روش های جلوگیری از محتوای تکراری

تولید محتوا، یکی از بهترین و موفق ترین روش های سئو برای بهینه سازی سایت است. نوشتن مقالات جذاب و بکر که از قوانین سئو پیروی کند، باعث می شود که کاربران همیشه برای یافتن مطالب تازه به سراغ سایت شما بیایند زیرا باور می کنند که سایت شما بهترین به روز رسانی را دارد. اما همان گونه که محتوای تازه و بکر برای شما تاثیر مثبت دارد، محتوای تکراری به ضرر شما کار می کند. دیده شده که برخی از سایت ها، مطالب سایت های دیگر را برای خود انتخاب می کند و دقیقا شبیه همان را بدون تغییراتی در سایت خود قرار می دهند ولی این کار برای Hن ها سودی ندارد زیرا گوگل تاریخ ثبت اولیه مقاله را می داند ولذا به استی امتیاز می دهد که اولین بار این مقاله را ثبت نموده است. اما شاید این مسله برای سایت های تولید کننده محتوا نگران کننده باشد اما لازم است به چند نکته توجه داشته باشید:
۱- توجه داشته باشید که سایتی که از مطالب شما کپی برداری می کند، در واقع تاثیر منفی برای شما ندارد چون امتیاز متن برای شما لحاظ می شود و ضرر به خود سایت مربوطه وارد می ود زیرا گوگل آن را به عنوان متخلف شناسایی می کند. این قبیل سایت ها دو دسته می شوند:
– سایت های اسکرپر( Scrapers) که مطالب شما را دقیقا با نام نویسنده و مشخصات سایت شما در سایت خود قرار می دهند و لذا نه تنها برای شما مضر نیست بلکه خواننده آن سایت می تواند به سایت شما هم رجوع کند و اگر در آن مقاله شما از انکر تکست استفاده نموده باشید، مسلما با قرار گیری مقاله در سایت های اسکرپز، کاربر می تواند به سایت شما لینک داده شود.
– سایت های دزد محتوا که این سایت ها مطالب شما را با نام سایت خود کپی می کنند و این نوعی سرقت ادبی است.
گوگل هر دو دسته سایت را جریمه می کند ولی خود شما هم می توانید گزارش تخلفات را به گوگل ارائه کنید تا تخلف زودتر بررسی شود.
۲- اگر شما یک پست مهمان نوشته اید و بخواهید عین همان را در سایت خود قرار دهید و یا این که بخواهید مطالب قبلی که بازدید بیشتری داشته با مجدد نشر کنید، این کار خود نوعی محتوای تکراری از نظر گوگل به حساب می آید لذا توصیه می شود که در این مواقع برای این مطالب از تگ rel=canonical استفاده کنید تا موتور جست و جو متوجه شود که این مطلب اصلی نیست و اصل آن قبلا ارائه شده است.
۳- اگر می خواهید همان مطالب را مجدد بیان کنید، از تضاد در عناون و مطالب استفاده کنید به این معنا که اگر نوشته اید برای بهینه سازی سایت چه باید کرد حال در مقاله ای دیگر بنویسید برای بهینه سازی سایت چه کارهایی نباید کرد و متن را متضاد کنید.

الگوریتم فرد Fred
مراحل انتخاب کلمات کلیدی برای مطالب سایت
2 دیدگاه در روش های جلوگیری از محتوای تکراری
  1. اول و آخر جمله را گوگل می خواند که تکراری است یا نه؟ یا کل جمله؟


[بالا]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • 2 + 16 =