درک ارزش لینک در سئو

درک ارزش لینک در سئو

‫در آموزش های قبلی من ارزش لینک در سئو و پیج رنک  را ذکر کردم، که همان روش‬ گوگل برای ارزش گذاری صفحات وب است.‬ این یک توسعه بسیار مهم در‬ فناوری موتورهای جستجو بوده‬ ولی باید درک کنید که سئو‬ تنها در مورد رنک صفحه نیست‬. در کسب و کار سئو  همیشه‫ در مورد رنک صفحه صحبت‬ میشود و ممکن است جمله های‬‬‬‬ ‫مخالفی را شنیده باشید که رنک‬ صفحه همه چیز است یا اینکه رنک صفحه تاثیری ندارد‬ ولی حقیقت در بین این دو قرار دارد،‬ بنابراین در این آموزش، من قصد‬ دارم روشهای مختلفی که لینکهای اشاره کننده به یک‬ وب سایت میتواند به شما کمک‬ نماید را در اختیارتان قرار دهم‬.

لینک در سئو چه ارشی دارد

لینکها کارهای مختلفی برای شما انجام میدهند،‬ اول اینکه آنها به موتورهای جستجو‬ کمک میکنند تا سایتتان را پیدا نماید.‬ هر چه لینکهای بیشتری به سایت‬ اشاره کنند، بیشتر مورد استفاده قرار میگیرند.‬ آنها از لینکها برای تعیین محبوبیت‫ سایت استفاده میکنند، همین موقع است‬ که پیج رنک وارد ماجرا میشود‬. موتورهای جستجو به فهرست کردن سایت‬ شما نیز کمک میکنند. اگر شما لینکی از خارج‬ سایت داشته باشید که به سایتتان اشاره کند‬ کلمات کلیدی در لینکها به موتورهای‬ جستجو در توصیف موضوعی سایت کمک میکند‬. گذشته از موتورهای جستجو، لینکها میتوانند‬ بازدید کنندگانی را مستقیما وارد سایت کنند‬.

علاوه بر تاثیری که بر رنکینگ موتور جستجو دارند‬، تحلیل وب سایت میتواند سئو شما را افزایش دهد.‬ برای ایندکس شدن سایتتان باید لینکهایی به آن اشاره کنند.‬ موتورهای جستجو این لینکها را دنبال‫ میکنند، سایت شما را پیدا کرده و‬ احتمالا آن را در ایندکس خود قرار میدهند‬. سایتی که هیچ لینکی به آن‫ اشاره نکند دچار مشکل‬ میشود و احتمالا هرگز در ایندکس قرار نمیگیرد‬. اگر کسی اهمیتی به لینک ارجاعی سایت ندهد، موتورهای جستجو‬ نیز اهمیتی به آن نخواهند داد‬ البته هر چه لینک بیشتر باشد بهتر است‬. لینکهای بیشتر چند فایده دارند‬، به این صورت موتور جستجو سایت‬ را مهمتر در نظر میگیرد، سایت را بیشتر ایندکس کرده‬ و صفحات بیشتری را نیز ایندکس میکند.‬ یک لینک میتواند در نهایت موتورهای جستجو بسیاری را از وجود سایت شما آگاه سازد‬ و دلیلی برای ایندکس سایت شما پیدا میکند‬ البته این بیشتر به رنک صفحه‫ گوگل و یا سیستم های مشابه‬ مورتوهای جستجو دیگر نزدیک است.‬ رنک صفحه روشی است که گوگل‫ توسط آن یک صفحه را بر اساس‬ محبوبیت لینک ارزش گزاری میکند.

‬ هر چه لینکهای بیشتری به سایت‬ ارجاع یابد ارزش بیشتری خواهد داشت و از این ارزش‬ برای مرتب کردن سایتهای مشابه یافت‬ شده برای یک کوئری جستجو استفاده میشود‬ ولی رنک صفحه ارزش صفحاتی که‬ لینکها را قرار داده اند را نیز بررسی میکنند.‬ صفحات محبوب با رنک صفحه بالاتر‫ ارزش بیشتری نسبت به صفحات غیر‬ محبوب برای لینکها به همراه دارند.‬ همچنین با لینکها بخش بیشتری از سایت فهرست میشود.‬ با اشاره کردن لینک نه به‬ صفحه خانگی بلکه به صفحات درون سایت‬ به موتورهای جستجو اعلام میکنید که‬ این صفحات برای مردم اهمیت دارد‬ بنابراین ارزش فهرست کردن را دارند.‬ لینکها چند عملکرد حیاتی دارند که معمولا نادیده گرفته میشوند.‬ لینکها خوب هستند ولی لینکهای حاوی کلید واژه بهتر هستند.‬ کلیدواژه در متن عطف لینک به‬ موتورهای جستجو توضیحی از صفحه مرجع ارائه میکند‬. شما میتوانید هزاران لینک با کلید‬ واژه های اشتباه داشته باشید که فایده ای ندارند ولی‬ چند تا لینک با کلید واژه‫ های خوبی داشته باشید که‬ سایت شما را در رتبه های بالای نتایج جستجو قرار دهد‬.

در واقع، از آنجایی که کلید‫ واژه اهمیت زیادی دارند لینکهای داخلی، یعنی لینکهای درون وب سایت شما نیز اهمیت بالایی دارد البته اکثر این اهمیت در مورد لینکهای‬ سایت دیگری است که به سایت شما اشاره میکند‬ ولی به یاد داشته باشید که لینکهای درونی صفحات شما‬ اگر به خوبی کلید واژه گزاری‬ شده باشند میتوانند تاثیر خوبی بر نتیجه جستجوها بگذارند چون کلید واژه ها توضیحی از صفحات‬ مرجع به موتورهای جستجو ارائه میدهند.‬ در نهایت هدف اصلی لینکها را فراموش نکنید‬ لینکها به بازدید کننده ها کمک‬ میکند تا وب سایتتان را پیدا کنند‬. این موضوع خارج از حوصله این‬ مقاله است ولی باید به یاد داشته باشید‬ که لینکها از نقطه نظر مستقل‬ از سئو نیز اهمیت دارد.‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬ لینک درست در مکان درست میتواند‬ بازدید کنندگان سایت شما را افزایش دهد‬‬‬.

میکروفرمت ها
عنوان صفحه چگونه کار می کند؟
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

− 3 = 1