سئوی On-page چیست؟
یکی از مهم ترین مسائل در مدیریت سایت و جذب ترافیک به صورت کاملا طبیعی به وسیله ی موتورهای جستجوگری مثل گوگل،…
- خواندن ادامه
- ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
یکی از اصطلاحات رایج در زمینه ی سئو، لینک بیلدینگ خارجی و یا همان لینک سازی خارجی می باشد. لینک بیلدینگ خارجی به معنای قرار دادن لینک یک سایت دیگر با دامین متفاوت در یک صفحه از سایت می باشد.
این موضوع موجب افزایش اعتبار سایت هدف می شود. معمولا اکثر افرادی که در زمینه ی سئو تخصص دارند و فعالیت می کنند، بر این باورند که لینک بیلدینگ خارجی در افزایش رتبه بندی سایت ها و مدیریت سئوی آن ها بسیار موثر می باشد.
زیرا لینک بیلدینگ خارجی در نهایت موجب افزایش ترافیک سایت و بهبود رتبه آن می شود. در ادامه با ما همراه باشید تا شما را بیشتر با مفهوم لینک بیلدینگ خارجی آشنا کنیم و نحوه ی ایجاد لینک بیلدینگ خارجی را برای شما بیان کنیم.
همان طور که به آن اشاره کردیم، لینک بیلدینگ های خارجی موجب افزایش ترافیک سایت شما و افزایش بازدید از آن می شود و این موضوع می تواند در نهایت موجب محبوبیت سایت شما نزد سایت های جستجوگری مانند گوگل شود.
معمولا لینک بیلدینگ های خارجی را می توان با کلید واژه ها و یا همان عناوین صفحه انجام داد و به این وسیله سایت ها را به یکدیگر پیوند زد. اما نکته ی قابل توجه در این زمینه این است که، استفاده مکرر از یک کلمه برای لینک سازی یک پوئن منفی به حساب می آید و در این صورت است که موتور جستجوگر این کار را به عنوان اسپم قلمداد می کند. پس استفاده از لینک بیلدینگ دارای اصول خاصی می باشد. به طور کلی برای ساخت لینک بیلدینگ باید با این موارد شروع کرد:
• تگ شروع کننده لینک ( تگ a)
• آدرس لینک ( تگ href )
• انکر تکست یا متنی که قابل نمایش دادن است
• تگ پایانی ( </ > )
لینک nofollow یکی از خصوصیات لینک بیلدینگ های خارجی است که شما معمولا آن را به شکل یک کد دریافت می کنید. کد ارسال شده به گوگل و سایر موتورهای جستجوگر، هشدار می دهد که نباید این لینک را به هیچ عنوان در پیج رنک خود قرار بدهد. زیرا این موضوع ثابت کننده ی این است که، این لینک دارای اعتبار لازم نیست و نمی تواند بر روی افزایش رتبه ی شما تاثیری داشته باشد. شاید بپرسید چه زمانی باید از لینک nofollow استفاده کنیم؟ در جواب باید گفت هنگامی که تعداد لینک ها در صفحات سایت شما زیاد می شوند و کنترل آن ها سخت تر می شود، گوگل به شما پیشنهاد می کند که از لینک nofollow بهره ببرید.
به طور کلی می توان از لینک nofollow در موارد زیر استفاده نمود:
• از این لینک می توان در صفحه های قابل ویرایش بهره برد.
• از لینک nofollow می توان در قسمت دیدگاه وبلاگ ها استفاده کرد.
• لینک nofollow را می توان در فضای مربوط به نظرات و پیشنهادات کاربران مهمان به کار برد.
• امکان استفاده از این لینک در صفحه Yahoo Answers نیز وجود دارد.
در رابطه با مزایای لینک بیلدینگ خارجی صحبت کردیم و دانستیم که این لینک بیلدینگ ها برای چه کارهایی مورد استفاده قرار می گیرند. حال نوبت به نحوه ی ساخت لینک بیلدینگ های خارجی می رسد که دارای اصولی و سلسله مراتبی می باشد. رعایت نکردن این اصول می تواند موجب ایجاد بازدهی منفی سایت شما شود. برای ساخت لینک بیلدینگ خارجی باید مراحل زیر را به صورت مرتب انجام دهید تا به بازدهی خوبی برسید.
1. لینک سازی اصولی در وب سایت های مرتبط با کسب و کار و فعالیت کاری تان را انجام دهید.
2. به ساخت لینک در سایت هایی که به زبان فارسی فعالیت می کنند، بپردازید.
3. به ساخت لینک در وب سایت هایی که دارای اعتبار بالایی می باشند، بپردازید.
4. در سایت هایی که فعالیت اسپم ندارند، فعالیت کنید.
5. یک برنامه ریزی حرفه ای برای لینک سازی خارجی انجام دهید.
6. از ریپورتاژ آگهی ها بهره ببرید.
بهتر است از چند لینک بیلدینگ خارجی در صفحات بهره ببریم؟
شاید در حال حاضر این سوال برای شما ایجاد شود که بهتر است در هر صفحه از چند لینک بیلدینگ خارجی باید استفاده کنیم؟ در جواب به این سوال باید بگوییم که شما باید ابتدا مخاطبین خود را شناسایی کنید.
در سال های قبل قانون گوگل به این صورت بود که افراد اجازه ی استفاده از بیش از 100 لینک خارجی در صفحه را نداشتند؛ اما در حال حاضر دیگر چنین قانونی وجود ندارد و شما می توانید از هر تعداد لینکی با توجه به اصول و مخاطبین خود بهره ببرید. با توجه به تجربیات متخصصین سئو در سالهای اخیر ثابت شد؛ استفاده از لینکهای خارجی پس از هر 400 یا 500 واژه در محتوا یکی از بهترین حالت های استفاده از لینک ها است.
چگونه می توان لینک بیلدینگ های خارجی را در وب سایت ها پیدا کرد؟
هنگامی که شما به دنبال استراتژی بهینه سازی موتوری جستجو می گردید، اینجاست که لینک سازی خارجی می تواند به کمک شما بیاید. در حال حاضر موتور جستجوگر گوگل ابزارهای زیادی را برای تجزیه و تحلیل لینک بیلدینگ ها ارائه کرده است.
تجزیه و تحلیل لینک بیلدینگ ها خارجی به شما این امکان را می دهد که تعداد آنها را در وب سایت خود پیگیری کنید، مکان آنها را به شما نشان می دهد و سپس به شما کمک میکند تا میزان فایده آنها را برای رتبه بندی موتور جستجو خود تعیین نمایید.
· استفاده از ابزار های تجزیه تحلیل
توجه داشته باشید، طیف وسیعی از ابزارهای تجزیه و تحلیل پیوند در دنیا موجود می باشند که بعضی از آنها رایگان و بعضی دیگر قابل فروش هستند. ممکن است یک ابزار رایگان یا غیر رایگان (یا حتی ترکیبی بیش از یک ابزار) برای تأمین نیازهای شما بهتر کار کند.
در صورتی که از سیستم مدیریت محتوایی مانند وردپرس استفاده میکنید به راحتی میتوانید از یک افزونه معروف مانند Link Checker برای پیگیری لینکهای داخلی و خارجی خود بهره ببرید و لینک های خارجی تان را مدیریت نمایید.
· لینک سازی در سایت های مرتبط با حوزه ی کاری شما
· لینک سازی در سایت های فارسی زبان
· لینک سازی در سایت هایی با اعتبار بالا و بازدید زیاد
· اسپم نبودن سایت های مورد استفاده
· بهره بردن از تعداد لینک حساب شده
· بهره بردن از اصول لینک سازی خارجی
لینک کوتاه : shorturl.at/swRVZ
یکی از مهم ترین مسائل در مدیریت سایت و جذب ترافیک به صورت کاملا طبیعی به وسیله ی موتورهای جستجوگری مثل گوگل،…
شروع آموزش ویدئویی سئو در وب سایت فست سئو با معرفی نحوه آموزش های ویدئویی سئو. برای توضیحات تکمیلی فیلم ابتدائی سئو…
راهاندازی و سفارشی سازی افزونه Yoast SEO – بعد از نصب افزونه Yoast SEO و تنظیمات عمومی آن که گفتیم بهتر است…
در این پست اینفوگرافیک هرم سئو را برای شما آماده کرده ایم. امیدوارم از این اینفوگرافیک استفاده کامل را ببرید.
اگر در حال حاضر وارد دنیای سئو شده اید، قطعا بارها واژه ی لینک بیلدینگ به گوشتان خورده است. لینک بیلدینگ به…
یوتیوب یکی از محبوب ترین سایتها است و علاوه بر تمام سرگرمیها، یوتیوب فرصتهای زیادی برای تبلیغ و جذب ترافیک به سایت…
زمانی که شما قصد دارید یک سایت راه اندازی کنید، اولین قدم این است که باید یک نام دامنه مناسب برای سایت…
دیدگاه کاربران
“شما نباید هرگز بر تبلیغهایی که نوشته اند قرار دادن وب سایت شما در هزار موتور جستجو و دایرکتوری با ۱٫۹۹دلار کلیک نکنید. ”
متوجه نشدم بکنید یا نکنید؟
کلیک نکنید و از این سرویس ها استفاده نکنید
بنده هم با شما موافقم ولی مضمون جمله ای که نوشتید یعنی کلیک کنید :
“شما نباید هرگز بر تبلیغهایی که نوشته اند قرار دادن وب سایت شما در هزار موتور جستجو و دایرکتوری با ۱٫۹۹دلار کلیک نکنید.”
جمله تبلیغی رو جدا کردم تا مفهوم واضح تر بشه. دوباره بخونید مطلب رو اصلاح شده. ممنون از دقت شما