روش های افزایش مشتری و فروش به کمک شبکه های اجتماعی

در بازار جهانی امروز، یکی از بهترین روش های بازاریابی، بازاریابی اینترنتی است. هر چه در معرفی محصولات خود در سایتی که متعلق به شرکتتان است موفق تر باشید، در میان رقبا شانس پیروزی شما بیشتر است. در تجارت های الکترونیکی، شما باید از روش های مختلف برای سئو سایت استفاده کنید تا میزان جذب کاربر و در نهایت تبدیل کاربر به مشتری بیشتر شود. یکی از بهترین روش ها برای معرفی محصولات خود، فعالیت در شبکه های اجتماعی است.

قبلا بیان کرده ایم که برخی از شبکه های اجتماعی، تاثیر زیادی بر رتبه سایت شما ندارند ولی گوگل میزان فعالیت شما در شبکه های اجتماعی را به عنوان یک امتیاز مثبت در نظر می گیرد. اما افرادی که در سایت خود تجارت الکترونیکی دارند، فقط نباید به فکر رنکینگ سایت باشند بلکه در همین شبکه های اجتماعی، اگر چه تاثیر زیادی بر سایت ندارند ولی شما می توانید کاربران زیادی را به سمت خود جلب کرده و در نهایت به مشتری تبدیل کنید.  برای افزایش مشتری به کمک شبکه های اجتماعی روش های مختلفی وجود دارد که مهمترین ان ها را بیان خواهیم نمود:

۱-     با کاربران خود ارتباط داشته باشید.

سعی کنید در شبکه اجتماعی که حضور دارید، یک گروه ران اندازی کنید و در ان برخی افراد متخصص از شرکت خود را عضو کنید تا به سوالات کاربران پاسخ دهند و حتی از ان ها ایده بگیرید تا بتوانید از این ایده ها برای پیشرفت در کار و حتی بهبود اوضاع سایت استفاده کنید. در این زمان وقتی کاربران متوجه اهمیت نقش خود در شبکه اجتماعی باشند، نه تنها به ماندن در گروه، ترغیب می شوند بلکه دوستان خود را نیز به این گروه ها و شبکه ها دعوت می کنند در نتیجه شانس افزایش مشتری، بیشتر می شود.

۲-   در تبلیغات خود از افراد مشهور کمک بگیرید.

یکی از مهمترین معیارهای برند شدن یک محصول، استقبال افراد مشهور از آن محصول است. لذا سعی کنید که در شبکه اجتماعی خود بر این قضیه مانور دهید. از افراد مشهور چه در زمینه کاری خود و یا حتی برخی افراد مشهور که لوازم شما را برای خود نیاز دارند، دعوت کنید و از آن ها بخواهید که به یک صحبت مختصر، محصول شما را تایید کند این امر باعث می شود که کاربران استقبال زیادی از محصولات شما کنند.

۳- تبلیغات خود را در شبکه های اجتماعی گسترش دهید.

به یک نکته توجه داشته باشید که در عین حال که باید تبلیغات زیادی برای محصولات خود انجام دهید ولی نباید کاربر گمان کند که به هر قیمتی قصد فروش دارید به همین دلیل روش های مختلف تبلیغاتی را استفاده کنید و از یکنواخت کردن تبلیغات خود داری کنید.

۴- پرداخت اسان برای کاربران را در نظر بگیرید.

اگر در زمان پرداخت وجه، کاربر به مشکلی برخورد کند ناخواسته از خرید ان محصول منصرف می شود لذا سعی کنید در شبکه های اجتماعی خود لینک پرداخت وجه با استفاده از شرکت های پرداخت سریع قرار دهید تا کاربر سریعا بتواند وجه را پرداخت کند.

بک لینک (Backlink) چیست
روش های جلوگیری از کاهش بازدید سایت

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • یک × 1 =