محتوای بیشتر، ترافیک کمتر- بخش دوم

کمی قبل تر به بررسی تاثیر میزان تولید محتوا در سئو و ترافیک سایت پرداختیم و اکنون همانطور که وعده دادیم سعی می کنیم به شما کمک کنیم تا در سئو سایت خود موفق شوید. حتما می خواهید بدانید آیا ارزش دارد وقتتان را صرف محتوای بیشتر برای سایتتان بکنید؟ در ادامه چارچوبی را ارائه می دهیم که بتوانید در این راستا تصمیم خوبی بگیرید.

اگر بخش اول محتوای بیشتر، ترافیک کمتر را خوانده باشید، پس باید به خاطر داشته باشید که سه سایت را بررسی کردیم و با کم کردن تعداد صفحات شاهد افزایش ترافیک بودیم. بسیاری از مشتری های ما بیش از حد در سایت محتوا داشتند – صفحاتی که نه تنها ترافیک ایجاد نمی کردند بلکه با افزایش کلمه کلیدی و ارتباط موضوعی، ترافیک سایت را از یکپارچگی در آورده بودند-. با یکی کردن صفحات و کاهش تعداد صفحات این سایت ها، بهبودی برجسته ای در ترافیک عمومی سایت شاهد بودیم.

هدف این مقاله این است که پاسخی برای این سوال مهم پیدا کند:

من چطور تشخیص بدهم که باید به افزایش محتوا در سایتم ادامه دهم یا نه؟!

خب، پیشنهاد می کنم یک لیوان چای یا قهوه برای خودتان آماده کنید که راه درازی در پیش داریم.

مشتری عاشق محتوای من

با مثال یکی از مشتری هایمان شروع می کنیم که تیم کوچکی داشت و ۴۰۰۰ صفحه ای که محتوای معقول و با کیفیتی داشت، ایجاد کرده بود. سه سال بود که این کار را انجام می داد و تقریبا ماهی ۲۵ صفحه جدید ایجاد می کرد. ما ۴۰% از محتواها را برداشتیم و ترافیک سایت طی چهار ماه بیش از پنجاه درصد افزایش یافت.

البته راضی کردن مشتری برای حذف محتوا کار راحتی نبود. بعلاوه سرمایه گذاری او برای محتوا قابل توجه بود. سعی کردیم او را از طریق شوخی راضی کنیم که البته منطقی هم بود، به او گفتیم این پول را خرج تحصیل فرزندانت کن! از این راه هیچ سودی نمی بینی. همه چیز باید به اندازه باشد. وظیفه متخصص سئو است که میزان محتوا را مشخص می کند. اگر فکر می کنی فقط با محتوای زیاد گذاشتن سایتت بالا می آید سخت در اشتباهی. سئو و بهینه سازی سایت استراتژی های خاص خود را دارد. کار را به کاردان بسپار و خیالت تخت باشد.

درصد ترافیک صفحات

بهترین رویکرد این است که درصد احتمالی را حساب کنیم؛ به این صورت که محتوای اضافی چقدر ترافیک اضافه می کند. به این منظور ما ارزش شش ماهه ترافیک سئو را بررسی کردیم.

ابتدا از گوگل آنالیتیکز استفاده کردیم تا مشخص شود چند صفحه در گزارش لندینگ پیجهایی  (صفحات فرود) با بخش اورگانیک نمایان می شوند.

سپس تعداد کل صفحات را مشخص کردیم؛ می توانید برای این کار از گوگل وبمستر تولز استفاده کنید و تعداد ایندکس شده را بررسی کنید.

همه محتواها به یک میزان conversion  ایجاد نمی کنند برای مثال ترافیک بخش بلاگ تغییرات بیشتری را نسبت به صفحه تمرین دارد. اما به طور کلی این چارچوب منطقی است برای پاسخی به این سوال که آیا باید محتوای بیشتری تولید کنم؟

عملکردها در هر صفحه

یک راه دیگر بررسی session  هر صفحه است؛ session  اصطلاحی است در گوگل آنالیتیکز که نشان دهنده مجموعه ای از تعاملات است که یک کاربر در چارچوب مشخصی از زمان در سایت شما انجام می دهد. برای مثال در نیم ساعت از چه صفحاتی بازدید می کند چه کالایی خریداری می کند و غیره. قبل از ترک صفحه را یک session  می گویند. پس از بررسی متوجه می شوید که هر صفحه چقدر ترافیک ایجاد می کند.

و حالا تجارت شما

برای آن مشتری عاشق محتوا یک رویه ای را پیش گرفتیم: تعداد ماههایی که برای او زمان می برد تا محتوای بیشتری تولید کند. با در نظر گرفتن این موضوع دریافتیم که به سختی حدود چهار درصد از sessionهای اورگانیک یک تماس داشتند. و با این روش او  ۱۷ماه زمان می برد تا افزایش تماس پیدا کند. پس در این مورد با احتساب این موارد تولید محتوای بیشتر به نظر عاقلانه نمی آمد.

مشاوره سئو با فست سئو می تواند راهکارهای خوبی به شما ارائه بدهد.

مطالبی مهم درباره خرید بک لینک برای سئو سایت
الگوریتم شاهین یا الگوریتم Hawk
1 پاسخ به محتوای بیشتر ترافیک کمتر – بخش دوم
  1. سلام.خیلی عالی بود ممنون از سایت خوبتون


[بالا]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • 9 + نه =