پروتکل https

بدون چون و چرا به پروتکل HTTPS مهاجرت کنید

مهاجرت فقط مخصوص انسان‌ها نیست. تغییر شرایط در محیط آن قدر شدید‌تر از دنیا ما انسان‌ها است که وب سایت‌ها گاهی دفعات مهاجرتشان از ما بیش‌تر می‌شود! اگر مدیر کارکشته‌ای باشید خیلی خوب با این نقل و انتقالات آشنا هستید و می‌دانید تمهیدات امنیتی بهترین ابتکار عملی است که یک سایت از نظر گوگل می‌تواند داشته باشد. از آن جایی که گوگل بیش‌تر از شما نگران امنیت وب سایتتان است از راه‌های مختلف تلاش کرده است مدیران وب سایت را برای تلاش جهت افزایش ضریب امنیتی سایت و از طریق پروتکل HTTPS ترغیب کند.
مثلا در حال حاضر پروتکل HTTPS یک سیگنال مهم در رنکینگ وب سایت‌ها به شمار می‌رود و گوگل تاکید کرده چه قدر مهاجرت به این پروتکل می‌تواند ارزان و ساده باشد. حتی وب سایت‌های HTTP در حال حاضر از سمت گوگل کروم غیرایمن (non-secure) معرفی می‌شوند بلکه کاربران هر چه زودتر از پروتکل قدیمی HTTP به سمت پروتکل HTTPS دل بکنند!
با این حال هنوز هم اما و اگر‌هایی برای این مهاجرت و چگونگی تاثیر آن در سئو وجود دارد. این مطلب شما را برای مهاجرت بدون چون و چرا به پروتکل HTTPS قانع می‌کند.

امنیت با https

امنیت با https

مهاجرت بدون چون و چرا به پروتکل HTTPS

ارتباطات امنی که به صورت خاص در اینترنت صورت می‌گیرد در بستر پروتکل HTTPS انجام می‌شوند. زمانی که یک سایت خود را با پروتکل HTTPS تطبیق دهد در واقع سه لایه امنیتی کامل و پیشرفته را برای کاربران خود پیش‌بینی کرده است:
۱ – احراز هویت : هویت‌سنجی در این پروتکل از حملات فرد واسط در ارتباطی که شکل گرفته است جلوگیری خواهد کرد. بدین ترتیب فرد مطمئن است ارسال و دریافت پیام‌ها مستقیما از مبدا به سایت پذیرنده صورت می‌گیرد.
۲ – رمزگذاری : حریم خصوصی افراد به واسطه رمزنگاری اطلاعاتی که تبادل می‌شود به صورت کامل حفظ می‌شود. رمزگذاری تضمین می‌دهد که هیچ مکالمه‌ای استراق سمع نمی‌شود و اطلاعاتی هم به سرقت نمی‌رود.
۳ – حفظ تمایت داده‌ها : پروتکل HTTPS تمامیت و کمال داده را در مسیر انتقال بیمه می‌کند.

چرا پروتکل HTTPS در سئو اهمیت یافته است؟

علاوه بر امنیتی که خود صاحب وب سایت و کاربران احساس می‌کنند دلایل زیاد دیگری هم درباره لزوم استفاده از پروتکل HTTPS در سئو وجود دارد. مدتی است در بحث رنکینگ از این پروتکل یاد می‌شود و به همین دلیل است اکثر وب سایت‌ها با HTTPS خود را ایمن کرده‌اند.
با این که این پروتکل از نظر امنیتی اهمیت زیادی دارد اما هنوز به اندازه عواملی مثل ریدایرکت در سئو و رعایت اصول تولید محتوا تاثیرگذار نیست. گفته می‌شود گوگل به میزان ۱ تا ۵ درصد برای وب سایت‌هایی با پروتکل HTTPS امتیاز قائل می‌شود.
هیچ چیز در سئو قابل پیش‌بینی نیست! حتی با وجود اهمیت کم این پروتکل در رنکینگ ریسک نکنید؛ شاید در آینده گوگل برای وب سایت‌هایی با پروتکل HTTPS امتیازات ویژه‌ای در نظر بگیرد.

از غافله سئوی محلی عقب نمانید!
فاکتور‌ های اصلی سئو محلی در 2017 : نزدیکی به کاربران مهم‌تر است!
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

− 6 = 1