آخرین مقالات سئو:

وبمستر بینگ

وبمستر بینگ

گوگل تنها موتور جستجوی دارای ابزار نیست یکی دیگر از‬ ابزارهای موجود موتورهای جستجو‬‬ وبمستر بینگ میباشد.‬ همانند وبمستر تولز گوگل‬ این نیز شما را قادر میسازد‬ تا اطلاعاتی را که بینگ‬ از صفحات شما دارد را درک کنید‫ و به این صورت میتوانید‬ به آن اطلاعات مفیدی ارائه کنید‬ تا در مورد وب سایتتان فهرست کند.‬ شما باید اکانتی در بینگ‬ داشته باشید و وقتی که وارد شدید‬ باید دامینی برای دسترسی ثبت نمایید.‬ وقتی که سایتی را اضافه میکنید‬ شما دو گزینه ی اصلی دارید‬ اول اینکه شما میتوانید آدرسی برای ‫سایت مپ‬ XML خود تهیه میکند و‬ اگر اینکار را نکنید بعدا نیز‬ میتوانید اینکار را انجام دهید‬. همچنین شما میتوانید تعیین کنید که‬ چه زمانی از روز ترافیک بیشتری بدست می آورید‬ و اگر اینکار را کنید بینگ‬‬‬‬‬ ‫در زمان اوج بازدید سایت شما را بررسی می نماید‬. در گام بعدی باید تایید کنید‫ که صاحب سایت بوده و میتوانید‬ این وب سایت را کنترل نمایید.‬ برای اینکار بر Verify now از‬ صفحه My Sites کلیک کنید.‬ برای تایید توانایی کنترل دامین‬ شما میتوانید یک فایل را در وب سرور آپلود کنید‬ و تگ متا را در صفحه ی پیشفرض کپی نمایید‬ و یا اینکه تغییری در پرونده ‬ DNS به وجود آورید.

اجزای وبمستر بینگ

‬وقتی که وب سایت را تایید‫ کردید، میتوانید بر آن‬ کلیک کرده و به این صورت داشبردی‬ حاوی آمارهایی مشاهده میکنید که ایده ای از نمایش جستجو‬ برای کلیکها به شما میدهد.‬ همچنین در آن چرخش و فهرست‬ کردنهای موتور جستجو نیز وجود دارد.‬ شما میتوانید گزارشهای Search Keywords و‬ Inbound Links را مشاهده کنید‬ و بر See all links کلیک‬ کرده تا گزارش کاملی از آن بگیرید‬. گزارش Search Keyword‬ کلیک ها و بازدیدکنندگان هر کلیدواژه را نشان میدهد‬ و همچنین میانگینی از رنکینگ و‬ آهنگ کلیک شدن شما در بازه ای‫ زمانی را نشان میدهد.‬ گزارش Inbound Links Report‬ نموداری را نمایش میدهد که شمارشهای لینکهای درونی‬ صفحاتی که بینگ به‬ تدریج شناخته است را نشان میدهد و شما میتوا‫نید بر هر یک از این صفحات‬ کلیک کرده تا لینک کردن به آن را ببینید.‬ گزارش مهم دیگر‬‬ Crawl Information میباشد که‬ در منوی سمت چپ Reports‬ و Data میتوانید آن‬ را مشاهده نمایید.‬ در اینجا شما میتوانید Crawl Errors‬ هایی که بینگ پیدا کرده‬ است را شناسایی نمایید‬ و آنها برای تصحیح پیاده سازی آن خطاها اهمیت دارند‬. شما همچنین داده هایی برای هدایت‬ های مجدد وب سایت را میبینید که‬ به این صورت میتوانید مطمئن شوید‬ جا به جایی محتوایی شما به درستی انجام گرفته است.

‬ با اینحال که شما باید به‬ گزارشهای دیگر بخش Reports‬ و Data نگاه بیندازید‬. باید مطمئن شوید که‬ شما برای بینگ‬ اطلاعاتی در مورد سایت تهیه کرده اید‬ و این عمل در بخش Configure‬‬ My Site انجام گرفته است.‬ در اینجا شما میتوانید سایت مپ‬ XML را مدیریت‬ نمایید، دستورهای پارامترهای آدرسی که‬‬ بینگ درک میکند را‬ تنظیم نمایید، چگونگی چرخش بینگ درسایت را کنترل کرده‬ و سایتهای در دسترسش را تعیین نمایید.‬ در نهایت حتما به بخشهای Diagnostics‬ و Tools نیز سری بزنید.‬ در اینجا میتوانید میزبانی از ابزارهایی‬ را برای بهینه سازی بعدی سایت پیدا کنید‬. از ابزار Keyword Research‬ مانند گوگل استفاده کنید و‬‬‬‬‬‬‬ ‫به این صورت میتوانید به خوبی‬ ایده هایی در مورد کلیدواژه ها بدست آورید‬.

تنها به یاد داشته باشید که ‫این اعداد از موتور‬ جستجوی بینگ میباشد،‬ بنابراین نباید اینها را با ابزار گوگل مقایسه کنید.‬ همچنین باید کمی هم ابزار‬ SEO Analyzer را امتحان نمایید. ‬عملکرد آن شبیه SEOmoz On-page Report Card میباشد ‬و اطلاعاتی در مورد خطاها و‬ مسائل قابل حل صفحه در اختیارتان قرار میدهد‬. تنها تفاوتش این است که کلیدواژه ‫های مشخص را مانند SEOmoz Tool در نظر نمیگیرد‬. با وجودی که بینگ‬ بازار جستجوی کوچکتری به نسبت گوگل دارد‬ ولی همچنان قابل توجه است و‬ نباید آن را نادیده بگیرید‬ و نه تنها ابزارهای وب مستر‬ بینگ شما را قادر به بهینه سازی حضور بینگ میسازد‬ بلکه شما میتوانید داده های غنی تری را ارائه کرده‬ و نقطه ی جایگزینی از استراتژی‬ سئو کلی خود داشته باشید‬‬‬‬‬.

  • Muhammad ::

    ممنون خوب بود

  • کاوه ::

    جالب و جدید بود لطفا درمورد لندینگ پیج هم مطالبی ارائه بدین

  • علی عطازاده ::

    ممنون از لطف شما. مقالات مربوط به لندینگ پیج در صفحه آموزش سئو موجود هستند

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

52 − = 48