۵ اصل مهم برای دسترسی به بازار هدف در شبکه‌های اجتماعی

ارسال شده در
5 اصل مهم برای دسترسی به بازار هدف در شبکه‌های اجتماعی

هزار و یک شبکه اجتماعی فعال در حال حاضر وجود دارد که تک تک معروف ترین آن‌ها برای بازاریابی محصولات شما مفید هستند. البته که هر یک از این شبکه‌های اجتماعی نظیر فیس بوک، لینکدین، توییتر، اینستاگرام و …امکانات و طرفداران خود را دارند؛ اما انتخاب رسانه ای موثر برای کارآفرینی که هنوز با محدودیت منابع مالی خود دست و پنجه نرم می‌کند و گرفتار مشکلات دیگری به صورت همزمان است کمی مشکل است. گاهی انتخاب بهترین عرصه برای سرمایه گذاری و شروع بازاریابی شبکه‌های اجتماعی مشکل است و انتخاب ناآگاهانه ناکارآمد و ناموفق خواهد بود.
با شناخت اصول مهمی که در ادامه می‌خوانید دسترسی به بازار هدف در شبکه‌های اجتماعی برای شما آسان تر خواهد شد.

شناخت و دسترسی به بازار هدف در شبکه‌های اجتماعی

تعریف اهداف
شناخت اهداف به گوشتان آشنا است؛ ذهن شما به عنوان فردی که تازه درگیر استفاده از بازاریابی شبکه‌های اجتماعی شده از این نکات کلیشه ای پر است. به هر حال شناخت هدف مهم تر از هر اصلی است. زمانی که جمعیت پیش رو شما بزرگ تر می‌شود نگاه‌ها هم باید عمیق تر شود. به نسبت همین نگاه باید روی افراد هم زوم کنید.
بررسی جمعیت کاربران در شبکه‌های مختلف
برای شناخت جامعه آماری هر شبکه اجتماعی به لحاظ آماری و شرح استفاده آن‌ها ابزار‌های متعددی وجود دارد. ابزار‌هایی که میزان جستجو جمعیت محدودی از کاربران مرد را پیرامون خرید یک مدل کفش در سال ۲۰۱۵ یا محبوبیت یک برند خاص در نیمه سال ۲۰۱۰ بین جمعیتی از کارمندان شاغل در اداره خاص را نشان می‌دهد.
نگاهی دقیق به رقابت عمده
در مرحله بعدی نوبت به زیر نظر گرفتن بازار می‌رسد. اگر شما تولید کننده یک محصول ارگانیک هستید نگاهی به رقبا شما را در مسیر شناخت بازار هدف در شبکه‌های اجتماعی راهنمایی می‌کند.
ارزیابی بازخورد‌ها
نگاهی به نظرات و دیدگاه سایرین بیندازید؛ دریایی بی پایان پیش روی شما قرار گرفته است تا فرصت‌ها را به خوبی بشناسید.
در ارزیابی بازخورد‌ها به این نکته توجه کنید ک شیوه عملکرد کاربران در هر موضوع به موضوعات دیگر مرتبط است؛ مثلا کاربری که به موضوع فیتنس و سلامتی اهمیت دهد به احتمال زیاد به زیبایی هم علاقمند می‌شود. بنابراین بازار هدف شما در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی محدود نیست.
مشارکت با دیگران
بررسی کار‌هایی که سایر برند‌ها برای شناخته شدن خود انجام می‌دهند، انجام تبلیغات در بازاریابی اجتماعی ( این کار را به افراد متخصص بسپارید) و استفاده از دانش‌ خود در مسیر رقابت اما برای جلب قرابت و مشارکت دیگران را فراموش نکنید.

مطالب مرتبط

مطالب قبلی و بعدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − 5 =