تاثیرگذاری بعد انسانی در فرآیند سئو

ارسال شده در
تاثیرگذاری بعد انسانی در فرآیند سئو

اگر نگاه موشکافانه ای به عناصر موثر در انجام سئو و بهینه سازی وب سایت ها داشته باشیم متوجه خواهیم شد تنها عاملی که انجام سئو را ضروری نموده است انسان‌ها هستند. هر چند که سئو توسط یک عامل انسانی و به صورت مستقیم مطرح نمی‌شود اما ربات‌های گوگل خیلی زیرکانه و هوشمندانه تر از انسان همه چیز را تحت نظر دارند. هر چه که در سئو انجام ‌می‌دهیم به خاطر کاربران است و کاربران حقیقی هستند که قرار است با یک سایت ارتباط برقرار کنند؛ طوری که خودشان هوس بازدید مجدد از آن وب سایت به سرشان بزند.
نقش کاربران و کارگذاران در سئو بعد مستقلی از سئو به نام بعد انسانی را تشکیل می‌دهند. بخشی که شامل سرمایه گذاری، برقراری ارتباط، بازنگری خطاها و …در جهت بازگشت سرمایه می‌باشد. با ما باشید تا این بار بعد انسانی سئو را در بهینه سازی وب سایت‌ها بررسی و تحلیل کنیم.

معرفی بعد انسانی در فرآیند سئو

این بخش از سئو در ۴ قسمت جداگانه بررسی ‌می شود:
سرمایه گذاری
صرف هزینه در سئو و امر بهینه سازی سایت خیلی منطقی تر از سرمایه گذاری‌های متفرقه است. خیلی از کمپانی‌ها بخشی از منابع خود را صرف سئو می‌کنند و حتی گاهی برای انجام امور دیگر با کمبود سرمایه مواجه می‌شوند؛ اما می‌دانند که سئو ارزشش را دارد.  این سرمایه گذاری یکی از مهم ترین بخش‌ها در بعد انسانی در فرآیند سئو است.
برقراری ارتباط
برای تعامل بیش تر و کسب درآمد دلخواه معمولا روی برقراری ارتباطات در سئو تاکید می‌شود. این ارتباط به بعد انسانی سئو مربوط می‌شود؛ چون شما قرار است با انسان‌ها رابطه داشته باشید نه ربات یا اشیا! همین رویکرد در بازاریابی اینترنتی نیز وجود دارد. شما اول مخاطبان خود را انتخاب می‌کنید و سپس با در نظر گرفتن اصول خاص خود با آن ها وارد یک رابطه حرفه ای می‌شوید.
بازنگری خطاها
یکی از اشتباهات متداول در سئو و برندسازی یا برندینگ، تبلیغات عمومی است. مثلا وب سایت خود را از طریق بازاریابی اینترنتی محیطی برای تمام نوجوانان معرفی می‌کنید. اما اشتباه می‌کنید؛ بخشی از بعد انسانی در سئو همین تفاوت‌ها است. شما اختصاصی کار می‌کنید و تمام انسان‌ها نمی‌توانند نیاز‌هایشان را در سایت شما برطرف نمایند.
بازگشت سرمایه
یکی از اهداف سئو بازگشت سرمایه است. روند بازگشت سرمایه در طول تاثیرگذاری شما بر مخاطبان انجام می‌شود. اگر این تاثیرگذاری مثبت باشد بازگشت سرمایه هم به خوبی انجام خواهد شد. در غیر این صورت حتی سئو هم نتیجه عکس می‌دهد. به زبان ساده تر بازگشت سرمایه فقط به تصمیم بعد انسانی یا کاربرانی مربوط است که شما با آن‌ها سر و کار دارید.

مطالب مرتبط

مطالب قبلی و بعدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده + ده =