02146011014 پشتیبانی سریع

تولید محتوا

2138 بازدید
تولید محتوا

یک لحظه چشمانتان را ببندید و به این فکر کنید آخرین باری که با یک تولید محتوا سر و کار داشتید کی بوده است ؟ احتمالا دو الی سه دقیقه هم ازین رویارویی نگذشته باشد.

شاید یک تبلیغ تلوزیونی بوده ، یا یک سرچ داخل گوگل درباره ی سوالی که در ذهنتان داشتید، یا حتی حرفهای سیاسی راننده تاکسی ، هرکدام ازین ها یک محتوا محسوب می شود که یک سری اطلاعات را در اختیارتان قرار می دهد .

حال همان راننده تاکسی را که در حال شکایت از گرانی قیمت دلار است را مجسم کنید. به نظرتان هدفش چیست ؟ احتمالا هدفی جز اثبات وضعیت بغرنج ندارد. راننده تاکسی شما را به عنوان مخاطب حرفهایش قرار داده است و احتمالا چون شما هم با او هم درد هستید ، به حرفهایش گوش می دهید .

حال چشمهایتان را باز کنید و تولید محتوا را به راحتی برای خود تعریف کنید . تولید محتوا در واقع خلق و ایجاد مجموعه ای از اطلاعات است که به منظور و هدف خاصی اشاره دارد و از طریق یک کانال خاص با یک فرم و شکل خاص این اطلاعات منتشر می شود.

رقابت وب سایت های کوچک و بزرگ ، ارزش گذاری برند ها و دیده شدن در موتور جست وجوی گوگل به واسطه ی به روزرسانی وب سایت ها صورت می گیرد. برند شما در وب سایت شما خلاصه می شود و وب سایت شما همان محتوایی است که در آن قرار گرفته است. نگاه گوگل نیز به شما مبتنی بر همین محتوا می باشد.
تولید محتوا ضروری ترین رکن در سئو وب سایت ها می باشد که اخیرا گوگل توجه زیادی نسبت به این رکن اساسی نشان داده است. اول شدن در گوگل و بالا آمدن وب سایت ها تا حد زیادی مربوط به تولید محتوا می شود و تولید محتوا تنها زمانی موثر واقع می شود که مطابق با اصول و استراتژی های گوگل باشد.

 

اصول پایه ای تولید محتوا

 

برای نوشتن یک محتوای خوب باید اصول تولید محتوا را بلد باشید. نوشتن یک محتوا به هر روشی نمی تواند تضمین کننده موفقیت آن و جذب مخاطب و کاربر باشد. چرا که عدم استفاده از اصول تولید محتوا می تواند نه تنها نتایج مثبتی نداشته باشد ، بلکه دارای نتایج منفی و عکس هم باشد.

هدف اصلی محتوا جذب مخاطب است. تولید محتوای مناسب دارای اصول و روش هایی است که با استفاده از آن‌ها می توانید یک محتوای عالی و مناسب کسب و کار خود را تولید کنید. فرآیند تولید محتوا می تواند زمان بر و چالش برانگیز باشد.

 

اصول پایه ای تولید محتوا

اصول پایه ای تولید محتوا

 

برنامه ریزی و استراتژی محتوا

 

شما شروع به ساختن خانه بدون طرح، یا شرکتی بدون بیانیه مأموریت نمی‌کنید. بنابراین بدون ایجاد برنامه، نباید به تولید محتوا بپردازید. در غیر این صورت امکان دارد از هدف خود منحرف شوید.
یک استراتژی محتوا شامل همه چیز است، از نام تجاری و لحن گرفته تا اینکه چگونه محتوای خود را تبلیغ کرده و در نهایت مورد استفاده مجدد قرار بگیرد. بیایید قدم به قدم به نحوه ایجاد برنامه تولید محتوا خود بپردازیم.

پرسونای مخاطب

ابتدا باید بدانید با چه کسانی صحبت می‌کنید. چگونه می‌خواهید با آنها حرف بزنید و کجا آنها را پیدا خواهید کرد. نکته کلیدی در یک تولید محتوا موفقیت آمیز، این است که هر خواننده‌ای احساس کند که به طور مستقیم و شخصی با آنها صحبت می‌کنید.

تنها راه برای انجام این کار، صمیمی بودن با بازدید کنندگان و مشتریان است. شما باید آنها را مانند دوست قدیمی خود بشناسید. باید از موانع، نقاط درد، چالش‌ها و ترس های آن‌ها آگاه باشید.

در تولید محتوا آنچه اهمیت دارد پرسونای مخاطب شماست. ایجاد یک شخصیت نماینده نیاز به کمی تحقیق، برخی از حدس‌ها و ترفندها دارد. اما نتیجه نهایی، یک تصویر واضح از شخصی است که می‌خواهید به عنوان مخاطب قرار دهید یعنی همان شخصی که با خوشحالی محتوای شما را استفاده کند.در پرسونا به طور مسقیم جامعه هدف را از لحاظ سن ، شغل ، جنسیت و … مشخص کنید.

ممیزی کردن محتوا

ممیزی محتوا در تولید محتوا یعنی کارهایی را که قبلاً انجام داده‌اید، بنویسید و سپس آن را مرتب کرده تا بتوانید در برنامه محتوا جدیدتان، مورد استفاده قرار دهید. این روند ممکن است شامل نوشتن مجدد مقاله یا تصحیح ایراد های محتوایی که برای پرسونای شما و مخاطبانتان جذاب است یاشد . در اینجا نحوه انجام ممیزی محتوا آورده شده است:

1-تمام مطالب خود را در یک جا جمع کنید.

2-ستون‌هایی را در اکسل  برای  کلمات کلیدی مورد نظر، پرسونای مخاطب ، قالب و موضوع اصلی ایجاد نمایید سپس این موارد را برای هر قسمت محتوا پر کنید.

3-ستون‌هایی برای اندازه گیری های نتایج خود، مانند میزان نمایش صفحه، اشتراک گذاری‌ها، درگیری مخاطبان و غیره اضافه کنید.

4-سرانجام هر پست را توسط آن دسته از مواردی که به خوبی پیش رفته و یا نیاز به پیشرفت دارند،  بازنویسی  کنید. همچنین می‌توانید یک پست را با پست دیگری ادغام نمایید.

در حالی که ممکن است یک ممیزی محتوا، خسته کننده به نظر برسد. اما تمام این کارها ارزش افزایش ترافیک و هدایت مخاطب به صفحه شما را دارند. به علاوه، می‌توانید یک طرح تأیید شده را پیش ببرید.

انتخاب فرمت مناسب

پرسونای مخاطب که ایجاد کردید به خاطر دارید؟ شما برای آنها تولید محتوا می‌کنید. این بدان معنا است که شما باید مطالب را در قالبی تهیه نمایید که مخاطب بتواند به راحتی و با لذت از چشم انداز آن استفاده کند.
فرمی که انتخاب می‌کنید، ممکن است یک پست وبلاگ، ویدئو، نمایش به صورت اسلاید، گرافیک، کتاب الکترونیکی، پادکست و یا مواردی باشد که ذهن خلاقتان می‌تواند آنها را تصور کند.

همچنین لازم نیست همیشه برای هر قطعه از محتوایی که تولید می‌کنید، از یک فرمت استفاده کنید . منظور این است که یک سری تفاوت ها در فرمت ارائه می‌تواند یک تاکتیک عالی در جذب مخاطب باشد اما اگر یک روش ثابت را حفظ کنید ، صبر کنید و تکرار نمایید،برای وبلاگتان مسیر بهتری است.

 

برنامه ریزی و استراتژی محتوا

برنامه ریزی و استراتژی محتوا

 

پروموت کردن محتوا

چه فایده‌ای دارد، اگر کسی این همه محتوای عالی که ایجاد می‌کنید را نبیند؟ هنگامی که تازه کار را شروع کرده‌اید لازم است که توجه افراد را به  مطالبتان جلب کنید و حتی می توانید این کار را با ارسال مطالب در فضای آنلاین انجام دهید.

به همین سبب در تولید محتوا ، تبلیغ محتوا به همان اندازه که باید محتوای خوبی تولید کنید برای استراتژی شما مهم است. برنامه تبلیغاتیتان باید توسط پرسونای شما هدایت شود. بسیار مهم هست که بدانید مخاطبان شما وقتشان را چه مقدار آنلاین می‌گذرانند؟

در چه ساعات روز آنلاین می باشند؟ از یک بستر خاص استفاده می‌کنند؟ چند بار می‌خواهند محتوای شما را ببینند؟ دوست دارند محتوا را چگونه ببینند؟ با یافتن پاسخ این سوالات می توانید محتوای خود را هدفمند پروموت کرده و در دید مخاطبان خود قرار دهید.

شبکه‌های اجتماعی

در حالی که رسانه‌های اجتماعی، ابزاری برای ایجاد روابط هستند، می‌توان از آنها برای تبلیغ محتوا نیز استفاده کرد. فیس بوک، توییتر، اینستاگرام، یوتیوب و اسنپ چت همه رسانه‌های خوبی برای تولید و به اشتراک گذاری مطالب هستند. نکته کلیدی متناسب بودن آن تولید محتوا برای هر پلتفرم است.

اصول نگارشی مناسب برای تولید محتوا

همانطور که استراتژی تولید محتوا در مرحله ی اول اهمیت بسیاری دارد در گام بعدی رعایت اصول نگارشی هم به همان اندازه حائز اهمیت می باشد.

چون هرچقدر هم شما نیاز مخاطب را درک کرده و محتوای کاملی تهیه کرده باشید اگر درست و صحیح آن را ننوشته باشید این مفاهیم به درستی به مخاطب منتقل نشده و باعث بی توجهی مخاطب گردیده ، همچنین جذابیت خود را برای مخاطب از دست داده و باعث به هدر رفتن تمام  زحمات شما می شود.

لیست کلمات کلیدی را تهیه کنید

یکی از دلایل فنی که شما به تولید محتوا می پردازید، به کار بردن کلمات کلیدی داخل وب سایتتان برای شناخته شدن در گوگل میباشد. لیست کلمات کلیدی که می خواهید برروی آنها برنامه ریزی کنید را بنویسید و شروع به نوشتن کنید.

برای اینکار میتوانید از ابزارهای سئو برای تولید محتوا استفاده کرده و کلمات و عبارات مرتبط که بیشترین جستجو را دارند را بیابید.

نوشتن عنوان در تولید محتوای گیرا و جذاب

متاسفانه یکی از بزرگترین اشتباهاتی که افراد تازه کار در نوشتن محتوای خود می کنند، عنوان محتوای خود را دست کم میگیرند. به طور مثال یک عنوان کلی می نویسند مانند ” روشهای افزایش بازدید وبسایت “.

این عنوان علاوه بر اینکه تکراری می باشد مخاطبان کمتری به خود جذب می کند. عنوان مهمترین بخش است زیرا درعنوان می توانید کلمات کلیدی و یا عبارتهای مهم را به طور هوشمندانه به کار ببرید و از همه مهمتر ، این عنوان محتوای شماست که کاربر را جذب می کند پس در نوشتن آن دقت بسیاری کنید.

محتوای وبسایتهای رقیب خود را چک کنید

قبل از تولید محتوا، مقالات وب سایت های رقیب را بررسی کرده و سعی کنید که کاستی هایی که در تولید محتوا آنها وجود دارد را در بخش محتوای وب سایت خود رفع کنید. اگر هم اصلا درحوزه کاری شما مقاله خوبی وجود ندارد، این کاملا به نفع شماست و لازم نیست که تلاش زیادی برای بالا آمدن وب سایت خود بکنید.

به موضوع اصلی سطحی نپردازید

یکی از مشکلات اصلی اکثر مقالات وب سایتها این است که مطالب کاملا تیتروار و بدون بیان جزئیات مطرح می شود.اگر شما به مسئله تخصصی می پردازید، باید سعی کنید تمامی اطلاعات و مسائل جزئی آن را بیان کنید. جزئی پرداختن به موضوع اصلی باعث تمایز وب سایت شما با دیگران می شود.

 

استراتژی محتوا

استراتژی محتوا

 

مخالف بقیه بنویسید

اجازه بدهید که با یک مثال این مورد را بیان کنیم. شما به عنوان یک بازاریاب محتوا نقش مفید شبکه های اجتماعی را می دانید و آن را یک نیاز ضروری می دانید و همه در این خصوص دارای نظری یکسان با شما هستند اما شما این دفعه به جای خوبی شبکه های اجتماعی برای بازاریابی محتوا، ضررهای آن را بنویسید.

این نوع مقالات نشان میدهد که شما به نکاتی توجه میکنید که دیگران توجهی نمی کنند و باعث تمایز شما با دیگران می شود. به این تکنیک در دنیای تولید محتوا  ” تکنیک خوانده شدن مقاله ” می گویند.

مقالات آموزشی تولید کنید

همیشه مردم دنبال جواب سوال “چگونه ” هستند پس باید در تولید محتوای خود بتوانید به اینگونه سوالات پاسخ دهید. خیلی از کاربران هستند که دارای ایده های آموزشی می باشند، شما می توانید از نظرات کاربران خود اسفاده کرده و با کمک آنها یک مقاله آموزشی تولید کنید .

سئو

هنگامی که تولید محتوای شما تمام شد، کار و وظیفه اصلی شما شروع می شود. محتوای خود را براساس سئو بنوسید. یعنی تمامی تکنیک ها مانند به کاربردن کلمات کلیدی، عنوان ها و تراکم کلمات را براساس آخرین الگوریتم سئو رعایت کنید.

نکات نگارشی را در تولید محتوا به درستی رعایت کنید

یکی از نکات پایه و اولیه ای که باید قبل از انتشار مطلب به آن توجه ویژه نمود، نکات نگارشی است. به کار بردن صحیح این نکات مانند ویرگول، کاما و نقطه وغیره از اهمیت ویژه ای در تولید محتوا برخوردار است. به کار بردن اشتباهی هرکدام از این قواعد، باعث کج فهمی مطلب توسط خواننده می شود و تمامی زحمات شما را هدر می دهد.

مطالب طولانی بنویسید

اندازه یک محتوای استاندارد برای وبسایت، بین 2 تا 3 هزار کلمه می باشد. حداقل تعداد کلمه ای که می توانید به کار ببرید 500 کلمه است.اگر مطلب شما کمتر از 500 کلمه باشد، از نظر گوگل ممکن است جریمه شوید چون اصلا بلاگ در نظر گرفته نمی شود و اگر بیشتر از 4 هزارکلمه باشد، بهتر است آن را در دو مقاله تقسیم کنید.

متا تگ ها ی عنوان و توضیحات را جدی بگیرید

اولین قسمتی که توسط گوگل خوانده می شود، متا تگ عنوان می باشد. پس باید مناسب با متن متای خود را بنویسید. چون اگر گوگل متوجه شود که عنوان شما هیچ ارتباطی با محتوای شما ندارد، وب سایت شما را جریمه خواهد کرد.
متاتگ توضیحات هم مانند عنوان از اهمیت ویژه ای برخوردار است و به بهینه سازی رتبه وب سایت شما کمک بسیاری می کند. وقتی که وب سایت شما توسط موتور جستجو در صفحه نشان داده می شود، توضیحات شما، زیر عنوان سایت شما نشان داده می شود.

یکی از متاتگ هایی را که گوگل مورد بررسی قرار می دهد، همین متا تگ توضیحات می باشد. در مقاله های کمتر از 500 کلمه نوشتن این متاتگ الزامی است اما در اکثر مقالات اگر هم ننوشتید، خود گوگل متوجه می شود و به نوعی خودش آن را تولید می کند.

ایجاد لینک های داخلی بین صفحات وب سایت

شما زمانی که یک صفحه ای را ایجاد می کنید، بعد از مدتی توسط گوگل ایندکس (شناخته) می شود. اگر این صفحه بعدا خوانده نشود، رتبه ای که وبسایت شما توسط این صفحه بدست آورده است، کم کم از بین می رود.

پس شما باید با استفاده از تکنیکهایی ، مجدد این صفحه را به گوگل نشان دهید و بهترین تکنیک ایجاد لینک های داخلی بین صفحات است مخصوصا بین مقاله های مختلف وب سایتتان.

 

برنامه ریزی محتوا

برنامه ریزی محتوا

 

معرفی منبع و لینک به آن

اگر مقاله خود را از وب سایتی دیگر رونوشت کرده اید، بهتراست منبع آن را ذکر کنید و لینک به منبع آن را قرار دهید تا توسط گوگل جریمه نشوید و اینکه کاربر به شما اطمینان میکند که محتوای تولیدی شما دارای اعتبار می باشد.

شکل و زیرعنوان را فراموش نکنید

در تولید محتوا باید به چند نکته دقت داشته باشید : اول اینکه نوشتن فقط متن خالی باعث اذیت شدن کاربر می شود و می توان گفت که اصلا متن شما به هیچ وجه خوانده نمی شود.

باید سعی کنید متن خود را بشکنید و برای هر قسمت یک زیرعنوان جداگانه و عکس به کار ببرید چون باعث بهتر خوانده شدن متن می گردد و کاربر متن شما را بهتر درک میکند.

بهبود خوانایی متن

یکی دیگر از موارد اصول تولید محتوا این است که نوشته ها و مطالب خوانا بوده و کاربران در هنگام خواندن آن‌ها دچار سردرگمی نشوند. استفاده مناسب از پاراگراف ها و جملات کوتاه باعث می‌شود که متن به خوبی خوانا بوده و کاربران با مطالعه آنها خسته نشوند.

در انتهای متن جمع بندی بیاورید

جمع بندی در انتهای متن باعث می شود که فرآیند تولید محتوا شما کامل شده و همچنین باعث می شود تمام مطالب گفته شده در متن به صورت تیتروار و خلاصه برای مخاطب تکرار شده و در ذهن او نقش ببندد.

نتایج استفاده از اصول پایه ای تولید محتوا برای وب سایت ها

استفاده از اصول و استاندارد های سئو در فرایند تولید محتوا به محتوای شما کمک می کند که در نتایج جست‌وجوی های گوگل به کاربران نشان داده شود. در نتیجه رتبه سایت شما در نتایج بهبود پیدا کرده و کاربران بیشتری وارد سایت شما خواهند شد.

تمام موارد ، اصول و استاندارد ها در تولید محتوا برای این منظور است که کاربران و مخاطبین سایت با مطالعه محتوای سایت شما جذب سایت شما شده و نسبت به خرید ، یا استفاده از کالا و یا خدمات شما ترغیب شوند.
اصول پایه تولید محتوا به شما کمک می کند که فرآیند تولید محتوا خود را به صورت سیستماتیک پیش ببرید. این کار باعث می‌شود که محتوای تولید شده توسط شما برای کاربران مفید باشد و کاربران با مطالعه محتوای شما این حس را داشته باشند که به دانش و اطلاعات آنها اضافه شده است.

 

استفاده از اصول پایه ای تولید محتوا

استفاده از اصول پایه ای تولید محتوا

 

چالش های موجود برای تولید محتوا

 

هرچند که ایده های تولید محتوا بسیار هستند و همواره برای تولید محتوای بهینه ظرفیت های کافی وجود دارد اما چالش هایی برای تولید محتوا وجود دارد که سبب تمایز وب سایت ها شده است:
• هزینه و زمان بالا : تولید محتوای بهینه باید مداوم باشد و نیاز به دوره ی زمانی خاصی دارد تا جواب دهد. دقیقا مشابه با امر سئو که تدریجی است و به نظم و صبر نیاز دارد. در عین حال برای تامین هزینه های تولید محتوا ملزم به سرمایه گذاری و تخصیص منابع مالی جداگانه هستید.
• بی تجربگی و عدم دانش کافی : متاسفانه هر فردی که ادعای تولید محتوای بهینه دارد متخصص نیست و اتفاقا افراد کمی هستند که می توانند تولید محتوا را اثر بخش به اتمام برسانند.
• عدم امکان آنالیز نتایج تولید محتوا : هرچند که می توان نتایج کلی و کلیک هایی که بازخورد مطالب را نشان می دهد آنالیز کنیم اما نمی توانیم مشابه با سایر عوامل تولید محتوا را به صورت جزیی بررسی کنیم و اثر آن را روی رنک سایت ارزیابی نماییم.
سایت هایی که به خوبی از خدمات تولید محتوا از جانب تیم های تخصصی نظیر فست سئو بهره مند شوند در این میدان پیروز خواهند بود و برند هایی که این مهم را با بی تجربگی و بدون استراتژی خاصی پیش ببرند از رقابت باز می مانند.

تولید محتوا به منزله طراحی و انتشار انواع و اقسام پرونده های چند رسانه ای و متنی می باشد. اما در مقوله سئو سایت اغلب تولید محتوا را تولید محتوای متنی تلقی می کنند. از آن جایی که تولید محتوا مختص وب سایت ها می باشد این به روزرسانی را تحت عنوان تولید محتوای الکترونیک نیز می شناسند.

 

همراه با فست سئو

 

 

رقابت برای تولید محتوا با بازاریابی محتوا

 

وب سایت ها با استفاده از رویکردی به نام بازاریابی محتوا از یکدیگر متمایز می شوند. بازاریابی محتوا اقدامی سودآور و کاملا مبتنی بر استراتژی های خلاقانه هر وب سایت است که روی تولید محتوای ارزشمند، سازگار و مرتبط تمرکز می کند.
با بازاریابی محتوا است که اندازه گیری عملکرد محتوای تولید شده یا تاثیری که روی جایگاه فعلی سایت داشته است مشخص می شود. نا گفته نماند که تفاوت سئو و بازاریابی محتوا این دو مقوله را کاملا از هم مجزا کرده است.

 

رقابت برای تولید محتوا با بازاریابی محتوا

رقابت برای تولید محتوا با بازاریابی محتوا

 

تولید محتوای بهینه ؛ قلب سئو

 

سئو از قوانین موتور های جست وجو پیروی می کند و از آن جایی که گوگل در استراتژی های خودش به تفصیل تولید محتوای بهینه را مورد نقد و بررسی قرار داده است می توان گفت که تولید محتوای بهینه قلب فرآیند سئو می باشد.

در حال حاضر ۹۲ درصد از بازاریابان موفقیت خود را حاصل تولید محتوای اصولی می دانند. بد نیست بدانید تولید محتوا نه تنها برای سایت بلکه برای دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی شبکه های اجتماعی نیز مطرح می شود.

 

استراتژی های تولید محتوا

 

در تولید محتوا به ۵ استراتژی اساسی توجه می کنیم :
• تولید محتوای کاملا اختصاصی و کپی نشده
• کاربردی بودن مطلب برای کاربر
• استفاده از عناصر کلیدی متن و محتوای چند رسانه ای
• به روزرسانی مداوم و منظم محتوا
تولید محتوا به سبک فست سئو
حال که فست سئو را برای تولید محتوای وب سایت ، وبلاگ یا شبکه های اجتماعی خود انتخاب نموده اید بد نیست با برخی از استراتژی های خاص فست سئو که منحصرا برای وب سایت شما و متناسب با موضوع فعالیتتان به کار گرفته می شود آشنا شوید :
• تمرکز بر استفاده از هدلاین یا سرتیتر های قوی
• ردیابی محتوا و بررسی چشم انداز محتوا که کاربر را هدایت می کند
• برچسب گذاری محتوا
• هدف گذاری و انطباق محتوا با مخاطبان
• ارزیابی نهایی محتوا برای انتشار

 

استراتژی های تولید محتوا

استراتژی های تولید محتوا

 

اهمیت درج تولید محتوای بهینه

 

بدون توجه به نوع بازاریابی ای که انجام می دهید ( بازاریابی اینترنتی، بازاریابی محتوا، بازاریابی شبکه های اجتماعی و…) محتوا امری جداناشدنی در همه ی زمینه ها خواهد بود. هر نوع محتوایی از جانب گوگل پذیرفته نمی شود.

گوگل باهوش تر از این است که شما با محتوای تکراری ، چسباندن بخش های مطالب وب سایت های مختلف یا تایپ مغرضانه ی بی شمار کلمات کلیدی در یک محتوای نامفهوم او را گول بزنید.
تولید محتوا حائز اهمیت بالایی است. چرا که :
• در بازاریابی شبکه های اجتماعی، بازاریابی محتوا قبل از استراتژی های شبکه های اجتماعی مطرح می شود.
• در تبلیغات آنلاین با تولید محتوا کاربر را برای کلیک جذب می کنید.
• در سئو کیفیت مطلب شما است که آنالیز می شود و بر این اساس رنکینگ صورت می گیرد.

 

استراتژی های تولید محتوا

 

استراتژی‌های تولید محتوا در بازاریابی دیجیتال بسیار مهم هستند. در زیر، تعدادی از استراتژی‌های موثر برای تولید محتوا را معرفی می‌کنم:

  1. تحقیق و تجزیه و تحلیل: قبل از شروع فعالیت تولید محتوا، تحقیق و تجزیه و تحلیل دقیقی انجام دهید. شناخت مخاطبان هدف، نیازها و مشکلات آن‌ها، رقبا، ترند‌های صنعت و ابزارهای موجود در بازار به شما کمک می‌کند تا محتواهایی تولید کنید که واقعاً جذاب و ارزشمند باشند.
  2. تعیین اهداف: قبل از شروع تولید محتوا، باید اهداف خود را مشخص کنید. آیا هدف افزایش آگاهی، جذب مخاطبان جدید، افزایش تعامل یا ایجاد اعتماد است؟ با تعیین اهداف، می‌توانید محتواهای مناسبی را برای هر هدف خاص تولید کنید.
  3. انتخاب فرمت‌های متنوع: استفاده از فرمت‌های متنوعی در تولید محتوا، جذابیت را افزایش می‌دهد و به شما امکان می‌دهد تا به نیازها و ترجیحات مخاطبان متناسب باشید. محتواهای متنی، تصویری، ویدئویی، اطلاعات گرافیکی، پادکست و غیره را در نظر بگیرید.
  4. ارائه محتوای ارزشمند: محتواهایی که ارزش و دانش قابل توجهی برای مخاطبان دارند، جذب و تعامل بیشتری را به همراه دارند. سعی کنید محتواهایی را تولید کنید که مشکلات مخاطبان را حل کنند، به سوالات آن‌ها پاسخ دهند و نیازهایشان را برطرف کنند.
  5. تنوع در زمینه‌های محتوا: تولید محتوا در زمینه‌های مختلفی، از جمله راهکارهای موثری برای جذب مخاطبان با اهتمام‌های متنوع است. از طریق مقالات، ویدئوها، نکات کوتاه، راهنماها، نمودارها، نقد و بررسی‌ها، مصاحبه‌ها و غیره، محتواهای متنوع را ارائه دهید.
  6. به‌روزرسانی مداوم: تولید محتوای به‌روز و جدید، کاربران را به شما جذب می‌کند و ارتباط را بامخاطبان حفظ می‌کند. سعی کنید محتواهایتان را به‌روز کنید و با ترندها و تغییرات در صنعت مرتبط باشید.
  7. استفاده از قصه‌گویی: قصه‌گویی یک روش قدرتمند در تولید محتوا است. با استفاده از داستان‌ها و نقل قول‌ها، محتوایتان را جذاب تر و قابل تفاهم‌تر کنید.
  8. تعامل با مخاطبان: ایجاد تعامل با مخاطبان نه تنها به شما کمک می‌کند تا ارتباط بیشتری برقرار کنید، بلکه همچنین ایده‌ها و بازخوردهای ارزشمندی را از آن‌ها دریافت کنید. سعی کنید در محتواهایتان به سوالات مخاطبان پاسخ دهید و از ابزارهایی مانند نظرسنجی‌ها، نظرات و پرسش و پاسخ‌ها استفاده کنید.
  9. بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو: در تولید محتوا، بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو (SEO) را در نظر بگیرید. استفاده از کلمات کلیدی مناسب، ساختار مناسب برای عناوین و متن‌ها، لینک‌های داخلی و خارجی، سرعت بارگیری صفحه و غیره می‌تواند به دیده شدن و رتبه‌بندی بهتر در نتایج جستجو کمک کند.
  10. توزیع محتوا: برنامه‌ریزی برای توزیع محتوا نیز بسیار مهم است. از طریق وب‌سایت خود، شبکه‌های اجتماعی، نشریات ایمیلی، پلتفرم‌های ویدئویی و دیگر رسانه‌ها، محتواهایتان را به مخاطبانتان ارائه دهید.

به‌طور کلی، استراتژی‌های تولید محتوا بستگی به نوع کسب و کار، صنعت و مخاطبان هدف دارد. مهمترین نکته این است که محتواهایتان ارزشمند، جذاب و متناسب با نیازهای مخاطبان باشد.

 

جمع بندی

 

در تولید محتوا همواره باید قالب و اصول تولید محتوا را رعایت کنید. با این کار شما می توانید به راحتی کاربران زیادی را جذب سایت خود کنید. این افزایش کاربران باعث می شود که سایت شما در بین موتور های جستجو معتبرتر شود و در نتایج جست‌ و جو ها در رتبه های بالاتری قرار گیرد و در نتیجه تعداد بازدید ها از سایت شما بالاتر خواهد رفت.

سایت شما چه تجاری باشد، یا شخصی و یا آموزشی مهم‌ترین هدف آن جذب کاربر است که با استفاده از اصول پایه تولید محتوا این امر به راحتی امکان پذیر است.

 02146011014