را در اختیار شما قرار دهیم. بعد از آشنایی با این ابزار می توانید به بالا آمدن رتبه سایت خود بسیار کمک کنید. اگر خودتان صاحب کسب و کار هستید و فرد دیگری کارهای سایت را برایتان انجام می دهد، شما با این اطلاعات می توانید نظارت بیشتری بر عملکرد آن ها داشته باشید.

آموزش گوگل وبمستر تولز /

برچسب‌ها

مطالب مرتبط

دیدگاه کاربران

  • maryam
    8 سال پیش

    سلام خسته نباشید من دامنه رو در bing بدون www ثبت کردم چون دامنه قدیمی بود خود به خود در گوگل هم ثبت شد بدون www حال میخوام سایت با www در گوگل ثبت کنم در وبمستر ایا مشکل پیش میاد چون من تو گوگل وب مستر هنوز سایت و معرفی نکردم

    • فست سئو
      8 سال پیش

      نه فقط یه کم زمان می بره تا داده های جدید وارد بشن. در ضمن اگه سایت توسط htaccess عملیات ریدایرکت رو انجام بده باز هم در بینگ و گوگل مشکلی به وجود نمیاد

  • هیراد
    8 سال پیش

    سلام

    ممنون از اطلاعات مفید شما، منظور شما از ایجاد اکانت وبمستر آیا ازجی میل میشه بجای ان اکانت استفاده کرد یا خیر باید حتما یک اکانت جدید باشه؟و ثبت دامین منظور شما ثبت دامین وبسایت خودمون هستش؟

    • فست سئو
      8 سال پیش

      با سلام
      دقیقا باید از جی میل استفاده کنید و ثبت دامین یعنی اینکه دامین خودتون رو تو وبمستر ثبت کنید

  • وحید
    8 سال پیش

    سلام
    من چند تا وبلاگ دارم با دامنه آی آر و همشون در قسمت Blocked Resources کلی لینک که متعلق به پست ها و موضوعات مطالب هست بلاک شدن و فقط یکی از وبلاگ ها 270 مورد بلاک شده داره کلی از اونها رو فتچ کردم به نظرتون مشکل از کجاست؟ رو رزبلاگ هستن
    تشکر

    • فست سئو
      8 سال پیش

      با سلام
      می تونه دلایل زیادی داشته باشه که برای حل آن باید سایت آنالیز بشه ولی احتمال اینکه این صفحات از طریق فایل روبوت هم بلاک شده باشن هست

  • نازنین محمدی
    8 سال پیش

    سلام آقای مهندس عطازاده
    اگر یک سری صفحات وجود داشته باشه که مطالبش طی یکی دو روز هی بروز میشه حالا ممکنه این بروز شدن در بر گیرنده مطالب قبلی هم باشد یا کلا میتواند مطالب جدید شده باشند ولی لینک صفحه و مطالب مربوط به این صفحات تغییر نمیکننداین گونه صفحات شانس داشتن سئو بالا را دارند ؟ آیا این بروز رسانی های پی در پی (هر روز یکبار) که بعضا مطالب اینقدر جدید میشوند که با مطالب مثلا 5 روز قبل کاملا از لحاظ نوشتاری فرق میکند اما موضوعش و متا دیتا ها یکی است آسیبی به سئو اون صفحه و یا کل سایت میزنند؟

    • فست سئو
      8 سال پیش

      با سلام
      به یکی از بهترین استراتژی های سئو اشاره کردید. این روش فوق العاده می تونه تو سئو سایت شما تاثیر مثبت داشته باشه. برای مثال سایت های دانلود که ورژن جدید یه نرم افزار رو میزارن لینک صفحه رو دیگه تغییر نمیدن و فقط ویژگی های ورژن جدید رو اضافه می کنن و نتیجه خیلی خوبی هم می گیرن

  • نازنین محمدی
    8 سال پیش

    تشکر از بابت جوابتان

    من فکر میکردم که وقتی گوگل یک صفحه را ایندکس میکند و مطالب اون صفحه را در دوره بعدی خزیدن مشاهده نکند و کلا مطالب جدید شده باشند تاثیر منفی شدیدی داشته باشد

    سایت های دانلود که فرمودید توضیحات شاید مثلا 1000 کلمه داشته باشند که در دوری بعدی بروز رسانی شاید ورژن و یا بعضی ویژگی ها در آن صفحه ویرایش میشوند

    در خصوص سایتی مثل stackoverflow.com نظرتان چیست؟
    شما هر سوالی بپرسید شاید بعد از چند دقیقه اون سوال که در صفحه اصلی سایت توسط خزنده ها ایندکس شده ، در گوگل قابل جستجو باشد (صفحه اصلی هم مثل سایت های دانلود دارای پیجینیشن نیست)

    ولی هیچ وقت تکست هایی که در صفحه اصلی توسط خزنده ها دیده میشود در جستجوی گوگل برای صفحه اصلی سایت ایندکس نمیشوند چون مطالب صفحه اصلی دایما در حال تغییر هستند و شاید گوگل احساس کند که صفحه ای که در محتواش حال تغییر است ارزش ایندکس بالا تر را ندارد

    یا مثلا بخش http://stackoverflow.com/questions که دارای پیجینیشن هست ولی باز به واسطه سوالات جدید مطالبش دایما در حال جدید شدن است در نتایج سرچ گوگل جایگاه بالایی ندارند و بیشترین ارزش ایندکس از این وب سایت را لینک صفحات سوال که دارای مطالب ثابت تری هستند دارند

    • فست سئو
      8 سال پیش

      اینکه تمام مطالب کاملا پاک بشن خوب نیست ولی اگه مطالب بهتر قرار بگیرن خوبه. در باره پجینیشن هم باید بگم که ارزش و رقابتی بودن کلمات می تونه متفاوت باشه و بعضی وقت ها در صفحات این چنینی بالا نیان ولی بعضی از کلمات با همچین صفحاتی به راحتی می تونن رتبه بگیرن

  • شایان
    8 سال پیش

    نظر شما در مورد الگوریتم جدید گوگل به نام عقاب چیست ؟! http://google.com/eagle

    • فست سئو
      8 سال پیش

      بالاخره قراره اتفاق هایی بیافته که ارزش کار واقعی معلوم بشه. دو کلمه که باید در این مورد روش فکر کنیم اینه : 1- متون سایت 2- ساختار سایت

  • الهام نظری
    8 سال پیش

    درود بر شما . در Site Errors چهار مورد خطا وجود دارد . یعنی ارور 404 ملاحظه میشود . اون صفحات به کلی حذف شده اند . چگونه به گوگل وبمستر بگوییم که ان صفحات را نادیده بگیرد ؟

    • فست سئو
      8 سال پیش

      با پاک کردن خطاها در وبمستر بعد از مدت زمان کوتاهی گوگل متوجه میشه که اون صفحه وجود نداره و دیگه این خطاهارو نشون نمیده ولی برای اینکه تا پاک شدن کامل خطاها از ایندکس گوگل خیالتون راحت باشه بهتره لینک ها رو در فایل روبوت سایت ببندید

  • مرتضی کاظمی
    8 سال پیش

    این مطالب کمک زیادی به من کردند چون تا حالا با این ابزار آشنا نشده بودم

  • مجتبی
    7 سال پیش

    سلام استاد عطازاده

    شما این تفکر رو قبول دارید که باید سعی کنیم کلمه ی کلیدی که مهمترین کلمه کلیدی سایت هست رو در تمامی پست های وبسایت تگ کنیم.
    نمونه شما که کلمات سئو, آموزش سئو رو تگ کردید.

    • فست سئو
      7 سال پیش

      استفاده از تگ تو سئو خیلی مهمه ولی این که حتما کلمه کلیدی رو تگ کنیم نمی تونه صحیح باشه و تو موضوعات مختلف می تونه استراتژی تغییر کنه

  • علی
    7 سال پیش

    سلام
    من در گوگل وب مستر آدرس سایتمو وارد کردم
    فایلی رو هم که دانلود کردم.روی هاست آپلود کردم. اما ظاهرا جهت تشخیص مالکیت مشکل داره این پیام” We weren’t able to verify your property:
    ” رو ارسال میکنه چطور میتونم این مشکل رو حل کنم.

    • فست سئو
      7 سال پیش

      این فایل حتما باید تو روت سایت آپلود بشه. چک کنید احتمالا جایی که آپلود شده اشتباهه

  • علی فرهادی
    6 سال پیش

    بابت مطلب خوبتون ممنون

  • کولر آبی
    6 سال پیش

    خیلی مطلب خوبی بود بهتون تبریک میگم خدا قوت

  • مهدی محمدی
    6 سال پیش

    بسیار عالی بود ممنونم از اطلاعات مفیدتون

  • آریا رسولی
    2 سال پیش

    چطوری به گوگل بگیم برخی از بک لینک ها رو نادیده بگیره
    ممنون

    • علی عطازاده
      2 سال پیش

      از ابزار Disavow links در سرچ کنسول خودتون استفاده کنید

  • امیرپارسا
    2 سال پیش

    توی وبمستر تولز می شه فهمید که از چه دیوایسی بیشتر برای بازدید سایت استفاده میکنند ؟

    • علی عطازاده
      2 سال پیش

      برای این کار از آنالیتیکز استفاده کنید

  • مهدیه زاکانی
    2 سال پیش

    سلام آیا وجود سایت مپ توی سایت برای سئو لازمه چطور می شه سایت مپ سایت رو تعریف کرد ؟

    • علی عطازاده
      2 سال پیش

      حتما باید سایت مپ توی سایت باشه. هر سیستم مدیریت محتوایی روشی برای ساخت سایت مپ داره. برای تعریف سایت مپ توی وبمستر تولز در ساید بار بر روی sitemap کلیک کنید تا لینک های خودتون رو تعریف کنید

  • فوزیه شمس
    2 سال پیش

    سلام.تو وبلاگ،کدهای اچ تی ام ال احراز هویت را کجا قرار بدهم؟

    • علی عطازاده
      2 سال پیش

      کدهای اچ تی ام ال احراز هویت همیشه باید توی هدر سایت باشه

  • ساناز امیر احمدی
    2 سال پیش

    عالی بود ممنون از سایت خوبتون

  • علیرضا چوپانیان
    2 سال پیش

    سلام ممنون از این مقاله ورود به گوگل وبمستر تولز عالی و خیلی روان توضیح دادید

  • النا داوودی
    2 سال پیش

    سلام
    من سایتم رو در وبمسترتولز که مینویسم این پیغام رو میده Ownership verification failed

    منظورش چیه؟

    متشکرم…

    • علی عطازاده
      2 سال پیش

      نحوه وریفای کردنتون مشکل داره. بهتره کد وبمستر رو دانلود کنید و بعد در روت سایت آپلود کنید و بعدش وریفای کنید

  • پیمان شعیبی
    2 سال پیش

    با سلام وعرض ادب مقاله شما بسیار مفیدو کاربردی بود.
    ممنون

    • علی عطازاده
      2 سال پیش

      ممنون از همراهی شما

  • کامران سبحانی
    2 سال پیش

    سلام وقت بخیر،
    سایت ما توسط شخص دیگه ای در گوگل کنسول ثبت شده، الان من میخوام وارد بشم دوباره ادرس دامین میخواد ازم . چطوری بدون اون میتونم وارد بشم. یعنی از طریق اون شخص باید دسترسی به من داده بشه ؟ از خودشون میپرسم میگن من قبلا ثبت کردم با ایمیل میتونی وارد بشی . ممنون میشم راهنمایی کنید

    • علی عطازاده
      2 سال پیش

      بهتره کد وارد شده در روت سایت رو پاک کنید و خودتون با ایمیل جدید از اول ثبت نام کنید

  • دانیال
    2 سال پیش

    سایت مپ رو خودمون بنویسیم بهتر هست یا اینکه سایت مپی که ورد پرس میده خوبه؟

    • علی عطازاده
      2 سال پیش

      حتما از سایت مپ وردپرس استفاده کنید

  • tina
    2 سال پیش

    توضیحات کامل و خوبی بود.
    ممنون

  • جلال
    2 سال پیش

    فکر می کنم بحث تخصصی هست. اگر برای سایتم یک سئوکار استخدام کنم سایت زودتر بالا میاد.

    • علی عطازاده
      2 سال پیش

      صد در صد

  • kimia
    2 سال پیش

    بازه زمانی که اطلاعات رو میده بهتره برای چند روز باشه؟

    • علی عطازاده
      2 سال پیش

      توضیح این مطلب رو در سایت های طراحی وب سایت مطالعه کنید

  • یاس
    2 سال پیش

    باتوجه به توضیحاتی که در ابتدا دادید باید خیلی سایت خفنی باشه

  • هادی
    2 سال پیش

    بسیار عالی و جامع ممنون از شما و سایت خوبتون

  • شادی
    2 سال پیش

    برای تازه کارایی مثل من خیلی خوب توضیح داده بودید ممنون

  • مینا
    2 سال پیش

    شما خدمات ثبت نام در سرچ کنسول رو هم دارید؟ سایتم رو میخوام توی سرچ کنسول ثبت کنم اما نمیتونم

    • علی عطازاده
      2 سال پیش

      خیر ولی با یه سرچ ساده می تونید خودتون انجام بدید

  • همون
    2 سال پیش

    کار کردن با قسمت performance کمی نیاز به تجربه دارد

  • شیما
    2 سال پیش

    وب مسترز همون سرچ کنسوله؟

    • علی عطازاده
      2 سال پیش

      بله اسمش تغییر کرده

  • شیرین عبدی
    2 سال پیش

    چند مقاله اخرتون خیلی بهتر از قبلیاست

  • نام شما *
    ایمیل شما *

     02146011014