۵ آزمایش سئو برای موفقیت : همه چیز دان سئو شوید

ارسال شده در
5 آزمایش سئو برای موفقیت

گاهی در وصف سئو و جزئیات آن دچار تردید می‌شویم. نمی‌دانیم آن را یک هنر معرفی کنیم که با حرکت ظریف دست متخصصین رتبه وب سایت شما را بالا می‌برد یا این که آن را یک علم گسترده بدانیم که تبدیل به صنعتی بزرگ شده است! سئو از دیدگاه شما هر چه قدر شیرین یا تلخ باشد یا آن را ساده پندارید به هر حال یک نیاز متداول و عمومی برای انواع وب سایت‌ها است. فرآیندی که طی شدن آن دروازه ای برای شروع سایر خدمات مثل بازاریابی دیجیتال یا برندینگ است.
آن چه که امروز از سئو می دانیم را مدیون آزمایش ها و آزمون و خطا های متعددی هستیم که دیروز توسط کارشناسان انجام شده است. پشت هر موفقیتی که در امر سئو رخ می‌‌دهد یا هر شکستی که در این دوران شاهد آن بودیم تلاش عده ای نهفته است که وقت خود را برای ارزیابی تاثیر عوامل مختلف در موفقیت با سئو بررسی کرده اند.
در حال حاضر خوب می‌دانیم که رمز و راز سئو کاملا فاش نشده است و برای تاثیر فاکتور‌های مختلف باید تست و ارزیابی انجام داد. در فست سئو تاثیر چند فاکتور مهم در رنک سایت را مورد برررسی قرار دادیم که در ادامه می‌خوانید:

آزمایش سئو و بررسی تاثیر عوامل مختلف

تاثیر CTR طبیعی در رنکینگ یا رتبه بندی سایت
بار‌ها و بار‌ها به اهمیت CTR یا نرخ کلیک نسبت به رتبه اشاره کرده ایم. اما چه رابطه ای بین این فاکتور مهم و رتبه بندی سایت وجود دارد؟
اگرچه از CTR به عنوان یک فاکتور مهم نه تنها در سئو بلکه در تبلیغات آنلاین یاد می‌شود اما کسانی که به نحوی با گوگل و الگوریتم‌های آن آشنایی دارند ارتباط مستقیم این دو فاکتور را انکار می‌کنند.
در این باره تحقیق کردیم و متوجه شدیم ارتباط نامحسوسی میان نرخ کلیک نسبت به رتبه و رنکینگ وجود دارد. سایت‌هایی که CTR بیش تری نسبت به رقبا دارند در رتبه یک تا چهارم گوگل جای می‌گیرند. حال آن که سایت‌های مشابه با نرخ کلیک کم تر در رتبه شش تا ده جای گرفته اند.
تاثیر نوشتن مجدد عناوین محتوا در CTR
با توجه به تاثیر CTR در رنکینگ سایت‌ها مختلف به دنبال راه‌هایی برای بهبود این عامل هستند. نوشتن مجدد عناوین و ویرایش آن‌ها برای بهینه شدن ترفندی است که مدتی می‌شود وب سایت‌ها از آن استفاده می‌کنند.
به عنوان زیر دقت کنید:
بهترین شیوه برای سئو
زمانی که این عنوان را به ” ۴ استراتژی برتر سئو برای موفقیت” تغییر دادیم نرخ CTR حدود ۴.۱۹ درصد افزایش یافت.
همان طور که می‌بینید گوگل حتی به ساختار عناوین نوشته‌ها یا همان هدینگ مطلب هم دقت می‌کند.

این مطالب ادامه دارد……

مطالب مرتبط

مطالب قبلی و بعدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک + 16 =