بهینه سازی سایت و سئو

سئوی off-page

blank

علی عطازاده

20 فوریه، 2015

5/5 - (1 امتیاز)

SEO یا Search Engine Optimization به زبان ساده، بهبود رتبه سایت در موتورهای جستجو است. به زبانی دیگر SEO به تمام فعالیت‌هایی اشاره دارد که شما و دیگران از وب سایت خود برای بالا بردن رتبه‌ بندی یک صفحه با موتورهای جستجو استفاده می‌کنید. یکی از بخش های مهم سئو، سئو خارجی یا سئوی off-page است که به زبان ساده شامل مجموع اقداماتی است که خارج از سایت شما انجام می شود تا بر رتبه بندی شما در صفحات نتایج موتورهای جستجو تاثیر بگذارد.

سئو خارجی کاملا برعکس سئو داخلی عمل می کند زیرا سئو داخلی فقط داخل سایت شما انجام می شود. بهینه سازی عوامل رتبه بندی خارج از سایت شامل بهبود موتور جستجو و درک کاربران از محبوبیت، ارتباط ، قابلیت اطمینان و اعتبار سایت است. در کنار سئو داخلی، سئو خارجی نیز دارای چندین موارد است که با رعایت آنها میتوانید جایگاه خوبی را در صفحات گوگل پیدا کنید.

زمانی که یک وبمستر به دنبال این است که بتواند سایت خود را بهینه نموده و رنکینگ سایت خود را افزایش دهد، باید فعالیت هایی انجام دهد که به طور کلی این فعالیت ها را به دو دسته تقسیم می کنیم:
1- On Page Seo (سئو داخلی)
این دسته از فعالیت ها، مربوط به اموری می شود که وبمستر در داخل سایت خود انجام می دهد تا سایت را بهینه کند برای مثال تولید محتوا، استفاده از تگ ها و…
2- Off Page Seo (سئو خارجی)
در این دسته، شما فعالیت هایی انجام می دهید که بتوانید از طریق سایت های دیگران، سایت خود را بهینه کنید و از این طریق شما سایت خود را تبلیغ می کنید برای مثال شبکه های اجتماعی و…
در سئو خارجی، شما سعی می کنید که سایت خود را به صورت برون مرزی بهینه کنید و در نتیجه در تعامل با سایت ها و شبکه های اجتماعی دیگر قرار می گیرید و این سئو به مراتب در جذب کاربر بیشتر، موفق تر است.

تعریف سئوی off-page

بر خلاف سئوی On- page ، سئوی off-page اشاره به فعالیت در خارج از مرزهای صفحه وب دارد. مهم ترین آن عبارتند از:
1- لینک سازی
2- رسانه های اجتماعی
3- social bookmarks
ما این ها را به جزئیات در زیر بررسی می کنیم اما ابتدا اجازه دهید در مورد اهمیت و مزایای سئوی off-page توضیح دهیم.

تعریف سئوی off-page
تعریف سئوی off-page

چرا سئوی off-page مهم است؟

موتورهای جستجو برای دهه ها در تلاش برای پیدا کردن راهی برای ارائه بهترین نتایج را به جستجوگران بوده اند. بدین منظور، آنها عوامل سئوی On- page برخی از عوامل دیگر کیفیت و سئوی off-page را برشمرده اند.
سئوی off-page نشانه های بسیار خوبی در مورد چگونگی درک جهان (وب سایت ها و کاربران دیگر) از وب سایتی خاص به آنها می دهد.یک وب سایت مفید توسط پیوند ها با وب سایت های دیگر در ارتباط استت و  در رسانه های اجتماعی (فیس بوک ، توییتر، گوگل پلاس و غیره ) به آن اشاره شده و نیز بیشتر احتمال دارد که در میان جوامع کاربران هم فکر به لینک سازی در social bookmark ها بیافتند.

مزایای سئوی off-page برای صاحبان وب سایت ها چیست؟

یک استراتژی سئوی off-page موفق در بهینه سازی سایت مزایای ذیل را برای صاحبان وب سایت ایجاد می کند:
افزایش رتبه بندی : وب سایت در نتایج جستجو یا SERPs رتبه بالاتری خواهد یافت و این نیز به معنی ترافیک بیشتر است.
افزایش رتبه صفحه : رتبه صفحه یک عدد بین 0 و 10 است که اهمیت یک وب سایت را از لحاظ گوگل نشان می دهد. این سیستم توسط لری پیج (یکی از بنیانگذاران گوگل) اختراع شده و یکی از دلایلی است که گوگل در نشان دادن نتایج مربوطه به جستجوگران آنقدر موفق بوده است. رتبه صفحه امروز تنها یک عامل از 250 عواملی است که گوگل برای رتبه بندی استفاده وب سایت استفاده می کند.
بیشتر در معرض قرار گرفتن : رتبه بندی عالیتر همچنین به معنای بیشتر در معرض قرار گرفتن است به این دلیل که: هنگامی که یک وب سایت در رتبه های بالاتر قرار گیرد، لینک های بیشتر، بازدیدکننده بیشتر داشته و بیشتر در رسانه های اجتماعی به آن اشاره می شود. این مانند یک توالی بی پایان از رویدادها است که در آن یکی منجر به دیگری و پس از آن به دیگری و غیره خواهد شد.

مشکل سئو خارجی (off _page )

به دلیل این گه الگوریتم های گوگل دائما در حال تغییر هستند خیلی مهم است شخصی که کار سئو خارجی را انجام می دهد دائما بروز بوده و در کار خود نیز ماهر باشد. اهمیت این موضوع به این علت است که اگر سئوکار دائما پارامتر ها را چک نکرده و از آن ها با خبر نباشد ممکن است  روز به روز جایگاه سایت در صفحات نتایج گوگل به پایین منتقل شود.

مشکل سئو خارجی (off _page )
مشکل سئو خارجی (off _page )

فاکتور های سئو خارجی (off _page )

1- ساخت وبلاگ

وبلاگ، عامل مفیدی برای پیشرفت وب­ سایت است که با ایجاد بک لینک ‌های مفید در آن، می ‌توان ترافیک سایت را به‌ طرز چشمگیری افزایش داد. شما با ایجاد  بلاگ و قرار دادن مقاله های مفید و ایجاد کردن فضایی برای آموزش به مخاطبین ، کاربران زیادی را به سمت خود جذب خواهید کرد. کاربران از این طریق می توانند با حرفه و محصولات شما آشنا شده و همین امر می تواند برای شما بسیار سود مند باشد.

2- فعالیت در فروم ها

سعی کنید فروم های مرتبط با حیطه ی فعالیت خود را پیدا کنید، زیرا در آن فروم ها افراد علاقه مند به وفور پیدا می شوند. شما با پاسخ دادن به پرسش ها و یا با راهنمایی کردن افراد در فروم ها و حتی با ایجاد با یک بک لینک مناسب می توانید علاقه مندان را به سایت خود جذب کنید. همچنین با این کار سایت شما در معرض دید افراد متخصصی که در حیطه کسب ‌و ‌کار شما فعال هستند، قرار می‌ گیرد و از نظر سئو نیز  پیشرفت خوبی خواهد داشت.

فعالیت در فروم ها
فعالیت در فروم ها

3- بک لینک

ساده ترین توضیحی که می توان راجع به بک لینک داد این است که هر گونه لینکی از سایت های دیگر به سایت شما داده شود بک لینک است. اگر قصد دارید سایت شما در صفحه اول باشد، صفحه شما باید رأی بگیرد. در دنیا Off-page ، به صورت بک لینک ارائه می شود. بک لینک ها لینک های وب سایت های خارجی هستند که کاربران و خزنده های موتور جستجو را به وب سایت شما ارسال می کنند. بک لینک یکی مهمترین عوامل در افزایش رتبه سایت است.

4- رپورتاژ آگهی در سئو خارجی

رپورتاژ در تبلیغات اینترنتی به ‌عنوان یک گزارش یا مصاحبه برای معرفی برندها یا اشخاص در سایت‌ های خبری پربازدید درج می ‌شود. رپورتاژ گزارشی از فعالیت کسب ‌و‌کار یا حرفه شما می دهد که توسط مدیر تبلیغات یا روابط عمومی کسب و کار شما تهیه می شود و در سایت های خبری که بازدید کننده بالایی دارند قرار داده می شود. هرچه سایت هایی خبری که رپورتاژ خود را در آن ها قرار داده اید بزرگ تر و پر بازدید تر باشند احتمال کلیک و جذب مخاطب به سمت سایت شما نیز بیشتر خواهد بود. این کار باعث افزایش ترافیک سایت و به طبع باعث پیدا کردن جایگاهی خوب در صفحات جست و جوی گوگل خواهد شد.

5- شبکه های اجتماعی

امروزه شبکه های مجازی مقصد روزانه کاربران بسیار زیادی هستند. با ایجاد کردن صفحاتی در   LinkedIn، Facebook  Instagram، Tweeter باعث دریافت سوشال سیگنال می شوید. همچنین با قرار دادن پست های مرتبط  شامل معرفی خدمات، تخفیفات دوره ای، برگزاری جشنواره، قرعه کشی و… بازدید موثری را به‌ سمت وب سایت خود جذب خواهید کرد. علاوه بر آن با قرار دادن لینک مستقیم سایت خود در شبکه های مجازی به راحتی می توانید کاربران بسیاری را به سمت سایت خود جذب کنید.

شبکه های اجتماعی
شبکه های اجتماعی

6- تولید پست های مالتی مدیا

شما می توانید با تولید، پادکست، ویدیو و… متناسب با محتوای مقاله ها و کسب و کارتان باعث جذب مخاطب شوید. در اصل با این کار طیف وسیعی از افراد را پوشش می دهید، زیرا ممکن است افرادی باشند که تایم زیادی برای مطالعه نداشته باشند و شما با تولید پادکست کار را برایشان راحت تر می کنید. همچنین می توانید با ساخت صفحه ای در شبکه های YouTube، Vimeo، آپارات و بارگذاری ویدیو هایتان باعث بهبود وضعیت سئو خود شوید.

7- پست مهمان

پست مهمان یعنی مقاله ای که به منظور قرار دادن در یک سایت پر بازید نوشته می شود و یکی از موثر ترین راه ها برای جذب مخاطب می باشد. در انتهای مقاله نیز یک بک لینک از سایت مورد نظر داده می شود و یا این که روی کلمه ای کلیدی از روی مقاله لینک داده می شود .

8- به اشتراک گذاری عکس

عکس هایی که برای مقاله ها یا محصولات خود انتخاب کرده اید را می توانید در سایت هایی مانند فلیکر، پیکاسا و… به اشتراک بگذارید. این روش باعث می شود که کاربر عکس ها را ببیند و عکسی که مدنظرش باشد را انتخاب نموده و با توجه به لینکی که شما قرار داده اید وارد سایت شما شود. به اشتراک گذاری عکس  یکی از روش های سئو خارجی است که می تواند در سئو سایت شما تاثیر خوبی بگذارد.

به اشتراک گذاری عکس
به اشتراک گذاری عکس

جمع بندی

سئو خارجی در کنار سئو داخلی می تواند تاثیر بسیار مثبتی در بالا بردن رتبه‌ بندی صفحه شما در صفحات جست و جوی گوگل داشته باشد. حتما به 8 موردی که در این مقاله به آن ها اشاره شده است دقت نمایید و سعی کنید در اجرای آن بهترین عملکرد را داشته باشد تا بازده خوبی برایتان داشته باشد. اگر قرار است در سایتی رپورتاژ آگهی قرار دهید یا در سوشال مدیا تبلیغی انجام دهید، به تعداد کاربران و بازده آن سایت یا سوشال مدیا توجه کنید.

لینک کوتاه : shorturl.at/ivyDY

اشتراک گذاری

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email
Share on print
blank

علی عطازاده

سلام دوستان من علی عطازاده هستم. دوست داشتم توضیح بدم که بیشتر از اینکه کارشناس سئو باشم یک کارآفرین هستم و این اتفاق رو ممنون سئو هستم. امیدوارم آموزش های سئو برای شما هم اتفاقات خوبی رو رقم بزنه. با ما همراه باشید

27 دیدگاه دربارهٔ «سئوی off-page»

  1. با توجه به سئو داخلی و خارجی که توضیح دادید چقدر زمان میبره که سایت سئو بشه و گوگل سایت رو بشناسه و کدوم یکی تاثیر بیشتری داره؟

  2. چقدر عالی توضیح دادید برای بهتر شدن مقاله یه پیشنهاد دارم برای هر بخش یک مثل واقعی اگر گذاشته بشه مقاله رتبه ی بهتری پیدا میکنه درود برشما

  3. سئو خارجی یا همان سئو off page به نظر یکی از مهم‌ترین موارد است. من یه مدت کوتاهی تو یه مجموعه همکاری داشتم که سئو خارجی رو اصلا مد نظر قرار نمی‌دادن، کل مجموعه سر همین موضوع از هم پاشید

  4. به نظر من کار کردن روی سئو خارجی و داخلی دوتایی باهم باعث بهبود جایگاه سایت خواهد شد

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.