Featured Snippet

شما هم می‌توانید در Featured Snippet گوگل سهیم باشید

دنیا پر شده است ازوب سایت‌هایی که سنگ رتبه اول گوگل بودن را به سینه می‌زنند و از هیچ تلاشی در سئو برای این هدف خود فروگذار نمی‌کنند؛ غافل از این که پیش از رتبه اول گوگل رتبه صفری هم وجود دارد که کاربران خیلی زودتر از سایت‌های رتبه اول آن را میبینند! نه همیشه اما اغلب اوقات با باکس پاسخی در جستجو گوگل رو به رو می‌شویم که بسته به نوع سوال ما پاسخ‌های متعدد و کلیدی را در اختیارمان قرار می‌دهد. این بخش همان Featured Snippet یا Answer Boxe گوگل است که به عنوان جایگاه صفر گوگل شناخته می‌شود.

Featured Snippet google

Featured Snippet google

در طول سئو و فرآینده بهینه‌سازی سایت‌های مختلف شاهد تغییرات زیادی در رنکینگ و زمانی که لینک سایت در در Featured Snippet نمایش داده می‌شد بودیم. طوری که وقتی یک سایت شانس حضور در باکس پاسخ گوگل را پیدا می‌کند نرخ کلیک آن تا سه برابر افزایش می‌یابد.
نه فقط سایت‌های بزرگ و برتر بلکه شما هم می‌توانید فقط با سه تکنیک ساده در Featured Snippet گوگل سهیم باشید.

ترفندی‌هایی برای سهیم شدن در Featured Snippet

گوگل اعلام کرده است که محتوا Featured Snippet به صورت کاملا تصادفی و بر اساس ارزیابی‌هایی که این موتور جستجو مطابق با الگوریتم خود انجام می‌دهد گزینش می‌شود. نمی‌توان پیش‌بینی کرد در یک جستجو قطعا باکس پاسخ گوگل ظاهر می‌شود یا نه؛ اما نمونه‌های بسیاری از این باکس پاسخ را با جستجو انگلیسی می‌توانید مشاهده کنید.
Featured Snippet متعلق به زبان خاصی نیست؛ اما هنوز نمونه فارسی کاملی از باکس پاسخ گوگل را موفق نشده‌ایم پیدا کنیم. به هر حال بر اساس تحقیقات و بررسی‌های صورت گرفته روی محتوا وب سایت‌هایی که غالبا لینک آن‌ها در Featured Snippet مشاهده می‌شود دریافتیم که سه استراتژی زیر برای این که هر سایتی بتواند در Featured Snippet گوگل سهیم باشد جوابگو هستند:
۱ – توجه به ساختار محتوا حین تولید
۲ – شرح تدریجی محتوا حین تولید و نه ارائه کامل و مستقیم آن
۳ – استفاده از کنسول گوگل برای کراول مجدد سایت
هر یک از این ترفند‌ها چه طور به ما کمک می‌کنند؟
در بخش اول سئوکار به محتوا باکس پاسخ گوگل باید توجه دقیقی داشته باشد. بر اساس اطلاعات و شیوه نمایش گوگل سئوکار باید محتوا شما را با ساختار Featured Snippet تطبیق دهد تا بالاخره به الگو استاندارد گوگل برسد. شیوه نگارش و طبقه‌بندی محتوا اولین چیزی است که گوگل به آن توجه می‌کند.
در استراتژی دوم سئوکار طوری محتوا را نگارش می‌کند که اصل مطلب را مستقیما به کاربر نرساند؛ بلکه بخش مهمی از آن داخل خود سایت بماند و به این شکل کاربر برای بازدید از صفحه اصلی مطلب نیز رغبت داشته باشد.
در آینده نزدیک خیلی جزئی‌تر می‌آموزید چه طور با ترفند‌های معرفی شده در Featured Snippet گوگل سهیم باشید.

رفع پنالتی الگوریتم پنگوئن
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

47 − = 40