اتصال وردپرس به گوگل آنالیتیک با افزونه MonsterInsights
در میان سرویسهای رنگارنگی که برای آنالیز سایت وجود دارد، چه رایگان و چه غیررایگان گوگل آنالیتیکس رفیق شفیق قابل اعتماد اغلب…
- خواندن ادامه
- ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
یکی از مهم ترین مسائل در مدیریت سایت و جذب ترافیک به صورت کاملا طبیعی به وسیله ی موتورهای جستجوگری مثل گوگل، مساله ی سئو است. در حال حاضر سئو یکی از مهم ترین موضوعات در بهینه سازی سایت ها می باشد و به طور کلی به سه بخش کلی تقسیم می شود: سئو فنی، سئو داخلی یا سئوی On-Page و سئو خارجی. در این مقاله قصد داریم به معرفی سئوی On-Page بپردازیم و ضرورت استفاده از این نوع سئو را برای بهینه سازی سایت بیان کنیم.
افزایش ترافیک سایت، با بهینه سازی اصولی آن صورت می گیرد. تمام فعالیت هایی که در هر سایت صورت می گیرد، به منظور افزایش کاربر و افزایش ترافیک سایت صورت می گیرد تا وبمستر بتواند اهداف خود را محقق کند. سئو سایت باید از دو جنبه صورت گیرد: افزایش ترافیک سایت، با بهینه سازی اصولی آن صورت می گیرد. تمام فعالیت هایی که در هر سایت صورت می گیرد، به منظور افزایش کاربر و افزایش ترافیک سایت صورت می گیرد تا وبمستر بتواند اهداف خود را محقق کند. سئو سایت باید از دو جنبه صورت گیرد:
1- بهینه سازی سایت در ارتباط با سایت های دیگربرای این منظور باید به تبادل لینک های واقعی با سایت های مرتبط بپردازید. سایت هایی که هم موضع و با سایت شما هستند و رتبه بالایی دارند. و یا این که در سایت های دیگر پست مهمان بگذارید، برای سایت خود تبلیغ بخرید و… به این سئو، سئو خارجی می گویند.
2- بهینه سازی صفحات سایت خوداین نوع سئو که به سئو داخلی (On-page) معروف است به مجموعه فعالیت هایی گفته می شود که شما در داخل سایت خود انجام می دهید تا سایت را بهینه کنید و بتوانید کاربران زیادی را به سمت خود جلب کند.
به طور کلی به هر گونه فعالیتی که موجب بهبود رتبه سایت در نتایج گوگل، در داخل صفحات سایت انجام شود بهینه سازی داخلی سایت یا On-Page SEO گفته می شود. یکی از ضرورت های استفاده از سئو داخلی، درک بهتر موتور های جستجو، از سایت شما می باشد. به طور کلی هر چقدر سایت شما از ساختار بهتری برخوردار باشد و کاربران به بازدید از آن علاقه ی بیشتری داشته باشند، سایت شما توسط گوگل نیز محبوب تر خواهد شد.
به طور کلی تمامی فاکتورهای تاثیر گذار بر روی سئو on page یا سئو داخلی مرتبط به موارد داخل وب سایت شما می باشند. فاکتورهای سئوی On-page یا سئوی داخلی شامل: ساختار فنی، محتوای نوشتاری و دیداری و جذب مخاطب سایت شما می باشد.
برعکس سئوی On-Page، سئوی Off-page وجود دارد. این سئو مرتبط به موارد خارج سایت شما می باشد. فاکتورهای سئوی Off-pag یا سئو خارجی شامل: لینک سازی خارجی، فعالیت در شبکههای اجتماعی و فعالیتهای بازاریابی دیگر است.
همان طور که می دانید تا زمانی که سایت شما دارای محتوای باکیفیت نباشد و مخاطبین با بازدید از سایت شما، جذب محتوای سایت شما نشوند، در جستجوگر گوگل رتبه ای نخواهید گرفت و سایت موفقی نخواهید داشت. سئوی On-Page یکی از مهم ترین سئوها است که بر روی کیفیت محتوا و کیفیت سایت برای جذب مخاطب که یکی از مهم ترین فاکتورهای مدیریت سایت است، اصرار دارد.
1.فاکتور E.A.T
فاکتور E A T در سئوی On-Page، متشکل از سه کلمه Expertise و Authoritativeness و Trustworthiness می باشد. همان طور که بارها اشاره کردیم، جستجوگر گوگل به دنبال محتوای باکیفیت و جذاب است. از این رو، گوگل فاکتوری به نام فاکتور E A T طراحی کرده که شما توسط آن باید تخصص و اعتبار خود را به گوگل ثابت نمایید.
2. تگ عنوان
در مدیریت سئوی سایت همه ما با تگ های عناوین علی الخصوص تگ H1 آشنا می باشیم. تگ های عنوان یکی از مهم ترین قسمت های سئوی داخلی است که نمایشگر این است که محتوای شما در رابطه با چه موضوعی است و قرار است این مطلب، چه اطلاعاتی را در اختیار کاربران قرار دهد. برای انتخاب تگ های عنوان همیشه سعی داشته باشید از عنوان های غیرتکراری، جالب و قوی استفاده کنید تا بتوانید جذب مخاطب بیشتری داشته باشید.
3. توضیحات متا
به طور کلی توضیحات متا یکی از بخش های سئوی داخلی است که به صورت مستقیم بر روی سئو تاثیر نخواهد گذاشت. این فاکتور تنها با نرخ کلیک می تواند بر روی نتایج گوگل تاثیر گذار باشد. در صورتی که سایت شما نرخ کلیک بالایی داشته باشد و محتوای شما هم نرخ Return To Serp کمی داشته باشد، به صورت اتوماتیک گوگل متوجه می شود که محتوای شما از نظر کیفیت عالی بوده و توانسته است مخاطب زیادی جذب کند.
4. هدینگ ها
پس از عنوان اصلی، یکی دیگر از فاکتورهای بسیار مهم برای مدیریت سئوی داخل، هدینگ ها می باشند. هدینگ ها در جذب مخاطب برای محتوا، نقش مهمی دارند. برای انتخاب هدینگ به شما توصیه می کنیم از هدینگ هایی استفاده کنید که بدون استفاده از کلید واژه های مزاحم، به جذب مخاطب بیانجامد.
5. بهره وری از محتوا مبتنی بر سئو
یکی از مهم ترین فاکتورها در سئوی داخلی، استفاده از محتوای مبتنی بر سئو یا به اصطلاحی دیگر، SEO Writing است. این عبارت به این معناست که شما هنگامی که قصد دارید برای سایتتان محتوا نویسی کنید، باید به کاربران و گوگل توجه داشته باشید و به نکاتی همچون: استفاده نکردن از کیوردهای تکراری و استفاده ی به اندازه از کلمات کلیدی، توجه داشته باشید.
6. بهینه سازی محتوای سایت
گاهی اوقات، بهینه سازی محتواهای قدیمی و تصحیح آن ها می تواند به نسبت تولید محتوای جدید، برای شما کارآمد تر باشد. از موارد مثبت بهینه سازی محتواهای قدیمی می توان به موارد زیر اشاره کرد:
· صرفه جویی در زمان تولید محتوای جدید
· حذف موارد زائد و اضافی و مطالب ناکارآمد از سایت
· اضافه کردن نکات جدیدی به محتوا بدون نیاز به نوشتن محتوای جدید
· اضافه کردن لینک های جدید به محتوا
· قدرتمند سازی استراتژی سئو
7. بهینه سازی عکس های مورد استفاده
یکی دیگر از فاکتورهای بهبود دهنده ی سئوی داخلی سایت، استفاده از عکس های مناسب و جذاب است. به طور کلی استفاده از عکس های با حجم بالا موجب کاهش سرعت لود شدن سایت تان و در نهایت دفع مخاطب می شود. برای مدیریت عکس ها، بهتر است به عکس های به کار رفته شده در محتوا، متن جایگزین بیافزایید تا در نتایج جستجوی عکس گوگل دیده شوید. توجه داشته باشید حتما از عکس هایی استفاده کنید که با محتوای شما همخوانی داشته باشند تا مخاطب حتی با دیدن عکس، جذب محتوای شما شود.
8. معماری سایت
معماری سایت یکی از مهم ترین بخش های طراحی سایت است. به طور کلی یک سایت باید دارای ساختاری قدرتمند باشد. این ساختار به طور مستقیم با تجربه ی کاربر در ارتباط می باشد. ساختار سایت به صورت استاندارد باید به گونه ای باشد که کاربران شما پس از ورود به سایت، با کمترین میزان سردرگمی و کمترین تعداد کلیک به محتوای مورد نظر خود دسترسی پیدا کنند.
جمع بندی
تا اینجای کار متوجه شدیم سئو On Page یا سئوی داخلی یکی از مهم ترین قسمت های سئو است. همان طور که در این مقاله به آن اشاره نمودیم، مرورگر گوگل به محتوای باکیفیت اهمیت بسیار زیادی می دهد و سئوی داخلی برای گوگل از همه چیز مهم تر است. متوجه شدیم در صورتی که محتوای شما کیفیت لازم را داشته باشد و نیاز کاربر را برطرف کند، حتی اگر از نظر سئو خارجی و لینک ها خوب عمل نکرده باشید، همچنان خواهید توانست با کیفیت بالای محتوا، رتبه ی خوبی از گوگل دریافت کنید.
لینک کوتاه : shorturl.at/esvVW
در میان سرویسهای رنگارنگی که برای آنالیز سایت وجود دارد، چه رایگان و چه غیررایگان گوگل آنالیتیکس رفیق شفیق قابل اعتماد اغلب…
اینفوگرافیک تاثیر سئو در کسب و کار و توضیحات بسیار جالب که می تواند نظر بسیاری از کارآفرینان را درباره کسب و…
زمانی که شما قصد دارید یک سایت راه اندازی کنید، اولین قدم این است که باید یک نام دامنه مناسب برای سایت…
کاربران با اهداف مختلف وارد سایت ها شده و به دنبال موضوعات مورد نظر خود هستند که مهمترین انگیزه هر کاربر این…
دانلود نرم افزار Backlink Speed 2.4
دانلود نرم افزار SEO PowerSuite 2014
اگر از مدیران سایت های مختلف سوال کنید که هدف شما از راه اندازی این سایت چه بوده است، قطعا افزایش جذب…
دیدگاه کاربران
مطالبتون واقعا مفید بود و خیلی کمکم کرد. ممنونم برای سایت خوبتون.
مطالب بسیار مفید وآموزنده بود وازش استفاده کردم
سلام و خسته نباشيد به فست سئوی عزيز برای این مقاله مفید
فقط ای کاش ابزارهای پیشنهادی هر قسمت را هم معرفی میکردین. مثلا ابزار پیشنهادی پیدا کردن کلمات کلیدی ,…
تعدادی از ابزار ها در بلاگ معرفی شدن
جالبه با یه سئو کار صحبت میکردم ، میگفت به سئو داخل کشور میگن سئو داخلی
جالب بود. نه اصلا اینطوری نیست
در کل صفحه اصلی باید چند تا تک h1 داشته باشیم؟
تنها یک h1 باید داشته باشه
خیلیم عالی ممنون از مطالبتون
من واقعا تاثیر سئو داخلی رو توی جایگاه سایتم دیدم خیلی تاثیر گذاره
ممنون خیلی دنبال این کد های HTTP بودم?
عنوان نویسی درست احتیاج به آموزش داره؟
بله مقاله کاملی ازش توی سایت هست
یکم نوشته هاتون درهمه متوجه نمیشدم زیاد
حتما ویرایش میشه
ممنون از توضیحاتتون
یعنی با فایل robots.txt میتونیم به گوگل بگیم کدوم صفحه هارو بررسی نکنه؟
بله
میشه چند زبانه کردن سایت رو بیشتر توضیح بدید؟
مطلب مفیدی بود. ممنون
انتخاب اسم برای دامنه یکی از کارای سخت روزگاره:)))))
با تشکر