تبلیغات گوگل Google Ads همان کافئین مورد نیاز سایت است که در کوتاه مدت اثرش از بین خواهد رفت. PPC Advertising یا (CPC or Cost Per Click) پرداخت به ازای هر کلیک، مدلی از بازاریابی اینترنتی مستقیم می باشد. یعنی خرید بازدیدکنندگان.
شرکت گوگل دارای سرویس های مختلفی است که google ads یکی از بهترین و پر کاربرد ترین آن هاست و در زمینه مدیریت و اجرای تبلیغات در گوگل می باشد. با استفاده از این سرویس گوگل شما به آسانی می توانید انواع کمپین های تبلیغاتی را اجرا نموده و با استفاده از کلمات کلیدی مد نظرتان سایت خود را در جستجو های گوگل به صفحه نخست برسانید. این موضوع می تواند کاربران بسیاری را از گوگل به سایت شما وارد کند و فواید بسیاری را برای وبسایت شما خواهد داشت.
تبلیغات گوگل از بهترین، ساده ترین و موثرترین روش ها می باشد که در کوتاهترین زمان شما را در صفحه اول نتایج جستجو قرار خواهد داد. اما موقت می باشد و تا زمانی ادامه دارد که به ازای هر کلیک هزینه آن را پرداخت نمایید یعنی همان (PPC )(Pay Per Click) تاثیر آن در ترافیک و رتبه سایت چندان نبوده اما می توان جهت اهداف کوتاه مدت برای کمپین های تبلیغاتی استفاده نمود اما اما اما … توجه کنید این بازگشت ممکن است به همراه موفقیت باشد و یا حتی ضرر.
گام اول در آموزش تبلیغات گوگل داشتن اکانت گوگل می باشد که ازین طریق حساب خود را شارژ نموده و قادر به شروع تبلیغات کلیکی خود خواهید بود.
منطق google ads
هر وب سایت طبیعتا برای خود رقیبانی دارد که کار خود را قبل از آن آغاز نموده اند. ممکن است رقیب شما با استفاده از فرآیند های زمان بر و همچنین هزینه بر بهینه سازی سایت و سئو رتبه یک جستجوی گوگل را بر اساس یک کلمه کلیدی به دست آورده باشد اما شما می توانید با پرداخت هزینه و بدون هیچ زحمتی در زمانی بسیار کوتاه و چند ساعته به رتبه یک گوگل دست پیدا کنید در اصل منطق تبلیغات گوگل به این صورت است که شما باید در ازای هر کلیک کاربرهزینهای را از پنل مخصوص به خودتان به گوگل پرداخت نمایید.

مزایای گوگل ادوردز
1- هدفمند بودن
با استفاده از تبلیغات گوگل و استفاده از یک کلمه کلیدی مشخص می توانید مخاطبانی را که به آن موضوع علاقمند بوده و مدنظر شما هستند را به وب سایت خود جذب نمایید.
هدفمندی گوگل ادوردز می توانید از این موضوع هم فراتر رود به این گونه که می توانید ساعاتی که افراد بیشتری به وب سایت شما وارد شده اند را شناسایی نموده و زمان تبلیغ گوگل را بر اساس این ساعات تنظیم نمایید و یا مثلا برای هدفمند تر بودن تبلیغاتتان آن ها را گونه ای تنظیم نمایید که فقط به افراد با یک محدوده ی سنی خاص، جنسیت مشخص، مکان جغرافیایی، علایق و حتی دستگاهی که با آن وارد اینترنت شده اند نمایش داده شوند.
در صورتی که وب سایت شما فروشگاهی است برای افزایش فروش می توانید از راهکار ریمارکتینگ استفاده کنید به این گونه که تبلیغات ساییتان را به صورتی تنظیم کنید که به کاربرانی که در گذشته به وبسایتتان وارد شده اند اما از شما خریدی نکرده اند نمایش داده شوند.
2- منعطف بودن تبلیغات گوگل
تبلیغات گوگل علاوه بر این که بر اساس سرچ کاربر در گوگل به آن نشان داده می شود در سایت هایی که با گوگل همکاری داشته و روزانه از آن ها بازدید چشمگیری به عمل می آید به نمایش در خواهد آمد.
به این گونه است که این سایت ها علاوه بر این که با نمایش تبلیغات سایت های دیگر خود به درآمد قابل توجهی خواهند رسید، سایت های واسطی را که وب سایت تبلیغ شونده را به تبلیغ کننده معرفی می کنند هم به در آمد زایی می رسانند.
یکی از این سایت های رابط که اتفاقا یکی از سرویس های گوگل می باشد، گوگل ادسنس است که وب سایت های مختلف را در سایت های معتبر خارجی به نمایش می گذارد.
معایب گوگل ادوردز
1- هزینه های بالا
هزینه تبلیغات به دلیل ثابت نبودن قیمت دلار و روند صعودی آن برای ما ایرانی ها بسیار بالا می باشد و شاید نتوان مانند وب سایت های خارجی دیگر با صرف هزینه ای اندک سایت خود را در صفحه اول گوگل به نمایش بگذاریم البته این موضوع برای وب سایت های داخلی که با صرف زمان و هزینه و بهینه سازی سایت به صفحه نخست گوگل رسیده اند چندان مضر نخواهد بود.
2- تاثیر تحریم ها بر استفاده از این سرویس
جالب است بدانید که گوگل تمامی شرکت های ثبت شده ایرانی را تحریم کرده است و این بدان معناست که وب سایت های داخلی تنها حق استفاده از تبلیغات گوگل برای وب خود را دارا هستند و حق ارتباط و همکاری با شرکت های بزرگ جهانی را ندارند مگر آن که از برنامه های تغییر آی پی استفاده شود تا هویت و محل قرار گیری سرور سایت مخفی نگه داشته شود فقط حتما دقت کنید که در هنگام استفاده از سرویس گوگا ادوردز به هیچ عنوان برنامه تغییر آی پی خود را خاموش نکنید زیرا به محض تشخیص دادن ایرانی بودن شما تمامی تبلیغاتتان غیر فعال شده و پول باقی مانده در حسابتان بلوکه خواهد شد.

هزینه google ads
شاید بپرسید که گوگل با چه میزان هزینه ای سایت شما را در صفحه اول نتایج جستجو خواهد برد؟ باید به شما بگوییم که این هزینه به شما و کلمات کلیدی مدنظر شما و سایتتان بستگی دارد. به طور کلی قیمت هر کلیک در سیستم تبلیغاتی گوگل، به نسبت سختی کلمه کلیدی مد نظر و میزان رقابت پذیری تعیین میشود اما به طور متوسط این قیمت معادل 10، 15 یا حتی 20 هزار تومان باشد.
تعرفه تبلیغات گوگل چگونه ارزیابی می شود؟ قیمت پرداختی به ازای هر کلیک از مخاطبان می باشد. در این تبلیغات قابلیت تغییر آگهی و انتخاب زمانبندی نمایش آگهی را خواهید داشت.
• ربات تبلیغات گوگل هر تعداد کلیک از طرف یک مخاطب خاص را یک بار محاسبه می کند.
• مدت زمان قرار گرفتن در تبلیغات گوگل ۱۵ دقیقه می باشد و شرکت های ارائه دهنده این خدمات که خود را google partner یا پارتنر های گوگل می دانند، ترفند ها و قیمت های مختلفی را برای اینکار در نظر می گیرند.
• موارد دیگری که در تعیین این تعرفه دخیل هستند فارسی و انگلیسی بودن لغت یا کلمه کلیدی مورد نظر است.
• زمان لود یا سرعت باز شدن صفحات مورد نظر نیز در قیمت پرداختی موثرند.
• اصولی که در این مورد بایستی رعایت شود تا بهترین نتیجه را داشته باشید، رعایت اصول سئو و بهینه سازی سایت می باشد. کلمه کلیدی و محتوای ارائه شده ای که قرار است با آن در رتبه اول گوگل قرار گیرید بایستی با موضوع سایتتان مرتبط باشد.
• در صورت عدم رعایت موارد ذکر شده، هزینه های پرداختی بیشتر خواهد بود.
• مورد بعدی CTR (Click Trough Rate) که همان نرخ کلیک نسبت به رتبه می باشد.
روش های کاهش هزینه گوگل ادوردز
جالب است بدانید که شما می توانید به راحتی با کارشناسان گوگل بر سر قیمت تبلیغت مذاکره کنید اما این مذاکره زمانی نتیجه بخش خواهد بود که شما علاوه بر فن بیان خوب از قدرت سئوی بالایی در سایت خود برخوردار باشید زیرا گوگل به وب سایت هایی که کیفیت محتوای آن ها پایین بوده و همچنین دارای ظاهر قابل قبولی نبوده علاقه ی چندانی دارد و آن ها را در صفحه اول نتیج جستجو قرار نخواهد داد. با مذاکره و موافقت گوگل با کاهش هزینه های تبلیغات می توانید تا حد زیادی در هزینه های نهایی صرفه جویی کنید.
2- مذاکره با گوگل پس از راه اندازی تبلیغات گوگل
این ترفند در اغلب موارد نتیجه بخش خواهد بود به این صورت که شما می توانید در مدت کوتاهی پس از راه اندازی تبلیغات گوگل، مجددا نسبت به کاهش هزینه ها با کارشناسان گوگل مذاکره نمایید
3- هدفمند نمودن تبلیغات
مدتی پس از انجام تبلیغات با استفاده از سرویس گوگل ادوردز می توانید با بررسی نمودن بازخورد کسب شده از تبلیغات، برخی کلمات موجود را حذف نموده، ساعت تبلیغات را تغییر داده و حتی انتخاب کنید که تبلیغات سایت شما برای چه کاربرانی به نمایش گذاشته شود.
ویدئو معرفی
روش های تبلیغات در google ads
روش اول
در این روش شما می توانید با گذراندن یک دوره جامع تبلیغات گوگل مهارت های لازم را چه در زمینه فنی و چه در زمینه تقویت زبان انگلیسی و تخصصی مربوط به این سرویس گوگل را تقویت نمودن و به آسانی تبلیغات سایت خود را در گوگل انجام دهید.
روش دوم
ممکن است شما به دلیل کمبود زمان و یا حتی دارا نبودن مهارت کافی برای استفاده از سرویس گوگل ادوردز تصمیم داشته باشد که کار تبلیغات در گوگل را به یک شخص و یا شرکت متخصص در این زمینه بسپارید. در این صورت به شما پیشنهاد می کنیم که این کار را به یک شرکت با تجربه و معتبر بسپارید که علاوه بر خدمات کافی و موثر به فکر کاهش هزینه های شما نیز باشند.

اشتباهات دردناک در تبلیغات گوگل
اشتباهات دردناک در تبلیغات گوگل یا PPC که شما را متحمل خسارت می کند. Google Adwords یا Yahoo Search Marketing و … روش های سریع جذب مشتریان بالقوه هستند. اما در صورتی که بدرستی اجرا نشود پرمخاطره خواهند بود.
در استفاده از PPC تازه کار هستید؟
نگران نباشید. از طریق تمرین و آزمایش، اجرای یک کمپین مفید با استفاده از تبلیغات گوگل امکان پذیر خواهد بود.
از این ۲ اشتباه هنگام استفاده از PPC برحذر باشید:
۱ – فرستادن بازدیدکننده به صفحه اصلی سایت
در صورتی که قصد فروش محصول خاصی را دارید، آدرس همان صفحه را در تبلیغات خود قرار دهید.
۲ – فرستادن بازدیدکننده به صفحه تماس
اجبار مخاطبان به ورود به صفحه تماس و عضویت در خبرنامه ایمیلی خلاف قانون می باشد. اینکار مشتری را ناامید می کند.
استراتژی استفاده از تبلیغات گوگل
استراتژی استفاده از تبلیغات گوگل بایستی از قبل تعیین شده باشد.
۱ – کمپین
در کمپین کوتاه مدت برای معرفی محصول جدید، خدمات یا موضوع خاص، PPC می تواند بهترین روش باشد.
۲ – آفرهای کوتاه مدت
در صورت داشتن محصول یا آفر در فروشگاه های آنلاین که مشتریان قادر به خرید لحظه باشند.
۳ – ارتباط B2B
درصورت داشتن فروش هفتگی یا ماهانه ارتباط Buisiness to Buisiness بسیار مفید خواهد بود.
۴ – ارائه لیست محصولات
در صورت داشتن کاتالوگ محصولات، گوگل و بینگ قابلیت ارائه تبلیغ خاصی به نام لیست محصولات یا (PLA) (Product Listing Ads) می باشند که تصویر محصولات را برای مشتریان بالقوه نمایش می دهند.
۵ – بازاریابی مجدد
با استفاده از تصویر و ویدئو تبلیغات خود را برای بازار هدف خود انجام دهید. این تاکتیک مقرون به صرفه جهت جذب کاربرانی است که قبلا از سایت شما بازدید کرده اند اما خرید نداشته اند، می باشد.
سوالات متداول
1. تبلیغات گوگل (Google Ads) چیست؟
- یک سیستم تبلیغات آنلاین پرداخت به ازای کلیک (PPC) است که به کسب وکارها اجازه میدهد در نتایج جستجوی گوگل، یوتیوب، سایتهای همکار و شبکه نمایش (GDN) تبلیغ نمایش دهند.
2. انواع کمپین های Google Ads کدامند؟
- جستجو (Search Ads): تبلیغات متنی در نتایج گوگل.
- نمایشی (Display Ads): بنرها و تبلیغات تصویری در سایت های همکار.
- خرید (Shopping Ads): نمایش محصولات در گوگل شاپینگ.
- ویدئو (Video Ads): تبلیغات قبل، حین یا بعد از ویدیوهای یوتیوب.
- اپلیکیشن (App Ads): تبلیغات برای نصب اپلیکیشن ها.
3. هزینه تبلیغات گوگل چقدر است؟
- مدل پرداخت هزینه به ازای کلیک (CPC) است و هزینه آن بستگی به رقابت کلمه کلیدی، صنعت و کیفیت تبلیغ دارد.
- برخی صنایع (مثل وکالت یا بیمه) CPC بالاتری دارند (مثلاً ۵۰ هزار تومان به بالا).
4. چگونه کلمات کلیدی مناسب انتخاب کنیم؟
- از ابزار برنامه ریز کلمات کلیدی گوگل (Keyword Planner) استفاده کنید.
- کلمات با حجم جستجوی بالا و رقابت متوسط انتخاب کنید.
- از کلمات کلیدی منفی (Negative Keywords) برای جلوگیری از نمایش نادرست استفاده کنید.
5. کیفیت تبلیغ (Quality Score) چیست؟
- امتیاز ۱ تا ۱۰ است که گوگل بر اساس مربوط بودن تبلیغ، نرخ کلیک (CTR) و تجربه صفحه فرود میدهد.
- کیفیت بالاتر = هزینه کمتر و جایگاه بهتر!
6. تفاوت Google Ads و SEO چیست؟
- گوگل ادز: ترافیک فوری ولی پولی (PPC).
- سئو: ترافیک رایگان ولی زمانبر (۳ تا ۶ ماه).
- ترکیب هر دو بهترین نتیجه را میدهد!
7. چگونه نرخ تبدیل (Conversion Rate) را افزایش دهیم؟
- صفحه فرود (Landing Page) را بهینه کنید.
- از دعوت به عمل (CTA) واضح استفاده کنید (مثلاً “همین حالا خرید کنید”).
- تبلیغ و صفحه فرود باید همخوانی کامل داشته باشند.
8. چرا تبلیغ من تأیید نمیشود؟
- ممکن است به دلایل زیر باشد:
- نقض قوانین گوگل (مثل استفاده از متن فریبنده).
- مشکل در صفحه فرود (مثلاً عدم سازگاری با موبایل).
- محدودیتهای صنعت (مثل تبلیغات الکل یا قمار).
9. تبلیغات گوگل چقدر بازدهی دارد؟
- بستگی به هدف کمپین، صنعت و استراتژی تبلیغات دارد.
- با تحلیل متریکهایی مثل ROAS (بازدهی هزینه تبلیغات) و CPA (هزینه به ازای هر تبدیل) میتوانید عملکرد را بسنجید.
10. چگونه هزینه تبلیغات را کاهش دهیم؟
- کیفیت تبلیغ را بهبود دهید (Quality Score بالاتر = هزینه کمتر).
- کلمات کلیدی کمرقابتتر انتخاب کنید.
- تبلیغات را برای ساعت و مکانهای هدفمند تنظیم کنید.
11. تبلیغات گوگل برای مشاغل محلی مناسب است؟
- بله! با تبلیغات محلی (Local Ads) میتوانید مشتریان اطراف خود را هدف بگیرید.
- حتماً Google My Business را بهینه کنید.
12. چگونه رقبا را در Google Ads تحلیل کنیم؟
- از ابزارهایی مثل SEMrush، SpyFu یا Ahrefs برای دیدن استراتژی رقبا استفاده کنید.
- در خود گوگل، با جستجوی کلمات کلیدی، تبلیغات رقبا را بررسی کنید.
13. آیا میتوان تبلیغات گوگل را متوقف کرد؟
- بله، هر زمان بخواهید میتوانید کمپین را متوقف کنید یا بودجه روزانه را صفر کنید.
14. بهترین راهکار برای تبلیغات فروشگاهی چیست؟
- استفاده از Google Shopping Ads (تبلیغات محصولات با تصویر و قیمت).
- اتصال فروشگاه به Google Merchant Center.
15. چگونه از Smart Bidding استفاده کنیم؟
- گوگل از هوش مصنوعی برای مدیریت پیشنهادها استفاده میکند.
- گزینههایی مثل Target CPA، Maximize Conversions یا Target ROAS را آزمایش کنید.
28 پاسخ
google ads یعنی به گوگل پول بدیم که مارو بیاره بالا؟؟!!
بله
ممنون از مطالب خوبتون
ما به هزینه های بالا عادت داریم حتی برای گوگول!!!!!
استراتژی های خوب و کاربردی بود ممنون
سلام. من چندین کمپین راه اندازی کردم ولی همش بالای آگهی ها مینویه This ad didn’t show within this date range.
علت از چیه؟
سلام! پیام “This ad didn’t show within this date range” در گوگل ادز به این معنی است که تبلیغات شما در بازه زمانی انتخابشده نمایش داده نشدهاند. این مشکل میتواند دلایل مختلفی داشته باشد. در ادامه، مهمترین دلایل و راهحلهای ممکن را بررسی میکنیم:
۱. بودجه کم یا تمام شده
اگر بودجه روزانه یا کلی کمپین شما تمام شده باشد، تبلیغات شما نمایش داده نمیشوند.
راهحل: بودجه کمپین خود را بررسی کنید و در صورت نیاز آن را افزایش دهید.
۲. محدودیتهای هدفگیری (Targeting)
اگر هدفگیری کمپین شما خیلی محدود باشد (مثلاً فقط یک کشور خاص یا یک گروه سنی خاص)، ممکن است تبلیغات شما نمایش داده نشوند.
راهحل: تنظیمات هدفگیری خود را بررسی کنید و آنها را گستردهتر کنید. مثلاً کشورها یا گروههای سنی بیشتری را اضافه کنید.
۳. کمبود پیشنهاد (Bid)
اگر پیشنهاد شما (Bid) برای کلمات کلیدی یا موقعیتهای تبلیغاتی خیلی پایین باشد، ممکن است تبلیغات شما نمایش داده نشوند.
راهحل: پیشنهاد خود را افزایش دهید یا از استراتژیهای پیشنهاد خودکار (Automated Bidding) استفاده کنید.
۴. مشکلات در تایید تبلیغات
اگر تبلیغات شما توسط گوگل تأیید نشده باشند، نمایش داده نمیشوند. این ممکن است به دلیل نقض سیاستهای گوگل یا مشکلات فنی باشد.
راهحل: به بخش Policy Manager در گوگل ادز بروید و بررسی کنید که آیا تبلیغات شما تأیید شدهاند یا خیر. اگر خطایی وجود دارد، آن را برطرف کنید.
۵. مشکلات در صفحه فرود (Landing Page)
اگر صفحه فرود شما با سیاستهای گوگل مطابقت نداشته باشد یا مشکلات فنی داشته باشد (مانند Downtime یا خطاهای سرور)، تبلیغات شما نمایش داده نمیشوند.
راهحل: صفحه فرود خود را بررسی کنید و مطمئن شوید که با سیاستهای گوگل مطابقت دارد و بهدرستی کار میکند.
۶. محدودیتهای زمانی
اگر تبلیغات شما فقط در ساعات خاصی از روز فعال باشند، ممکن است در بازه زمانی انتخابشده نمایش داده نشوند.
راهحل: تنظیمات زمانبندی تبلیغات (Ad Schedule) را بررسی کنید و مطمئن شوید که تبلیغات شما در ساعات مورد نظر فعال هستند.
۷. مشکلات در کلمات کلیدی
اگر کلمات کلیدی شما خیلی رقابتی باشند یا حجم جستجوی کمی داشته باشند، ممکن است تبلیغات شما نمایش داده نشوند.
راهحل: کلمات کلیدی خود را بررسی کنید و در صورت نیاز، کلمات کلیدی جدید یا طولانیتر (Long-Tail Keywords) اضافه کنید.
۸. مشکلات در کیفیت تبلیغات (Quality Score)
اگر کیفیت تبلیغات شما پایین باشد، ممکن است نمایش داده نشوند. کیفیت تبلیغات به عواملی مانند مرتبط بودن تبلیغات، صفحه فرود و تجربه کاربری بستگی دارد.
راهحل: کیفیت تبلیغات خود را بهبود بخشید. مثلاً تبلیغات مرتبطتر ایجاد کنید و صفحه فرود خود را بهینهسازی کنید.
۹. مشکلات در حساب پرداخت
اگر اطلاعات پرداخت شما ناقص یا نامعتبر باشد، ممکن است تبلیغات شما نمایش داده نشوند.
راهحل: اطلاعات پرداخت خود را بررسی کنید و مطمئن شوید که معتبر و بهروز هستند.
۱۰. بررسی گزارشها
از بخش Reports در گوگل ادز استفاده کنید تا ببینید آیا خطاها یا هشدارهایی وجود دارد که مانع نمایش تبلیغات شما شدهاند.
راهحل: گزارشها را بررسی کنید و هر گونه خطا یا هشدار را برطرف کنید.
۱۱. تماس با پشتیبانی گوگل ادز
اگر بعد از بررسی تمام موارد بالا، مشکل همچنان وجود داشت، میتوانید با پشتیبانی گوگل ادز تماس بگیرید. برای این کار:
به حساب گوگل ادز خود وارد شوید.
روی آیکون Help (علامت سوال) در بالای صفحه کلیک کنید.
گزینه Contact Us را انتخاب کنید و با پشتیبانی گوگل ادز تماس بگیرید.
عاااااااااالی بود . بسیار سپاسگزار
سلام. روزتون بخیر. مقاله جامع و خیلی خوبی بود. ممنون. یک سوال داشتم. در قسمت country گزینهای به نام All country نداره که شما اشاره کردید به جای ایران اون رو انتخاب کنیم. ممنون میشم راهنمایی کنید.
در گوگل ادز (Google Ads)، گزینهای به نام “All Countries” وجود ندارد، اما میتوانید تمام کشورها را بهصورت دستی انتخاب کنید. در ادامه، مراحل انجام این کار را توضیح میدهم:
۱. انتخاب تمام کشورها بهصورت دستی
پس از ایجاد کمپین جدید یا ویرایش یک کمپین موجود، به بخش Locations (مکانها) بروید.
در این بخش، گزینهای به نام “Enter another location” (وارد کردن مکان دیگر) یا “Browse” (مرور) وجود دارد.
روی این گزینه کلیک کنید و سپس “All countries and territories” (تمام کشورها و مناطق) را انتخاب کنید.
با این کار، تمام کشورها بهصورت خودکار به لیست مکانهای هدف شما اضافه میشوند.
۲. حذف کشورهای خاص (در صورت نیاز)
اگر میخواهید برخی کشورها را از لیست حذف کنید (مثلاً ایران)، میتوانید این کار را بهصورت دستی انجام دهید.
پس از انتخاب “All countries and territories”، به لیست کشورها بروید و کشورهایی که نمیخواهید را حذف کنید.
برای حذف یک کشور، روی علامت “X” کنار نام کشور کلیک کنید.
۳. استفاده از گزینههای پیشرفته
اگر میخواهید تبلیغات خود را بهطور دقیقتر هدفگیری کنید، میتوانید از گزینههای پیشرفتهتر مانند “Advanced Search” (جستجوی پیشرفته) استفاده کنید.
در این بخش، میتوانید کشورها را بر اساس قاره، زبان یا سایر فیلترها انتخاب کنید.
۴. تأیید تنظیمات
پس از انتخاب کشورها، تنظیمات خود را ذخیره کنید و مطمئن شوید که کمپین شما بهدرستی هدفگیری شده است.
عالی بود ممنون فقط اگر جایی کلاس برگزار می کنید لطفا برام ایمیل کنید.
ما حساب گوگل ادوردز 2 روز هستش که باز کردیم ولی هنوز تو مرحله ی under review هستش.
مشکل از چی میتونه باشه؟
اینکه حساب گوگل ادز (Google Ads) شما بعد از 2 روز هنوز در مرحله Under Review (در حال بررسی) باشد، میتواند دلایل مختلفی داشته باشد. معمولاً این فرآیند بررسی توسط گوگل انجام میشود تا مطمئن شود که حساب و کمپینهای شما با سیاستهای گوگل مطابقت دارند. در ادامه، دلایل احتمالی و راهحلهای ممکن را بررسی میکنیم:
۱. دلایل احتمالی تاخیر در بررسی
بررسی دستی: گوگل ممکن است حساب شما را بهصورت دستی بررسی کند، بهخصوص اگر این اولین بار است که از گوگل ادز استفاده میکنید یا اگر فعالیتهای غیرمعمولی در حساب شما وجود داشته باشد.
مشکلات در اطلاعات حساب: اگر اطلاعات حساب شما (مانند اطلاعات پرداخت، آدرس سایت یا اطلاعات تماس) ناقص یا مشکوک باشد، گوگل ممکن است بررسی را طولانیتر کند.
مشکلات در کمپینها: اگر کمپینهای شما شامل کلمات کلیدی یا تبلیغاتی باشد که با سیاستهای گوگل مطابقت ندارند، ممکن است بررسی طولانیتر شود.
ترافیک بالا: گوگل در برخی مواقع به دلیل ترافیک بالا و تعداد زیاد درخواستها، ممکن است فرآیند بررسی را کندتر کند.
۲. راهحلهای ممکن
صبر کنید: در بیشتر موارد، فرآیند بررسی گوگل بین 24 تا 48 ساعت طول میکشد. اگر هنوز این زمان سپری نشده است، بهتر است کمی بیشتر صبر کنید.
بررسی اطلاعات حساب: مطمئن شوید که تمام اطلاعات حساب شما (مانند اطلاعات پرداخت، آدرس سایت و اطلاعات تماس) کامل و دقیق هستند.
بررسی کمپینها: کمپینهای خود را بررسی کنید و مطمئن شوید که با سیاستهای گوگل مطابقت دارند. مثلاً از کلمات کلیدی یا تبلیغاتی که ممکن است نقض سیاستها باشند، اجتناب کنید.
تماس با پشتیبانی گوگل ادز: اگر بعد از 48 ساعت هنوز حساب شما در حالت Under Review است، میتوانید با پشتیبانی گوگل ادز تماس بگیرید. برای این کار:
به حساب گوگل ادز خود وارد شوید.
روی آیکون Help (علامت سوال) در بالای صفحه کلیک کنید.
گزینه Contact Us را انتخاب کنید و با پشتیبانی گوگل ادز تماس بگیرید.
۳. بررسی سیاستهای گوگل ادز
مطمئن شوید که حساب و کمپینهای شما با سیاستهای گوگل ادز مطابقت دارند. برخی از مواردی که ممکن است باعث تاخیر در بررسی شوند عبارتند از:
استفاده از کلمات کلیدی یا تبلیغاتی که نقض سیاستها هستند (مانند تبلیغات مربوط به الکل، قمار یا محتوای غیرقانونی).
مشکلات در صفحه فرود (Landing Page) مانند محتوای غیرمرتبط، صفحات خالی یا صفحاتی که با سیاستهای گوگل مطابقت ندارند.
اطلاعات پرداخت نامعتبر یا مشکوک.
۴. بررسی وضعیت پرداخت
مطمئن شوید که اطلاعات پرداخت شما (مانند کارت اعتباری یا حساب بانکی) معتبر و بهروز هستند.
اگر پرداخت شما تأیید نشده باشد، ممکن است حساب شما در حالت Under Review باقی بماند.
۵. بررسی وضعیت سایت
مطمئن شوید که سایت شما بهدرستی کار میکند و در دسترس است.
اگر سایت شما دچار مشکلات فنی باشد (مانند Downtime یا خطاهای سرور)، گوگل ممکن است بررسی را متوقف کند.
۶. بررسی ایمیلها
گوگل ممکن است برای دریافت اطلاعات بیشتر یا تأیید برخی جزئیات، به شما ایمیل ارسال کند. ایمیلهای خود را بررسی کنید و اگر ایمیلی از گوگل دریافت کردهاید، به آن پاسخ دهید.
۷. راهحلهای پیشرفته
استفاده از Google Ads Editor: اگر از Google Ads Editor استفاده میکنید، میتوانید تغییرات خود را در این ابزار اعمال کنید و سپس آنها را به حساب اصلی خود آپلود کنید. این کار ممکن است به تسریع فرآیند بررسی کمک کند.
بررسی خطاها: اگر خطاهایی در حساب شما وجود دارد، آنها را برطرف کنید. گوگل معمولاً خطاها را در بخش Recommendations یا Policy Manager نشان میدهد.
نتیجهگیری:
اگر حساب گوگل ادز شما بعد از 2 روز هنوز در حالت Under Review است، ابتدا مطمئن شوید که اطلاعات حساب و کمپینهای شما کامل و مطابق با سیاستهای گوگل هستند. اگر بعد از 48 ساعت هنوز مشکل برطرف نشده است، با پشتیبانی گوگل ادز تماس بگیرید. در بیشتر موارد، این تاخیر موقتی است و با رفع مشکلات احتمالی، حساب شما بهسرعت تأیید خواهد شد.
خیلی کامل و مفید بود
هزینه هر کلیک در تبلیغات گوگل ادوردز چقدره؟
داخل سایت هایی که این سرویس رو ارائه می دن لیست قیمت موجوده
با سلام کلمات کلیدی مورد هدف چگونه در گوگل ادوردز مشخص میشوند؟
تعیین کلمات کلیدی مورد هدف در گوگل ادز (Google Ads) یک فرآیند استراتژیک است که به شما کمک میکند تبلیغات خود را به مخاطبان مناسب نمایش دهید و بازدهی کمپینهای خود را افزایش دهید. در ادامه، مراحل و نکات کلیدی برای مشخص کردن کلمات کلیدی مورد هدف در گوگل ادز را به طور کامل توضیح میدهم:
۱. تحقیق کلمات کلیدی (Keyword Research)
ابزار Google Keyword Planner: این ابزار رایگان گوگل ادز به شما کمک میکند کلمات کلیدی مرتبط با کسبوکار خود را پیدا کنید. برای استفاده از آن:
به حساب گوگل ادز خود وارد شوید.
به بخش Tools & Settings بروید و Keyword Planner را انتخاب کنید.
کلمات کلیدی مرتبط با کسبوکار خود را وارد کنید (مثلاً “خرید کفش ورزشی”).
پیشنهادات گوگل را بررسی کنید و کلمات کلیدی با حجم جستجوی مناسب و رقابت کمتر را انتخاب کنید.
کلمات کلیدی طولانی (Long-Tail Keywords): این کلمات معمولاً رقابت کمتری دارند و نرخ تبدیل بالاتری دارند. مثلاً به جای “خرید کفش”، از “خرید کفش ورزشی مردانه ارزان” استفاده کنید.
۲. دستهبندی کلمات کلیدی
کلمات کلیدی اصلی: کلماتی که مستقیماً به محصولات یا خدمات شما مرتبط هستند (مثلاً “فروش کفش ورزشی”).
کلمات کلیدی مرتبط: کلماتی که ممکن است مستقیماً به محصولات شما مرتبط نباشند، اما توسط مخاطبان هدف شما جستجو میشوند (مثلاً “بهترین کفش برای دویدن”).
کلمات کلیدی اطلاعاتی: کلماتی که کاربران برای کسب اطلاعات جستجو میکنند (مثلاً “راهنمای خرید کفش ورزشی”).
کلمات کلیدی معاملاتی: کلماتی که نشاندهنده قصد خرید هستند (مثلاً “قیمت کفش ورزشی نایک”).
۳. تعیین تطابق کلمات کلیدی (Match Types)
گوگل ادز چهار نوع تطابق کلمه کلیدی ارائه میدهد:
تطابق گسترده (Broad Match): تبلیغات شما برای جستجوهای مرتبط با کلمه کلیدی نمایش داده میشود، حتی اگر دقیقاً همان کلمه جستجو نشده باشد. مثلاً برای کلمه “کفش ورزشی”، تبلیغات شما ممکن است برای “کفش دویدن” نیز نمایش داده شود.
تطابق گسترده اصلاحشده (Broad Match Modifier): با اضافه کردن علامت “+” قبل از کلمات کلیدی، میتوانید کنترل بیشتری بر جستجوهای مرتبط داشته باشید. مثلاً “+کفش +ورزشی”.
تطابق عبارت (Phrase Match): تبلیغات شما برای جستجوهایی نمایش داده میشود که شامل عبارت دقیق کلمه کلیدی باشند. مثلاً “خرید کفش ورزشی”.
تطابق دقیق (Exact Match): تبلیغات شما فقط برای جستجوهای دقیق کلمه کلیدی نمایش داده میشود. مثلاً [خرید کفش ورزشی].
۴. افزودن کلمات کلیدی منفی (Negative Keywords)
کلمات کلیدی منفی: کلماتی که نمیخواهید تبلیغات شما برای آنها نمایش داده شود را به لیست کلمات کلیدی منفی اضافه کنید. این کار به شما کمک میکند تا ترافیک نامرتبط را کاهش دهید و هزینههای خود را بهینهسازی کنید.
مثال: اگر کفش ورزشی میفروشید، ممکن است بخواهید کلمه “رایگان” را به لیست کلمات کلیدی منفی اضافه کنید تا تبلیغات شما برای جستجوهای مانند “کفش ورزشی رایگان” نمایش داده نشود.
۵. گروهبندی کلمات کلیدی (Ad Groups)
گروههای تبلیغاتی: کلمات کلیدی مرتبط را در گروههای تبلیغاتی (Ad Groups) دستهبندی کنید. هر گروه تبلیغاتی باید شامل کلمات کلیدی مشابه و مرتبط باشد.
مثال: یک گروه تبلیغاتی برای “کفش ورزشی مردانه” و گروه دیگر برای “کفش ورزشی زنانه”.
۶. تحلیل و بهینهسازی
گزارشهای عملکرد: از گزارشهای گوگل ادز برای تحلیل عملکرد کلمات کلیدی استفاده کنید. به معیارهایی مانند نرخ کلیک (CTR)، هزینه هر کلیک (CPC) و نرخ تبدیل (Conversion Rate) توجه کنید.
حذف کلمات کلیدی کمکاربرد: کلمات کلیدی که عملکرد ضعیفی دارند را حذف یا بهینهسازی کنید.
افزودن کلمات کلیدی جدید: بر اساس دادههای تحلیلشده، کلمات کلیدی جدیدی را به کمپین خود اضافه کنید.
۷. استفاده از ابزارهای پیشرفته
ابزارهای شخص ثالث: از ابزارهایی مانند Ahrefs، SEMrush یا SpyFu برای پیدا کردن کلمات کلیدی که رقبای شما استفاده میکنند، استفاده کنید.
تحلیل رقبا: ببینید رقبای شما از چه کلمات کلیدی استفاده میکنند و استراتژی آنها را تحلیل کنید.
۸. تست و آزمایش
A/B Testing: کلمات کلیدی مختلف را تست کنید و ببینید کدام یک عملکرد بهتری دارند.
بهروزرسانی مداوم: کلمات کلیدی و استراتژیهای خود را بهطور مداوم بهروزرسانی کنید تا بهترین نتایج را کسب کنید.
۹. استفاده از دادههای جستجو
گزارش جستجوها (Search Terms Report): این گزارش به شما نشان میدهد کاربران چه عباراتی را جستجو کردهاند و آیا تبلیغات شما برای آنها نمایش داده شده است یا خیر. از این گزارش برای پیدا کردن کلمات کلیدی جدید و افزودن کلمات کلیدی منفی استفاده کنید.
۱۰. تمرکز بر ROI (بازدهی سرمایهگذاری)
هزینه و بازدهی: کلمات کلیدی را بر اساس بازدهی آنها (ROI) انتخاب کنید. کلماتی که هزینه کمتری دارند و نرخ تبدیل بالاتری دارند را در اولویت قرار دهید.
یه سوال آیا تبلیغ ما در گوگل فارسی هم نمایش داده می شود؟
منظورتون از گوگل فارسی چیه؟
مطالبتون عالیه
سایت کاملی هستید برای آموزش ممنون
آموزش آنلاین هم دارید؟
نه متاسفانه
اینستا دارید آیا؟ آدرسشو بذارید تو سایت
بله .@fastseo.ir
من از مقاله های شما خیلی ایده میگیرم
اطلاعاتی که دادید خوب بود تو این مقاله