02146011014 پشتیبانی سریع
آموزش سئو

اتصال وردپرس به گوگل آنالیتیک با افزونه MonsterInsights 

282 بازدید
اتصال وردپرس به گوگل آنالیتیک با افزونه MonsterInsights 

در میان سرویس‌های رنگارنگی که برای آنالیز سایت وجود دارد، چه رایگان و چه غیررایگان گوگل آنالیتیکس رفیق شفیق قابل اعتماد اغلب وبمستران بوده است. به جرئت می‌توان گفت  از بین تمام ابزارهای آنالیز سایت هیچ کدام مثل Google Analytics بی‌ادعا اطلاعات راهگشایی درباره جز به جز بازدیدهای کاربران در اختیار مدیر سایت قرار نمی‌دهند. اگرچه اغلب کاربران استفاده از این سرویس را به سایر گزینه‌ها ترجیح می‌دهند اما زحمت باز و بسته کردن صفحات و ورود مستقل از سایت به گوگل آنالیتیکس آن‌ها را در آنالیز مرتب و مداوم تنبل کرده است.

افزونه MonsterInsights  گزینه محبوب بسیاری از غول‌های وردپرسی دنیا نظیر Bloomberg،  PlayStationو Zillow است. هر چند که نسخه پریمیوم این برنامه هم وجود دارد و هم اکنون توسط بسیاری از کاربران استفاده می‌شود اما نصب و راه‌اندازی نسخه رایگان آن سه سوته ما را از طریق وردپرس به گوگل آنالیتیکس و داده‌های آن متصل می‌کند.

اتصال وردپرس به گوگل آنالیتیکس با افزونه MonsterInsights

MonsterInsights را از مخزن وردپرس دانلود و بعد از نصب فعال‌ کنید. بعد از نصب گزینه تازه‌ای به داشبورد تحت عنوان Insights افزوده خواهد شد. از زیرمجموعه‌های آن وارد Settings یا تنظیمات شوید.

برای اتصال وردپرس به سرویس گوگل آنالیتیکس روی گزینه Authenticate with your Google account کلیک کنید.

حالا پنجره تازه‌ای به شکل زیر ظاهر خواهد شد که نشانگر پیشرفت مراحل اعتبارسنجی حساب گوگل شما است.

برای ادامه گزینه Next را انتخاب کنید.

اتصال وردپرس به گوگل آنالیتیک با افزونه MonsterInsights 

اتصال وردپرس به گوگل آنالیتیک با افزونه MonsterInsights

با کلیک روی دکمه Click to get Google code پنجره دیگری با پیغام MonsterInsights would like access to your Google Analytics data ظاهر خواهد شد. اگر گزینه Allow را انتخاب کنید به منزله ادامه و ورود به مرحله بعدی خواهد بود.

پنجره پاپ‌آپی که در این قسمت باز می‌شود مربوط به اعتبارسنجی است و  خطی از کد را به شما نشان می‌دهد.

این کد را کپی کنید و در پنجره قبلی که مربوط به مراحل اعتبارسنجی افزونه MonsterInsights بود بچسبانید.

مرحله آخر انتخاب پروفایلی است که قصد دارید با این افزونه دنبال کنید. وب سایت خود را در این بخش انتخاب کرده و روی گزینه next کلیک کنید.

تبریک! شما با موفق شدید به خوبی و در عرض سه سوت افزونه MonsterInsights را به گوگل آنالیتیکس متصل کنید. به یاد داشته باشید که مدتی طول می‌کشد تا گوگل آنالیتیکس داده‌های شما را برای نمایش منظم کند.

مشاهده گزارش‌های گوگل آنالیتیکس در وردپرس

نقطه مثبت و قوت این افزونه امکان مشاهده گزارش‌های سرویس Google Analytics داخل خود داشبورد یا پیشخوان است. این اطلاعات به سادگی از مسیر Insights » Reports قابل مشاهده هستند.

برچسب‌ها

مطالب مرتبط

دیدگاه کاربران

نام شما *
ایمیل شما *

 02146011014