02146011014 پشتیبانی سریع
آموزش سئو

سئوی کلاه سیاه

1526 بازدید
سئوی کلاه سیاه

یکی از اصطلاحات رایج در زمینه ی سئو و مدیریت سایت، سئوی کلاه سیاه می باشد. شاید بپرسید سئوی کلاه سیاه به چه معناست؟ به طور کلی سئو کلاه سیاه اصطلاحی است که معمولا برای معرفی تکنیک های فریب دهنده ی ربات های گوگل برای کسب رتبه ی بالای سایت در کمترین زمان به کار برده می شود.

در گذشته تکنیک سئوی کلاه سیاه نقش مهمی در افزایش رتبه ی سایت ها داشت اما گوگل با طراحی الگوریتم های مخصوص به شناسایی سایت های متخلف پرداخت و از گسترش این تکنیک جلوگیری کرد. در حقیقت نحوه کار سئو کلاه سیاه این گونه است که به جای اینکه متخصصین سئو، مجوز دریافت رنک بالا را در نتایج موتور جستجو دریافت کند، از تاکتیک‌هایی مشکوک استفاده می‌کند تا رنک سایتشان افزایش پیدا کند. در ادامه با ما همراه باشید تا به معرفی بیشتر تکنیک سئوی کلاه سیاه و آثار مخرب آن بپردازیم.

کار سئو سایت به منظور افزایش بازدید در نتیجه جست و جوهای طبیعی در موتورهای جست و جو و در نتیجه افزایش تبلیغات از کسب و کار و محصولات شما است. ولی این کار باید بر طبق قوانینی انجام گیرد که توسط موتورهای جست و جو برای مثال گوگل، وضع شده است. استفاده از هر گونه ترفندهای غیرقانونی برای بالا بردن رتبه ساید در صفحات جست و جو، اصطلاحا سئو کلاه سیاه یا بلک هت سئو گفته می شود.

هدف سئو کلاه سیاه

برخی از افراد فقط در این فکر هستند که رتبه خود را در گوگل بالا ببرند و در جایگاه اول صفحات جست و جو قرار بگیرند و در این بین تنها تمرکز آن ها بر این موضوع است نه بر کاربران. لذا از تکنیک های سئو کلاه سیاه استفاده می کنند که هدف آن بالا رفتن رتبه سایت در گوگل است و تمام تمرکز آن بر این مقوله است به عبارت دیگر، بر خلاف روش های قانونی سئو که کاربر را در اولویت قرار می دهد، در این تکنیک ها، کابر هدف اصلی نیست و در حاشیه قرار می گیرد.

چگونه یک سایت به سایت سیاه تبدیل می شود؟

·       بهینه سازی بیش از حد سایت یا Over Optimization

·       استفاده از ریز تکنیک های سئو کلاه سیاه در تولید محتوای سایتی

·       بهره وری از روش های Black hat در لینک سازی

·       اسپم کردن سایت در صفحه نتایج گوگل

.       استفاده از سئو منفی یا کاهش عمدی رتبه سایت رقیبان

هدف سئو کلاه سیاه

هدف سئو کلاه سیاه

تعریف سئوی کلاه سیاه : سئوی بلک هت عملی است که با آن رتبه سایت را در موتورهای جستجو از طریق نقض کردن قوانین بالا می برند. کلمه بلک هت (کلاه سیاه) از یک فیلم غربی برگرفته شده که در آن “افراد خوب” که کلاه سفید بر سر داشتند را از “افراد بد” جدا می کردند. اخیرا از این اصطلاح برای هکرهای کامپیوتر، تولیدکنندگان ویروس و افرادی که کارهای غیراخلاقی کامپیوتری انجام می دهند، استفاده می شود.
مواردی که شما در این مبحث می آموزید:
• دقیقا سئوی کلاه سیاه چیست
• فن و روشهای سئوی کلاه سیاه
• چگونه سئوی کلاه سیاه را ریپورت کنیم
سئوی کلاه سیاه چگونه بر سایت شما تاثیر می گذارد
• چگونه به نتایج سئوی بلک هت دسترسی پیدا کنیم بدون آنکه کاری غیراخلاقی انجام دهیم و تجارت بلند مدت خود را به خطر نیندازیم
اجرای تاکتیکها و استراتژیهای بلک هت می تواند سایت شما را از موتورهای جستجو ممنوع سازد و شما را از منبع شماره یک ترافیک اینترنت بودن محروم سازد. از طرفی دیگر برخی از تاکتیکهای بلک هت می تواند به طور قابل ملاحظه ای مفید باشد. داشتن درک درستی از سئوی بلک هت و عواقب آن بسیار ضروری است.

سئوی کلاه سیاه چیست؟

سئوی کلاه سیاه معمولا به عنوان یک کاربرد ناپسند تعریف شده است که باعث بهبود رنک و رتبه یک سایت در نتایج موتور جستجوی گوگل می شود. این روشها برخلاف قوانین موتور جستجو هستند و ممکن است سایت شما را از موتور جستجو و سایتهای وابسته به آن محروم سازد. افرادی که در سئوی بلک هت تخصص دارند یک لیستی از روشها و استراتژیهای آن در Google Webmaster’s Guidelines و Bing’s Webmaster Guidelines تهیه کرده اند. ” آیا کاری که من انجام می دهم به ارزش کاربری اضافه خواهد کرد و یا فقط برای دیده شدن سایت من در موتورهای جستجو است؟” این سوالی است که به هنگام امتحان کردن روش سئوی بلک هت در راهنماییهای موتور وب مستر بررسی می شود. اگر در بررسی مشخص شد که هیچ ارزشی به کاربر اضافه نشود اما رتبه سایت شما بهتر شود، به طور حتم انتخاب شما بلک هت خواهد بود.

معرفی تکنیک های سئو کلاه سیاه

1. خرید بیش از حد لینک

یکی از اشتباهات بسیار رایج در سئوی وب سایت ها، خرید بیش از حد لینک ها برای ورودی بیشتر و بازدهی بیشتر و سریع تر سایت است. در این باره باید گفت، متاسفانه این تکنیک یکی از رایج ترین و بد ترین تکنیک های سئو کلاه سیاه است که اکثر سایت های بزرگ از آن بهره می برند که به تازگی مرورگر گوگل با شناسایی این سایت ها، اقدام به بستن سایت و برخورد با متخلفین خواهد کرد.

2. استفاده از کامنت های اسپم

شاید بارها با این موضوع روبرو شده اید که اشخاصی زیر پست های سایت شما کامنت گذاری می کنند و لینک سایت خود را به عنوان تبلیغ زیر مطلب شما می گذارند که این لینک ها هیچ ارتباطی با سایت شما ندارند. به این کامنت ها در اصطلاح، کامنت اسپم گفته می شود. استفاده از تکنیک کامنت اسپم یکی دیگر از تکنیک های سئو کلاه سیاه است که اشخاص به اشتباه فکر می کنند که این کار می تواند موجب افزایش بازدهی سایت شود.

·       دلیل عدم تاثیر کامنت اسپم

شاید بپرسید چرا کامنت های اسپم نمی توانند تاثیری بر افزایش بازدهی سایت شما داشته باشند؟ در جواب باید بگوییم معمولا اکثر سایت ها، لینک های ورودی به دیگران به صورت nofollow در می آورند که این به این معناست که این بک لینک ها هیچ تاثیری بر افزایش بازدید سایت شما نمی گذارد و می تواند حتی  باعث جریمه سایت شما نیز شود. همچنین توجه داشته باشید، در صورتی که  شما کامنت های سایت خود را بدون بررسی تایید کنید که نمایش داده شود، ممکن است لینک های این کامنت ها موجب ایجاد تاثیرات مخرب بر روی سایت شما شود و حتی ظاهر سایت شما را به هم بریزد.

3. استفاده از محتواهای کپی شده در بلاگ

همه ما می دانیم یکی از مخرب ترین کارها برای وب سایت ها، استفاده از مطالب کپی و تکراری می باشد. محتوا یکی از اصلی ترین اجزای یک سایت است و شما می توانید به کمک محتوای خوب و بدون هیچ اقدام اضافی دیگری، به افزایش بازدهی سایت خود کمک زیادی نمایید. استفاده از محتوای کپی شده و تکراری علاوه بر این که می تواند موجب جریمه شدن وبسایت شما شود و رتبه آن را تحت تاثیر قرار دهد، هویت و اعتبار شما را میان مخاطبینتان خدشه دار خواهد کرد.

نکته: در صورتی که قصد دارید، از محتوای سایتتان مجددا استفاده نمایید، بهتر است که از تگ canonical استفاده نمایید.

4. دوباره عبارت بندی کردن مقاله ها

دوباره عبارت بندی کردن مقاله به معنای استفاده از محتوای تکراری و کپی شده با جابجایی عناوین است. این کار یکی از کارهای مخرب سئوی کلاه سیاه است و در حقیقت یک دزدی به حساب می آید که در این رابطه این را  باید گفت که الگوریتم گوگل به راحتی می تواند این موضوع را شناسایی و با متخلفین برخورد جدی نمایند.

برخی از تکنیک های سئو کلاه سیاه

برخی از تکنیک های سئو کلاه سیاه

5. پنهان کردن متن ها

یکی دیگر از تکنیک های سئوی کلاه سیاه، پنهان کردن متن است. در تکنیک پنهان کردن متون، مدیر سایت یا مسئول محتوا، متنی را بارگزاری می کند که کاربران نمی توانند آن را مشاهده نمایند و تنها موتورهای جستجو می توانند آن را مشاهده کنند. درحال حاضر دیگر نمی توان از این تکنیک بهره برد زیرا موتورهای جستجو متوجه این گونه مطالب می شوند و در اسرع وقت اقدام به جریمه ی سایت خواهند کرد.

6. استفاده ی بیش از حد از کلمات کلیدی

یکی از تکنیک هایی که در گذشته بسیاری از سایت ها از آن استفاده می کردند، استفاده ی بیش از حد از کلمات کلیدی است. استفاده از این تکنیک در حال حاضر به علت الگوریتم گوگل دیگر کاربردی ندارد و استفاده از آن موجب جریمه شدن سایت شما می شود. به طور کلی مرورگر گوگل برای هر کلمه کلیدی یک چگالی مصرف تعیین کرده است که بین 1 تا 3 درصد در هر صفحه می باشد. به کار بردن زیادی کلمات کلیدی در مطالب، باعث می شود که گوگل فکر کند شما با محتوای بی ارزش قصد فریب گوگل را دارید و با این کار قصد دارید از سئوی کلاه سیاه استفاده کنید.

چگونه سئوی کلاه سیاه را گزارش کنیم؟

دو دلیل برای ریپورت کردن سئوی بلک هت وجود دارد؛ یا سایت شما مورد حملات مشکوک ویروس، هک و لینکهای منفی اسپم قرار گرفته باشد و یا پیامدهای وب اسپمی را روی کلمه کلیدی رقابتی سایتتان ببینید. و برای مورد دوم که ذکر شد، شما می توانید از طریق ابزارهای وب مستر گوگل، گزارش اسپم وبسایت را پر کنید. لطفا از این ابزار با احتیاط استفاده نمایید. اسپم به معنی تمامی نتایج جستجوی بالای سایت من نیست!
زمانی که وب سایت شما مورد حمله و هدف کمپین سئوی لینکهای اسپمی قرار گرفت لطفا با وب مسترهایی که این لینکها را در وبسایت شما گذاشته اند تماس بگیرید و درخواست برداشتن آنها را نمایید و لطفا پس از آن از Disavow Links در ابزارهای وب مستر گوگل استفاده کنید.

چرا روشهای بلک هت برای شما مهم اند؟

تاکتیکهای بلک هت می تواند وبسایت شما را از موتورهای جستجو محروم سازد. شاید از این طریق ترافیک وبسایتتان را برای مدتی کوتاه بالا ببرید اما آن موفقیت دائمی نخواهد بود. با وجود صدها میلیون جستجو در هر روز آیا واقعا می توانید با حذف شدن دامینتان از گوگل -De-indexed- کنار بیایید؟ آیا تکنیکهای بلک هت برای شما مناسب هستند؟ بستگی دارد به پاسخ شما به این سوال دارد: آیا قصد دارید تجارتی بلند مدت داشته باشید؟ اگر پاسخ شما مثبت است، بهتر است از بلک هت اجتناب کنید و به جای آن به دنبال روشهای دیگری برای بهبود رنک گوگل خود باشید. به جای استفاده از روشهای اتوماتیک سازی که برای موتورهای جستجو، کاربرها و یا هر دوی آنها حقه محسوب می شود، چرا از نرم افزارهای مورد تایید گوگل استفاده نکنیم تا رنک بالاتری داشته باشیم؟
کمپانی wordstream “نرم افزار اتوماتیک سازی وایت هت ” را به شما پیشنهاد می کند که اتوماتیک سازی امنی دارد اما عملکردهای کاربردی دارد. این نرم افزار با افزایش امتیاز کیفیت و کلمات کلیدی مرتبط با محتوا از طریق ابزار Keyword Discovery به بهبود بازاریابی جستجو کمک می کند. کمپانی Wordstream با بهینه سازی موتور جستجو از طریق مختلفی همکاری می کند:
• پیشنهاد اتوماتیک کلمات کلیدی مرتبط: با استفاده از جاوااسکریپت در سایتتان، کلمات کلیدی جدیدی که افراد در سایت شما جستجو می کنند به طور خودکار وارد دیتابیس کلمات کلیدی سایت شما می شوند و لیست جدیدی از کلمات کلیدی مرتبط با محتوا برای شما فراهم می سازد. فواید استفاده از ابزار کلمات کلیدی سئو نه تنها در یافتن کلمات کلیدی صحیح به شما کمک می کند بلکه محتوای سایت شما را نیز معتبر می سازد.
• اولویت بندی جریان کار سئو: Wordstreamبا آنالیز کلمات کلیدی شما و یا دسته ای از کلمات کلیدی پربازدید پیشنهاد می کند که چه جایی باید تغییرات ایجاد شود تا کارآمدتر باشند.
• ساختار اطلاعاتی سازگار با جستجو: Wordstream با طبقه بندی موضوعی کلمات کلیدی شما به شکل درختچه ای که در تصویر زیر می بینید، کار شما را راحتتر می سازد.

این کمپانی علاوه بر بهبود نتایج جستجو می تواند PPC سایت (میزان سود به ازای هر کلیک) و بازاریابی وابسته به آن را افزایش و هزینه های اضافی را کاهش دهد.

روشهای بلک هت

روشهای بلک هت

چرا نباید از سئوی کلاه سیاه استفاده کنیم؟

·       استفاده از تکنیک های کلاه سیاه باعث می ‌شود رتبه وب سایت شما در نتایج جستجوی گوگل به طرز چشمگیری کاهش پیدا کند.

·       استفاده از تکنیک های کلاه سیاه باعث می ‌شود وب سایت شما جریمه و حتی به صورت کامل حذف شود.

·       استفاده از تکنیک های کلاه سیاه باعث می‌شود دامنه از کنترل شما خارج شود.

جمع بندی

در حال حاضر با گسترش و پیشرفت الگوریتم کلاه سیاه، عملکرد موتورهای جستجو در تشخیص تکنیک ‌های سئو کلاه سیاه، در حال بهبود است. فریب گوگل با تکنیک های سئوی کلاه سیاه در حال حاضر به هیچ وجه امکان ‌پذیر نیست. شاید افراد بتوانند در کوتاه مدت نتایج فوق العاده ای را به کمک این تکنیک ها به دست بیاورند اما، گوگل می تواند این سایت ها را به راحتی شناسایی و با متخلفین برخورد کند.

 

لینک کوتاه : shorturl.at/hwHWY

مطالب مرتبط

دیدگاه کاربران

  • محمد
    8 سال پیش

    سلام.میخواستم بدونم بعد از معرفی سایت های اسپمر از طریق disavow چقدر طول میکشه تا تاثیر اون لینک ها از بین بره؟ آیا بعد از تاثیر فایل ارسالی نام اون سایت ها از قسمت link to site هم حذف میشه یا فقط تاثیرشون از بین میره؟ تشکر ازشما

    • فست سئو
      8 سال پیش

      زمانش مشخص نیست دقیقا. به نسب تعداد لینک ها طول می کشه. وقتی فایل رو ارسال کنید بعد از مدتی لینک ها حذف میشن مگه اینکه لینک اصلی رو ارسال نکنید و فقط لینک های داخلی رو پیوست کنید

  • علیرضا
    8 سال پیش

    سلام جناب عطازاده
    اول بابت وبسایتتون تشکر میکنم، خوشحالم که یک ایرانی رو داریم تا سوالاتمون رو ازش بپرسیم، یک سوال داشتم خدمتتون.

    خواستم ببینم یک آموزش کامل و جامع برای کانفیگ افزونه ی yoast seo معرفی می کنید ؟ ایرانی و خارجیش فرقی نداره.

    ممنون

    • فست سئو
      8 سال پیش

      با سلام و تشکر از شما و لطفی که دارید
      باید بگم که آموزش خاصی برای این افزونه من ندیدم و اینکه کلا این پلاگین تنظیماتش انقدر راحت هستش که نیازی به آموزش نباشه ولی بسیاری از دوستان با ما تماس می گیرن و ما به صورت تلفنی راهنمایی می کنیم. در خدمت شما هستیم

  • احمد
    7 سال پیش

    سلام آقای عطازاده

    ببخشید خواستم بپرسم افزونه ای برای وردپرس سراغ دارید که به صورت گروهی وقتی پستی رو انتشار میدیم در شبکه های اجتماعی ارسال کنه ؟

    با تشکر

    • فست سئو
      7 سال پیش

      بله افزونه Social Auto Poster خیلی می تونه کمکتون کنه

  • مشرفی راد
    7 سال پیش

    ممنون بسیار جامع

  • amir
    6 سال پیش

    سلام
    آیا سایت هایی مثل ipirani.ir و alexayar.com جز سئو سیاه محسوب میشه اخه جز موارد که تو مقاله اشاره کردید نبود؟
    این روش ها مفید هست ، اگر همیشگی باشه؟ اگر مفید نیست چرا رتبه خودشون زیر هزار هست؟

    • علی عطازاده
      6 سال پیش

      این سایت ها خودشون بازدید مستقیم زیاد دارن که الکسا خوبی هم دارن ولی کلا توصیه نمیشه از روش های فیک استفاده بشه

  • نام شما *
    ایمیل شما *

     02146011014