انجام عملیات سئو محلی

ارسال شده در
انجام عملیات سئو محلی

با گذر زمان و هوشمند شدن موتورهای جستجو دیگر تغییرات زیادی در نتایج جستجو دیده می شود و نتایج جستجو نسبت به موقعیت جغرافیایی مخاطب خود واکنش نشان داده و تغییر پیدا کرده است. به این شکل که گوگل در انجام جستجوهای خود موقعیت محلی کاربر را در نظر گرفته و در آن لحاظ می کند بنابراین باید این بخش را به طور حتم در عملیات سئو در نظر گرفت.
در طی سالیان اخیر انجام عملیات سئو محلی و جغرافیایی بسیار گسترش یافته است، زیرا مخاطبان می توانند با جستجو عبارت و کلمات مورد نظر خود به شکل جغرافیایی نتایج بهتری را از موتورهای جستجو پیدا کنند. برای مثال شما عبارت بهترین پارک اصفهان را جستجو کنید. لیستی از پارک های منحصر به اصفهان و تصاویر مرتبط به آن برای شما به نمایش گذاشته می شود. به این نوع از نتایج در واقع نتایج جستجو محلی یا با نام دیگر local serp گفته می شود. بنابراین یکی از بخش های مهم در انجام عملیات سئو محلی مکان دار کردن سایت می باشد.

چند نمونه از راهکارهای مورد توجه انجام عملیات سئو محلی

یکی از روش های انجام عملیات سئو محلی، ثبت سایت در گوگل مپ می باشد. چناچه اطلاعات اصلی مرتبط به سایت شما، نوع حرفه و کسب و کار شما در گوگل مپ ثبت نشده باشد در این صورت نمی تواند جایگاهی در بخش نتایج محلی جستجوی گوگل داشته باشد. تا حد ممکن آدرس دهی را دقیق انجام دهید، زیرا این بخش باید مورد تایید کارشناسان گوگل نیز قرار گیرد.
عنوان صفحه با کلمه کلیدی جغرافیایی، صفحاتی که دارای کلمات کلیدی و نشانه گذاری تگ های html جغرافیایی می باشند رتبه بهتری نسبت به نتایج جستجو محلی دریافت می کنند. استفاده از کدهای اسکیما کمک زیادی در افزایش جایگاه سایت در نتیجه های جستجو محلی انجام می دهد.
یکی دیگر از عوامل موثر در بهبود جایگاه رتبه در نتیجه محلی ساخت بک لینک ها می باشد. ساختن صفحه گوگل پلاس و سبب موفقیت آمیز بودن انجام عملیات سئو سایت محلی می شود. چناچه عنوان صفحه گوگل پلاس و عنوان سایت یکی شوند سبب بهترشدن تشخیص آن جهت خزنده های گوگل پلاس خواهند شد. توصیه می گردد تا آدرس و همچنین نشانی کامل محل کار را به همراه کد شهر و کدپستی در سایت درج کرده تا گوگل رابطه بین گوگل مپ و سایت را بفهمد. یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار در جایگاه سایت در نتیجه محلی گوگل و دیگ موتورهای جستجو اشتراک گذاری سایت در شبکه های اجتماعی، تعداد بک لینک های باکیفیت و حضور در دایرکتوری محلی می باشد.

مطالب مرتبط

مطالب قبلی و بعدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 + 16 =