سئو کلاه سفید چیست؟
سئو کلاه سفید به مجموعهای از تکنیکهای بهینه سازی سایت گفته میشود که با قوانین و ضوابط موتورهای جستجو، به ویژه گوگل،…
- خواندن ادامه
- ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
آموزش گوگل آنالیتیکس : برای داشتن یک وبسایت حرفه ای و موفق باید از ابزارهای آنالیز دقیقی استفاده نمود. یکی از ابزارهای تحلیل گر ارائه شده توسط شرکت گوگل، ابزار گوگل آنالیتیکس (Google Analytics)است. در رابطه با استفاده از گوگل آنالیتیکس باید گفت که، استفاده از این ابزار اصول خاصی دارد و امری بسیار آسان است.
بسیاری از افراد به دنبال آموزش برای نحوه ی استفاده از گوگل آنالیتیکس می باشند. در این مطلب با ما همراه باشید تا به معرفی گوگل آنالیتیکس بپردازیم و نحوه ی استفاده از آن را برای شما بیان کنیم.
همان طور که در ابتدای مطلب به آن اشاره شد، ابزار گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) ابزاری است که توسط شرکت گوگل، برای تحلیل و آنالیز وب سایت ها به صورت کاملا رایگان طراحی شده است.
آموزش گوگل آنالیتیکس : استفاده از گوگل آنالیتیکس می تواند اطلاعات زیادی را در زمینه ی ترافیک ورودی، بررسی رفتار کاربران در سایت، نرخ تبدیل و سایر اطلاعات مفید در جهت پیشرفت سایت، در اختیار مدیران وب سایت ها به صورت رایگان قرار دهد. این ابزار همچنین به شما این امکان را می دهد که سایت، وبلاگ و شبکه های اجتماعی خود را تحت کنترل قرار داده و به وسیله ی آن، اطلاعاتی از قبیل نحوه ورود کاربر، رفتار کاربر، نرخ تبدیل، زمان ماندن در صفحات، نوع دستگاه و … را آنالیز کنید.
1- در رابطه با نصب و راه اندازی گوگل آنالیتیکس باید گفت که این امر به صورت کاملا رایگان و بسیار ساده انجام می گیرد. برای فعال سازی ابزار تحلیل گر گوگل آنالیتیکس بر روی سایت، ابتدا باید با اکانت جی میل خود وارد حساب گوگل شوید. پس از آن باید عبارت Google Analytics را در گوگل سرچ کنید و وارد گوگل آنالیتیکس شوید. پس از ورود به این صفحه بر روی دکمه Sign Up کلیک کنید.
2- در مرحله ی بعد فرمی مشاهده خواهید کرد که در این فرم شما باید اطلاعات وب سایت خود را وارد نمایید. در قسمت Account Name این فرم شما باید نامی برای اکانت گوگل آنالیتیکس خود تعیین نمایید. در قسمت Website Name نیز شما باید نام وب سایت و در قسمت بعدی آدرس دقیق وب سایتتان را وارد نمایید. پس از آن شما باید دسته بندی موضوعی وب سایت خود و محدوده ی زمانی خود را تعیین کنید.
3- در این قسمت شما با چند گزینه مواجه خواهید شد که در آن ها باید آنالیتیکس پیش فرضی را انتخاب کنید. این ویژگی به شما کمک می کند که گوگل آنالیتیکس به داده های وب سایت شما دسترسی کامل داشته باشد و شما را در همه ی زمان ها پشتیبانی کند. به شما پیشنهاد می کنیم در این مرحله تمام گزینه ها را به صورت پیشفرض انتخاب کنید و پس از آن بر روی Get Tracking ID کلیک کنید.
4- در این مرحله وارد صفحه ای جدید خواهید شد که در آن از شما خواسته می شود، قوانینی که گوگل آنالیتیکس تعیین کرده است را قبول کنید.
5- پس از تایید قوانین حال شما وارد این صفحه خواهید شد:
6- پس از ساخت اکانت گوگل آنالیتیکس، نوبت به آن می رسد که کدی که در پایین مشاهده می کنید، را در تگ Head سایت خود قرار دهید. فرقی نمی کند وب سایت شما دارای چه سیستم یا سایت سازی است.
1- ابعاد یا Dimensions
این ویژگی بیانگر خصوصیات تحلیلی از سایت شامل نوع مرورگر، صفحۀ خروج کاربر، صفحات مورد بازدید و زمان حضور کاربر در وب سایت و … در ابزار گوگل آنالیتیکس می باشد.
2- متریکها Metrics
متریک ها یکی از خصوصیات دایمنشن ها هستند که می توانند تعداد بازدید ها از یک صفحه یا میانگین زمانی که کاربران در وب سایت گذرانده اند را به وسیله ی آن ها در ابزار گوگل آنالیتیکس اندازه گیری کرد.
3- دوره ها یا Sessions
دوره ها نمایشگر زمانی هستند که مخاطبین در وب سایت شما در حال گردش هستند. به وسیله ی این قسمت در ابزار گوگل آنالیتیکس می توان تمام اطلاعات در رابطه با تعاملات کاربر شامل تعداد صفحاتی بازدیدی، رویدادها، میزان خرید و … را در طول یک دوره نیم ساعته بررسی کرد.
4- قسمت کاربران یا Users
قسمتی که شامل اطلاعات کاربران حاضر در سایت در یک دوره فعالیت هستند، می باشد.
5- بازدید کنندگان یا Visitors
قسمت بازدیدکنندگان مربوط به بازدید کنندگانی است که بدون عضویت قبلی به وب سایت شما وارد شده اند. به طور کلی قسمت بازدیدکنندگان به دو دسته ی: بازدید کنندگان جدید (New Visitor) و بازدید کنندگان تکراری (Returning Visitors) تقسیم میشوند.
6- قسمت بازدید صفحات یا Pageviews
این قسمت اشاره به تعداد کل دفعاتی که یک صفحه از سایت شما بازدید شده است اشاره دارد.
7- قسمت صفحات/دورهها Pages/Sessions
صفحات یا دورهها قسمتی است که به میانگین تعداد صفحاتی که در یک دوره بازدید شده است مربوط می شود.
8- میانگین زمانِ دوره Avg. Session Duration
این قسمت به معنای میانگین زمانی است که دوره های بازدید کاربران از صفحات، انجام گرفته شده باشد.
9- نرخ پرش یا Bounce Rate
نرخ پرش به معنای درصد افراد و مخاطبینی است که تنها یک صفحه از وب سایت شما را مشاهده کرده اند. هر چقدر نرخ پرش سایت شما کمتر باشد، یعنی سایت شما محبوبیت بیشتری در بین مخاطبین دارد.
10- دوره های جدید یا New Sessions
میانگینی از تعداد بازدید هایی است که برای نخستین بار توسط کاربران جدید انجام می شود.
11- اهداف یا Goals
شما می توانید به وسیله ی ابزار تحلیل گر گوگل آنالیتیکس اهداف و استراتژی ویژه ای را برای خود تعریف کنید. به کمک قسمت اهداف شما می توانید میزان موفقیت سایت خود را بررسی نمایید و اهداف مخاطبینتان را شناسایی و بر روی آن ها تمرکز کنید.
12- تبدیل ها یا Conversions
تبدیل ها یکی از قسمت های ابزار گوگل آنالیتیکس است که مخاطب با عملی کردن اهداف شما، تبدیل به یک کاربر ثابت یا مشتری خواهد شد.
13- کمپین ها Campaigns
به کمک قسمت کمپین های ابزار گوگل آنالیتیکس می توان پارامترهای شخصی خود را برای هر صفحه ای که علاقمند هستید، بیافزایید و به وسیله ی آن بتوانید، اطلاعات بیشتری را از مخاطبین خود کسب کنید.
14- جذب Acquisition
منظور از جذب در ابزار گوگل آنالیتیکس، روشی است که کاربران خود را بدست آورده اید. مثلاً ممکن است طریقۀ جذب یک کاربر، موتور جستجوی گوگل باشد.
15- رفتار یا Behavior
اطلاعات رفتاری یکی از آپشن های ابزار گوگل آنالیتیکس است که به شما اجازه می دهد که محتوای خود را مطابق نیاز کاربران خود تغییر دهید و آن را بهینه سازی کنید.
سئو کلاه سفید به مجموعهای از تکنیکهای بهینه سازی سایت گفته میشود که با قوانین و ضوابط موتورهای جستجو، به ویژه گوگل،…
هر متن یا تصویری که با کلیک بر روی آن به صفحه دیگری منتقل شویم، لینک نامیده می شود. اگر سایت یا…
زمانی که شما قصد دارید یک سایت راه اندازی کنید، اولین قدم این است که باید یک نام دامنه مناسب برای سایت…
فیلم آموزشی مفهوم سئو سایت اختصاصی برای کاربران وب سایت فست سئو جهت تصمیم گیری بهتر برای طراحی سایت اختصاصی
اینکه موتورهای جستجو مرتب سایت شما را بررسی کرده و محتوای شما را ایندکس میکنند عالی است، اما مواقعی وجود دارد که…
زیردامنهها یا زیرشاخهها !!! آدرس وبسایت و انتقال به صفحات مختلف یک سایت برای سئو مهم هستند، اما عناصر ساختار سایت مانند…
دیدگاه کاربران
سلام
من زیاد اهل سئو نیستم، اگه بخواید یک جمله بهم بگید که برای سئو آویزه ی گوشم کنم و 80 درصد مطالب سئو تو اون یک جمله خلاصه شده باشه، اون جمله چیه ؟
مرسی
همچین چیزی در مورد سئو وجود نداره ولی تجربه نشون داده بهترین کار تو سئو اینه که به هیچ وجه از روش های غیر قانونی استفاده نکنیم
سلام
من زیاد اهل سئو نیستم، اگه بخواید یک جمله بهم بگید که برای سئو آویزه ی گوشم کنم و 80 درصد مطالب سئو تو اون یک جمله خلاصه شده باشه، اون جمله چیه ؟
مرسی
همچین چیزی در مورد سئو وجود نداره ولی تجربه نشون داده بهترین کار تو سئو اینه که به هیچ وجه از روش های غیر قانونی استفاده نکنیم
ممنون از اینکه پاسخ دادید
ولی خیلی کلی جواب دادید
میشه 3-4 تا از مهمترین روش های غیرقانونی رو بگید ؟
یکیشو خودم میگم، بک لینک نخریم:دی
توی مطلب سئو کلاه سیاه کامل توضیح دادیم. البته خیلی از این روش ها تو ایران انجام نمیشه
ممنون از اینکه پاسخ دادید
ولی خیلی کلی جواب دادید
میشه 3-4 تا از مهمترین روش های غیرقانونی رو بگید ؟
یکیشو خودم میگم، بک لینک نخریم:دی
توی مطلب سئو کلاه سیاه کامل توضیح دادیم. البته خیلی از این روش ها تو ایران انجام نمیشه
مطالبتون خیلی راهگشاس
به خصوص برای تازه کار هایی مثل من
ممنون
ممنون از نظر شما
مطالبتون خیلی راهگشاس
به خصوص برای تازه کار هایی مثل من
ممنون
ممنون از نظر شما
بسیار عالی
ممنونم
اطلاعات جمع اوری شده از کاربران تا چقدر وقت در دسترس است؟
مثل پاسخ قبلی : تا زمانی که این سرویس به سایت شما متصل باشه
اطلاعات کاربران تا چه زمانی در گوگل انالیتیس ذخیره میمونه؟
تا زمانی که این سرویس به سایت شما متصل باشه
مدت زمان طولانیی وارد سایت گوگل آنالیتیکس نشدم، ( بعد از حدود 3 ماه) به صورت تصادفی به گوگل آنالیتیکس سر زدم، خیلی برام عجیب بود که هیچ آماری از سایتم نبود.
دلیل چی میتونه باشه؟
دلایل زیادی می تونه داشته باشه. مثل پاک شدن فایل آنالیتیکز در روت سایت به هر دلیلی
من امروز به صورت اتفاقی سایت شما را دیدم آنقدر مقالات و موضوعات مفیدی در سایت هست که باید مدتها وقت بگذارم و آنها را بخوانم
سپاس از شما و تبریک میگم بابت سایت خیلی عالی و مفیدتان
ممنون از همراهی شما
سلام خسته نباشید
اموزشها فوق العاده ان
باسلام
تلاش شما در تولید محتوا بسیار عالی و ستودنی است. مطمئنا این کار شما بازگشت بسیار خوبی خواهد داشت
ممنون از کامنت زیبای شما
سلام، خیلی ممنون از این اطلاعات با ارزشی که در اختیار مخاطبانتون قرار میدین، یه سوال داشتم، آیا گوگل آنالیتکس دیتاست ای در اختیار ما قرار میده که خودمون روی آنها تحلیل انجام بدیم؟
خواهش می کنم. بله تمامی اطلاعات داده شده صرفا برای تحلیل برای بهبود روند سئو سایت هستش
سلام وقت به خیر
در گوگل آنالیتیکس ثبت نام کردم بعد با کمک افزونه Simple Universal Google Analytics کد آنالیتیکس رو در افزونه جهت اتصال ثبت کردم اما بعد 24-48 ساعت ارور Property is not receiving hits.در پنل آنالتیکیس میاد و دیتا همچنان صفر هست و دیتایی در آنالیتیکس راجع به سایت بالا نمیاره
دلایل زیادی می تونه داشته باشه. اما سعی کنید برای اینکه مشکلی پیش نیاد حتما از افزونه MonsterInsights – Google Analytics Dashboard for WordPress (Website Stats Made Easy) استفاده کنید
سلام، ای کاش از فیلم هم برای آموزش استفاده کنید.
حتما استفاده می کنیم
برای بررسی هر سایتی باید از اول ثبت نام کنیم؟
بله
اگر بخوایم goal تعریف کنیم، واحد پولی ریال نداره؟
نه متاسفانه
ببخشید نحوه تعریف کمپین به چه صورت هست؟
mamnon baraye matlab khubeton
چه مطالب خوب و کاملی مرسی
من خیلی سخت تونستم سایتم رو وارد گوگل آنالیتیک کنم
به شدت سایت خوبیه! خیلی کاربردیه
سلام ببخشید هزینه ای که برای ثبت نان سایت در گوگل آنالیتیک میگیرید چه قدر است؟
هزینه نداره خودتون به راحتی می تونید ثبت نام کنید
چه مطالب خوبی متوجه سدم ممنون
کاش ویدئو آموزشی هم بذارید
توی برنامه های فست سئو هستش تا در همه صفحات ویدئو های آموزشی قرار بگیره
به نظر من تو اینستا هم لایو بذارید
ممنون از پیشنهادتون. چشم حتما
این مطالب برای سایت های فارسی زبان و خارجی یکی هست؟
بله تفاوتی نداره
ممنون از سایت خوبتون و ادمین سایت که جواب کامنت هارو می دهد
ممنون از شما که مارو همراهی می کنید