محتوای بیشتر، ترافیک کمتر- بخش اول

با ما همراه باشید؛ این تحلیل شاید میلیون ها تومان برای شما ارزش داشته باشد!

بله! محتوا همیشه در سئو پادشاه بوده و خواهد بود اما در بررسی های اخیر ثابت شده است که برخی سئوکاران در مطلب زیاده روی می کنند.

پس از به روز رسانی های متعدد الگوریتم پاندا، شعار محتوای بیشتر و بیشتر کاهش یافت و “محتوای باکیفیت” جای آن را گرفت.

اما یک تصور غلطی به صورت گسترده در صنعت سئو همچنان ادامه دارد: ” به محتوا مانند یک حیوان وحشی غذا بدهید!”  و شاید همین سبب شود تا گوگل به سایت شما علاقه ای نداشته باشد.

برخی بازاریابان سعی می کنند سایت های بیشتر، صفحات بیشتر، محتواهای بیشتر، بیشتر و بیشتری ایجاد کنند. تمرکز روی محتوا به شدت اغراق شده است. تولید محتوا مهم است اما بسیار به ندرت پاسخی برای کار شما است به خصوص در مشاغل و صنعت هایی که تعداد زیادی سایت از آنها دیده می شود .

و اکنون تحلیل تولید محتوا

بررسی سایت ۱: کاهش ۶۳% صفحات، ۶۱% افزایش ترافیک سایت

همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید، در یازدهم اکتبر ۲۰۱۶ رویه پاکسازی و حذف برخی صفحات را از این سایت پیش گرفتیم. برخی از محتواها به طرز هوشمندانه ای برای کاربر مفید بودند اما هیچ ترافیکی نداشتند.

بقیه صفحات از آن گونه محتواها بودند که باید به صورت یک صفحه تکی در می آمدند. ملاحظه بفرمایید که افت ناگهانی در اکتبر و در ادامه آن یک افزایش فوری در ترافیک داشتیم.

محتوای بیشتر، ترافیک کمتر

محتوای بیشتر، ترافیک کمتر

بررسی سایت ۲: کاهش ۳۲% صفحات، ۳۶% افزایش ترافیک سایت

در مثال دوم ما محتوا را در سه تاریخ مختلف تغییر دادیم. این مورد یک سایت وردپرسی بود که در استفاده از تگ ها و دسته بندی ها اغراق و زیاده روی شده بود که منجر به محتوای دوقلو گردید.

در تاریخ ۱۰ ژوئن ده صفحه را که محتوا دوقلو بودند حذف کردیم و به دنبال آن ۱۴۷ صفحه ایندکس نشده مدیا، تگ و دسته بندی ها را. سرانجام در ۲۷ سپتامبر ۶۵ صفحه پرسش و پاسخی را حذف نمودیم. همانطور که مشاهده می فرمایید کاهش آرامی در صفحات ایندکس شده به علت افزایش ثابتی در ترافیک ارگانیک منعکس شده بود.

افزایش ترافیک سایت

افزایش ترافیک سایت

بررسی سایت۳: کاهش ۱۳% صفحات، ۳۷% افزایش ترافیک سایت

سایت سوم موردی بود که در پیشرفت سئو مشکل عمده ای داشت. اما در پنجم اکتبر ۲۰۱۶، ۱۴۹ صفحه را که توسط تگ ها وردپرس ایجاد شده بود را از ایندکس خارج کرده و آنها را از سایت مپ حذف کردیم. این یک نمونه بارزی است از اینکه استفاده از صفحات تولید خودکار وردپرس می تواند ترافیک ورودی را کاهش دهد.

محتوای بیشتر، مشکل بیشتر

محتوای بیشتر، مشکل بیشتر

محتوای بیشتر، مشکل بیشتر

البته هیچ کدام از اینها نباید شگفت آور باشد؛ مثل الگوریتم پاندا نیست که یک موضوع جدید باشد. اما همچنان نوای ” محتوا پادشاه است” را می شنویم که مدیران سایت را به پست کردن تشویق می کند. آنچه که دریافتیم این است که در موارد زیادی محتوای کمتر به معنای ترافیک بیشتر است.

همانطور که گفتم شاید این مطلب میلیون ها ارزش داشته باشد پس مطالب بعدی ما را دنبال کنید. در فست سئو به سوالی که شاید پس از مطالعه این مطلب در ذهنتان ایجاد شده است می پردازیم: آیا من باید باز هم به هزینه کردن برای محتوای بیشتر بپردازم، یا همان پول را در جاهای دیگری سرمایه گذاری کنم؟

منبع : searchenginland

روش های جلوگیری از کاهش بازدید سایت
بررسی میزان تعامل کاربران در شبکه های اجتماعی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • 13 + 2 =