بازاریابی شبکه های اجتماعی

با بازاریابی شبکه های اجتماعی فست سئو اهرم قدرت را به دست گیرید!

بیش از ۸۹ درصد از جست وجوی روزانه ی گوگل را کاربران موبایل به خود اختصاص داده اند که به صورت میانگین بین ۳۰ تا ۴۵ دقیقه از ۲۴ ساعت را صرف گشت و گذار در شبکه های اجتماعی می کنند. اگر از کاربران دائمی شبکه های اجتماعی باشید مطمئنا با تبلیغات زیادی که برای کسب و کار های مختلف در پیج های پرطرفدار انجام می شود رو به رو شده اید.
با توجه به رشد روز افزون کاربران شبکه های اجتماعی مختلف بحث کسب وکار مجازی و ترویج مطالب با استفاده از شبکه های اجتماعی مطرح شده است. مبحثی گسترده تحت عنوان بازاریابی شبکه های اجتماعی یا SSM که ۸۴ درصد از بازار جهانی را با شیوه های موثر تبلیغات و بازاریابی تحت تاثیر خود قرار داده است.
فست سئو با ارائه خدمات بازاریابی شبکه های اجتماعی مسیر درآمدزایی شما را هموار کرده و کسب و کار شما را تبدیل به برندی معتبر از طریق فعالیت مستمر در شبکه های اجتماعی می کند.

مفهوم و تاریخچه بازاریابی شبکه های اجتماعی

بازاریابی شبکه های اجتماعی یا SMM فرمی موثر از بازاریابی و مارکتینگ است که با یکی از محبوب ترین ابزاری های اجتماعی یعنی شبکه های اجتماعی تلفیق شده است. امکاناتی نظیر به اشتراک گذاری مستقیم ویدیو ها، تعامل مستقیم با کاربران و قابلیت درج محتوای چندرسانه ای مختلف که در شبکه های اجتماعی وجود دارد این سرویس ها را به ابزاری فراتر از امکانات پیش فرض خود مبدل کرده است.
در سال های ۱۹۷۰ تا ۱۹۸۰ اولین بار سایت های اجتماعی روی کار آمدند. بعد از این که فضا های اجتماعی در این این دو دهه طرفداران خود را پیدا کردند در سال ۲۰۰۲ اولین شبکه های اجتماعی معروف نظیر فیس بوک پا به عرصه ی رقابت نهادند. با گسترش استفاده از این شبکه و افزایش کاربران درآمدزایی از طریق شبکه های اجتماعی مطرح شد و کسب وکار های بزرگ و کوچک رقابت بزرگی را به عنوان بازاریابی شبکه های اجتماعی برای داشتن رسانه های اجتماعی موفق آغاز کردند.

تجربه و مهارت فست سئو بر اساس سئو شکل گرفته است و هر خدماتی که در حوزه ی بازاریابی آنلاین نظیر شبکه های اجتماعی مطرح می شود در سایه ی سئو شکل گرفته است ؛ گویی سئو و بازاریابی شبکه اجتماعی پیمان برداری بسته اند!
این پیمان برادری همان SMO یا بهینه سازی شبکه های اجتماعی نام دارد. SMO ارتباط تنگاتنگی با تولید محتوای بهینه در وب سایت نیز دارد و نیاز به استراتژی های هوشمندانه دارد. از همین رو می توانید مطمئن باشید که با شناختی که فست سئو از وضعیت بازار و آنالیز رقبا در شبکه های اجتماعی و در واقع بازاریابی شبکه های اجتماعی دارد می تواند کسب و کار شما را در شبکه های اجتماعی را به برندی مطرح تبدیل کند.

چالش های استفاده از بازاریابی شبکه های اجتماعی

بازاریابی شبکه های اجتماعی مشابه با سئو سایت چالش هایی در پی دارد که البته اگر این فرآیند با مشاوره ی افراد با تجربه و خبره در حوزه ی دیجیتال مارکتینگ، بازاریابی شبکه های اجتماعی و سایر خدمات مرتبط در فست سئو انجام شود جای نگرانی نیست!
• ریدایرکت کاربران : روح بازاریابی شبکه های اجتماعی تنها یک چیز را می طلبد : هدایت کاربران به سمت وب سایت اصلی که همواره از دغدغه های ذهنی وب مستران است. در وب سایت اصلی است که مشخص می شود خرید صورت میگیرد یا نه؛ مشتری از سرویس های شما استفاده می کند یا نه.
• هدف گذاری : مهم ترین چالشی که در بازاریابی شبکه های اجتماعی وجود دارد هدف گذاری کاربران است. این که بتوانید ویژگی های شخصیتی، سلایق و افکار کاربران خود را با محصولات و خدمات خود هماهنگ کنید همان اصل مهم هدف گذاری است که امروزه به یک چالش در امر بازاریابی شبکه های اجتماعی تبدیل شده است.
• کسب درآمد از بازدیدکننده : این که بتوان یک فرد را برای خرید محصول یا استفاده از خدمت خاص متقاعد نمود چالش نهایی کسب وکار های مختلف است. متاسفانه اغلب بازدیدکننده ها به سختی به خریدار تبدیل می شوند؛ مگر آن که از همان ابتدا امر بازاریابی شبکه های اجتماعی خود را به تیم فست سئو بسپارید!

بازاریابی برای شبکه های اجتماعی

بازاریابی شبکه های اجتماعی به سبک فست سئو

فست سئو با در نظر داشتن سلایق مشتریان، خواسته های آن ها، اصول استانداردی که برای بازاریابی شبکه های اجتماعی تعریف شده است و آنالیز رقبای شما ، استراتژی های خاص و منحصر به فرد خود را برای آغاز بازاریابی شبکه های اجتماعی مربوط به برندتان را تعیین می کند:
• هدف گذاری : از آن جایی که بازاریابی شبکه های اجتماعی برای کسب و کار های کوچک ضروری تر است بنابراین فست سئو در اولین قدم مخاطب خود را انتخاب می کند و تا انتها خواسته های همین افراد را در نظر می گیرد.
• طراحی قیف بازاریابی مختص شما : فست سئو با تلفیق آگاهی خود نسبت به رقبا، علایق شما، تمایلات اکثریت مشتریان و دانش خود یک قیف بازاریابی طراحی می کند. در این قیف هر چه قدر به انتها نزدیک تر می شویم خروجی کامل تر و ترکیبی از تمام مواد اولیه با تکیه بر هدف اصلی یعنی سودآوری به دست می آید.
• هدایت ترافیک کاربران : برای هدایت کاربران از تخصص اصلی فست سئو یعنی بهینه سازی سایت و تولید محتوای بهینه بر اساس استراتژی محتوای بلند مدت استفاده می شود.

استراتژی های بازاریابی شبکه های اجتماعی

اگر به عنوان یک کسب و کار یا استارتاپ استراتژی های خاص را برای بازاریابی شبکه های اجتماعی اتخاذ کرده باشید به منزله ی این است که شما :
• اطلاع کافی از رفتارهای انتخاب برند و خرید محصول هر مشتری دارید
• هدف گذاری را با تعیین دقیق مخاطبان خود انجام داده اید
• جامعه ی جداگانه ای نظیر کانال های متداول در پیامرسان های مختلف برای پرسش و پاسخ و ارتباط وسیع تر با مشتریان در اختیار دارید
• مدیریت یک پارچه ای را برای انجام امور مربوط به شبکه های اجتماعی در نظر گرفته اید
• بودجه های خود را برای انجام هر بخش از بازاریابی شبکه های اجتماعی تعیین کرده اید
• مسیر خود را با سفارش خدمات بازاریابی شبکه های اجتماعی به شناخته شده ترین برندهای بازار نظیر فست سئو انتخاب کرده اید

آیا نیاز به مشاوره رایگان بازاریابی شبکه های اجتماعی دارید؟

مشاوره سئو