درباره بازاریابی محتوا چه می دانید

ارسال شده در
درباره بازاریابی محتوا چه می دانید

همان گونه که همه ما می دانیم، در دنیای امروز که اینترنت، پل ارتباطی بین تمام نقاط دنیا شده است، لذا چشم پوشی از آن در فعالیت ها و کسب و کارها، تقریبا غیر ممکن است. امروزه برگ برنده در دست کسانی است که بتوانند فعالیت ها و محصولات خود را به تمام دنیا معرفی کنند و این کار فقط از طریق اینترنت امکان پذیر است. راه اندازی یک سایت، با کیفیت و رتبه مناسب، سبب جذب کاربران زیادی به سمت شما می شود و در نتیجه شما در دنیای بیرون بیشتر شناخته می شود. هر فردی متناسب با نوع کسب و کار خود، می تواند یک سایت راه اندازی کند که مهمترین ان ها، سایت هایی است که افراد برای فروش محصولات خود راه اندازی می کنند.

زمانی که محصولی در سایتی معرفی می شود، کاربر کنجکاو می شود که بداند این محصول چیست، چه مزایا و معایبی دارد، کاربردهای آن چیست و چگونه می تواند از آن استفاده کند. مسلما اگر سایتی در کنار معرفی محصول به این سوالات نیز پاسخ دهد، کار کاربر را راحت نموده و از طرفی به نحوی اعتماد کاربر را نیز جلب کرده است. بنابراین صاحبان محصول باید در سایت خود، بخشی را به بازاریابی محتوا اختصاص دهند.

بازاریابی محتوا چیست

زمانی که شما محصولی را در سایت خود ارائه می کنید، مطلبی پیرامون جواب تمام سوالاتی که حس می کنید برای مشتریان پیش خواهد آمد را مطابق اصول تولید محتوا در سئو تنظیم نموده و در کنار معرفی محصول، لحاظ می کنید. هدف از این نوع تولید محتوا، معرفی بهتر محصول و جلب بیشتر مشتری برای خرید کالا است. زمانی که کاربر با این محصول روبرو می شود، به صورت رایگان می تواند از محتوای نوشته شده درباره محصول استفاده کند و سپس تصمیم بگیرد که آیا آن را خریداری نماید یا نه. توجه داشته باشید که مطالب باید کاملا به روز باشند و اطلاعات جدید در اختیار مشتری قرار دهند.

مراحل بازاریابی محتوا

قبل از این که به تولید محتوا برای محصول بپردازید باید به چند نکته توجه داشته باشید و مطابق با آن ها اقدام به نگارش کنید:

۱ – ابتدا شما باید مشتریان خود را بشناسید و بدانید آن ها درباره محصول مورد نظر، به دنبال چه اطلاعتی هستند که این کار را با جست و جو در وب سایت های رقبا و خواندن نظر مشتریان می توانید انجام دهید.

۲ – در فروش محصول باید روش های تبلیغاتی مناسبی را در پیش گرفت که یکی از این روش ها، همان بازاریابی محتوا است. زمانی که مشتری ملاحظه کند که شما دلسوزانه تمام اطلاعات را رایگان، در اختیار او قرار داده اید مسلما بیشتر به شما اطمینان می کند.

حتما بخوانید :

مطالب مرتبط

مطالب قبلی و بعدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده + شش =