3 حقیقت مخفی در رنکینگ گوگل

۳ حقیقت مخفی در رنکینگ گوگل که لازم است بدانید

شاید سئو تنها مسئله‌ای در کسب وکار‌های اینترنتی باشد که هیچ گاه از هیاهو آن کاسته نمی‌شود و هر روز پر سر و صداتر می‌شود. شکی نیست که همه کاربران دنیا خصوصا ما فارسی‌زبانان گوگل‌ دوست هستیم و بیش‌تر از هر موتور جستجویی از گوگل برای رفع نیاز‌هایمان استفاده می‌کنیم. اما واقعا این قدر که از گوگل استفاده می‌کنیم با حقیقت‌های مخفی که در رنکینگ گوگل وجود دارد هم آشنا هستیم؟
همان طور که بار‌ها اشاره کرده‌ایم تغییر و تحولات گوگل یک دردسر بزرگ برای سئوکاران بوده است. اما باید پذیرفت حتی اگر گوگل به صورت دائمی تغییر رویه نمی‌داد و استراتژی‌های خود را عوض نمی‌کرد باز هم اغلب ما با مواردی که گوگل نسبت به آن‌ها حساسیت بیش‌تری دارد غریبه بودیم و این موارد به عنوان حقایقی مخفی مثل یک علامت سوال در ذهن ما باقی می‌ماندند.
فست سئو با جستجو و بررسی دقیق وبا تکیه بر تجربیاتی که در این مدت از سئو انواع سایت‌ها به دست آورده است برخی از این حقایق مخفی را کشف کرده است! در این مکاشفه همراه ما باشید تا با حقایق مخفی در رنکینگ گوگل آشنا شوید.

۳ حقیقت مخفی در رنکینگ گوگل

نرخ کلیک روی رنکینگ اثرگذار است
نسبت کاربرانی که روی یک لینک خاص کلیک می کنند به تعداد کل کاربران (نرخ کلیک) اساس رنکینگ است. اما نرخ کلیک همیشه مثبت نیست و گاهی هم جنبه منفی پیدا می‌کند. البته چه کاربر وارد سایت شما شود و چه سه ثانیه خارج شده و بعد وارد صفحه نتایج شود فرقی ندارد؛ اما تعامل کاربر با مطلب چیزی است که اخیرا گوگل به خوبی متوجه آن می‌شود و با ربات‌های خود تشخیص می‌دهد کاربراز یک سایت رضایت داشته یا نه.

بهروه‌وری کاربران از به کارگیری کلیدواژه‌ها مهم‌تر است
هر چند که زبان سئو از قدیم‌الایام کلمات کلیدی بوده و هست اما گوگل این روز‌ها اهمیت بیش‌تری برای کاربر قائل است. از این رو محتوایی که غنی از کلمات کلیدی نامفهوم و ثقیل برای کاربر باشد چندان ارزشمند نیست. در عوض گوگل محتوایی را دوست دارد که در آن به زبان خود کاربر سخن گفته شده باشد. این حقیقت مخفی در رنکیگ گوگل و در مسیر تولید محتوا جذاب و ارزشمند را جدی بگیرید.
محتوای پنهان شده هم مهم هستند
کلمات کلیدی به کار برده شده در عباراتی که پشت تب‌ها یا منو‌ها پنهان شده‌اند هرگز از دید گوگل مخفی نمی‌مانند. از آن جایی که صفحات موبایل در ایندکس مقدم‌تر هستند این تب‌ها و محتوایی که پشت آن‌ها پنهان شده‌اند خیلی بیش‌تر از قبل اهمیت می‌یابند.
علاوه بر موارد فوق انکر تکست را هم همچون گذشته به عنوان حقیقت مخفی اثرگذار در رنکینگ گوگل در نظر داشته باشید.

همه چیز در مورد سایت Alexa (قسمت دوم)
همه چیز در مورد سایت الکسا Alexa.com
  • سارا ::

    محتوای پنهان چیست؟ کپشن و دسکریپشن منوها و دکمه ها ؟

  • فست سئو ::

    محتوایی که با کدهای css در سایت مخفی میشن و کاربران قادر به دیدن اونا نیستن ولی خزنده ها این مطالب رو می بینن. برای منوها و دکمه ها میشه از توضیحات اضافی استفاده کرد که اگه بیش از حد باشه می تونه دردسر ساز بشه

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

− 3 = 1