پنالتی کلاکینگ و ریدایرکت گوگل

هر رقابتی یک برنده و یک بازنده دارد و یک طرف باید طعم شکست را احساس کند. اما این شکست خیلی تلخ‌تر می‌شود وقتی از خودی گل می‌خوریم! این تلخی را وبمستران خیلی بهتر از بقیه تجربه می‌کنند. دقیقا وقتی که گوگل تبدیل به یک رقیب جدید می‌شود و ناغافل از شما پنالتی می‌گیرد و شما هم موظف به پرداخت این جریمه هستید!

تقریبا هر سایتی در دنیا پنالتی گوگل را تجربه کرده است؛ خصوصا وقتی الگوریتم‌های جدیدی توسط گوگل معرفی می‌شود که به دنبال عدم شناخت درست و تبعیت از قوانین آن رنک یک سایت در عرض ۲۴ ساعت از این رو به آن رو می‌شود. یکی از این پنالتی‌های معروف گوگل کلاکینگ است که در آن یک صفحه از سایت پنهان یا به صورت دوگانه نمایش داده می‌شود. فست سئو جزئیات دقیقی ییرموان پنالتی کلاکینگ و رفع آن در ادامه این مطلب در اختیار شما قرار می‌دهد.

پنالتی کلاکینگ و ریدایرکت گوگل

کلاکینگ به منزله نمایش صفحات متفاوت به کاربر و گوگل است. وقتی که یک سایت درگیر پنالتی گوگل کلاکینگ می‌شود محتوایی که به کاربر نشان داده می‌شود با محتوایی که گوگل در سایت شما می‌بیند تفاوت خواهد داشت. به علاوه ریدایرکت‌های گمراه‌کننده و آب زیرکاهی هم وجود دارد که دقیقا مثل کلاکینگ صفحات غیرهمسان را همزمان به کاربر و گوگل عرضه می‌کنند.

کلاکینگ دو رو!

پنالتی کلاکینگ گوگل به دو شکل ظاهر می‌شود:

۱ – تاثیرگذاری جزئی که طی آن فقط بخشی از سایت جریمه می‌شود

۲ – تاثیرگذاری کلی و وسیع که در آن کل سایت تحت تاثیر قرار می‌گیرد

پرداخت جریمه کلاکینگ

وقتی از استانداردهای گوگل تبعیت نمی‌کنید و قوانین جدید یا قدیمی گوگل را زیرپا می‌گذارید گوگل شما را جریمه می‌کند. پنالتی محصول همین بی‌توجهی به آپدیت‌های متوالی الگوریتم‌های این موتور جستجو می‌باشد. البته گوگل خودش راه نجاتی را در اختیار کاربر قرار داده است:

۱ – از طریق کنسول گوگل مسیر Crawl > Fetch as Google را طی کنید. در این بخش می‌توانید صفحه یا صفحاتی که توسط گوگل جریمه شده‌اند را مشاهده کنید. این صفحات صفحات Fetch نام دارند.

۲ – در مرحله بعد نوبت به مقایسه می‌رسد. ابتدا باید محتوا اصیل سایت را با صفحات Fetch که مشاهده کرده مقایسه و سپس تفاوت‌های موجود را ثبت کنید.

۳ – هر تفاوتی که بین دو نوع محتوا وجود دارد باید اصلاح و یکسان‌سازی شود.

۴ – تک تک ریدایرکت‌های سایت باید چک شوند و ری‌دایرکت‌هایی که:

  • کاربر را به نقطه ناخواسته و دور از انتظار هدایت می‌کنند
  • تنها کاربرانی که از یک منبع مشخص به سایت سر می‌زنند را به صفحه هدف هدایت می‌کنند

۵ – نهایتا از طریق صفحه Reconsideration Requests درخواست بازبینی پنالتی کلاکینگ را به گوگل ارسال کنید.

حتما بخوانید :

نیم نگاهی به ۲ پنالتی اسپم گوگل و راه‌های برطرف کردن آن‌ها
آغاز سئو سایت اورژانس سرویس

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • دوازده − 3 =