منظور از ضریب بازگشت یا Bounce Rate چیست

ارسال شده در
ضریب بازگشت یا Bounce Rate

همان گونه که می دانید، مخاطبین سایت ها، کاربران هستند و رقابت سایت های هم موضوع، به سمت جذب کاربران بیشتر به سمت خود است. در واقع تمام تلاش افراد بر این است که سایتی با محیط و مطالب جذاب و محصولات برند و مفید طراحی کنند که کاربر در زمان ورود به آن سایت، به ماندن بیشتر در سایت و استفاده از مطالب و محصولات، ترغیب شود. پس متوجه شدید که میزان جذابیت سایت شما توسط بازدیدکنندگان و میزان توقف آن ها در سایت مشخص می شود و برای سنجش این جذابیت، از معیاری به نام ضریب بازگشت یا Bounce Rate استفاده می شود.

تعریف کلی از ضریب بازگشت

ضریب بازگشت به تعداد کل کاربرانی گفته می شود که زمانی که وارد سایت شما می شوند، بلافاصله و بدون بررسی سایت، آن را ترک می کنند و لذا به آن درصد خروج یا نرخ پرش هم گفته می شود. پس همان طور که متوجه شدید، ضریب بازگشت در واقع یک معیار منفی برای سایت است یعنی هر چه ضریب بازگشت بیشتر باشد یعنی تعداد پرش کاربر از سایت شما بیشتر بوده و نشان می دهد که سایت شما چقدر ضعیف است.

نحوه محاسبه ضریب بازگشت و دلیل اهمیت آن

برای محاسبه ضریب بازگشت، ما باید تعداد خروجی های کاربران بلافاصله پس از ورود را به کل تعداد بازدیدکنندگان سایت تقسیم کنیم و نه این که فقط به تعداد خروجی های آنی توجه داشته باشیم. اما دلیل این که چرا دانستن ضریب بازگشت لازم است این است که این شاخص، میزان موفقیت سایت شما را در میان رقبا تعیین می کند.
اگر ملاحظه نمودید که ضریب بازگشت در حال افزایش است، این بدان معنی است که سایت شما دچار ضعف شده است و شما باید با اقداماتی مثل به روز رسانی بیشتر، جذاب تر کردن محتواهای سایت و حتی طراحی سایت و… ، سایت خود را از نابودی نجات دهید زیرا به طور تقریب اگر ضریب بازگشت به بالای ۸۰ درصد برسد، سایت شما در سراشیبی تند زوال قرار گرفته است.
از طرفی اگر ملاحظه نمودید که روزانه تعداد بازدیدکنندگان سایت در حال افزایش است ولی در کنار آن میزان ضریب بازگشت نیز به موازات افزایش تعداد بازدیدکنندگان افزایش می یابد، این اتفاق خوبی نیز و در دراز مدت تاثیر منفی خود را نشان خواهد داد لذا هرچه روزانه تعداد بازدیدکنندگان سایت زیاد و ضریب بازگشت کم شود، یعنی سایت شما به سمت رتبه بندی عالی حرکت می کند.

حتما بخوانید :

آخرین مطالب سئو

لینک دوستان

ریپورتاژ آگهی

تجهیزات کراس فیت

تعمیر ماکروفر سامسونگ

تعمیر ماکروفر ال جی

سئو

ترجمه فوری

تعمیر ماکروفر

بیمه ایران

تعمیر لوازم خانگی

سئو

بیمه عمر پاسارگاد

بیمه پارسیان

تعمیر ماکروفر بوتان

تعمیر ماکروفر پاناسونیک

سیگار

نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی

نمایندگی تعمیرات ال جی

نمایندگی تعمیرات پاناسونیک

نمایندگی تعمیرات دوو

نمایندگی تعمیرات بوش

نمایندگی تعمیرات سامسونگ

درج آگهی رایگان

سئو

مشاوره سئو

نمایندگی تعمیرات آبسال

نمایندگی تعمیرات ارج

نمایندگی تعمیرات پاکشوما

نمایندگی تعمیرات کنوود

نمایندگی تعمیرات ویرپول

نمایندگی تعمیرات ایندزیت

نمایندگی تعمیرات باکنشت کرج

نمایندگی تعمیرات ویرپول کرج

نمایندگی تعمیرات کندی کرج

نمایندگی تعمیرات کنوود کرج

تعمیر لوازم خانگی در تبریز

نمایندگی تعمیرات جنرال الکتریک

تعمیر یخچال جنرال الکتریک

تعمیر یخچال پروفایل

تعمیر یخچال مابه

تعمیر یخچال دوو

بیمه شخص ثالث

بیمه بدنه

بیمه آتش سوزی

بیمه مهندسی

بیمه مسئولیت

تعمیر ماشین لباسشویی سامسونگ

تعمیر یخچال فریزر سامسونگ

تعمیر ساید بای ساید سامسونگ

تعمیر یخچال سامسونگ

تعمیر ماکروویو ویرپول

تعمیر ماشین لباسشویی آریستون

تعمیر ماشین لباسشویی بکو

تعمیر ماشین لباسشویی کنوود

تعمیر ساید بای ساید وستینگهاوس

تعمیر ماشین لباسشویی AEG

تاسیسات ساختمان در تبریز

تعمیر ماشین لباسشویی باکنشت

تعمیر ماشین لباسشویی کندی

تعمیر ماشین لباسشویی ایندزیت

تعمیر ماشین لباسشویی ویرپول

تعمیر ماشین لباسشویی زیرووات

دانلود اپلیکیشن بیمه عمر پاسارگاد

بیمه آتیه کودکان

اکستنشن مو

سایت نقاشی

تعمیر پکیج بوتان

نصب بازی روی ps4

تعمیرات لپ تاپ دل در تبریز

تعمیر و نگهداری سیستم های اعلام حریق

تحصیل پزشکی در ترکیه

مطالب مرتبط

مطالب قبلی و بعدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − 4 =