نگاهی به جنب و جوش حلزون وار جستجو در گوگل

ارسال شده در
جستجو در گوگل

بر خلاف اکوسیستم نمایش که هزاران برند رنگارنگ در آن آمد و شد داشته‌اند و تکنولوژی‌های بسیاری را در غالب ابزارو وسایل مدرن به انسان تقدیم نموده‌اند بخش جستجو در گوگل در یک دهه گذشته چندان تغییری نداشته است. وقتی که به دنیا موتور جستجو گوگل و کلیدی‌ترین بخش آن یعنی “جستجو” سر و گوشی به آب می‌دهیم متوجه یک تکرار، حرکتی که تقریبا مثل بی حرکتی است و در واقع سکون خاصی می‌شویم.

هر چند که هنوز بسیاری از کاربران از طریق همین بخش “جستجو” گوگل در فضای وب کاوش می‌کنند و این کانال همچنان بهترین و محبوب‌ترین راه تحقیق در جهان است اما هیچ گاه این بخش موضوع داغ و پر تغییری در دنیا نبوده است. باکس جستجو گوگل، سیستم تایپ کلمات و خلاصه رویه جستجو سال ۲۰۱۷ گوگل همان چیزی است که سال ۲۰۱۰ یا قبل‌تر شاهد آن بوده‌ایم!
همین جنب و جوش حلزون‌وار باعث شده این صنعت بزرگ از یک تغییرمهم و قدرتمند در یک دهه اخیر فناوری بی‌بهره بماند: جستجو مبتنی بر کاربران یا همان شخصی‌سازی جستجو برای کاربران!
در این گزارش نگاهی به جنب و جوش حلزون وار بخش جستجو در گوگل داشته‌ایم. نگاهی که نشان می‌دهد گوگل چندان هم که فکر می‌کنیم بی‌عیب و نقص نیست و در این سال‌ها کمی از غافله عقب مانده است!

بررسی جنب و جوش حلزون وار جستجو در گوگل

دقیقا سال گذشته بود که گوگل با کمی سر و صدا سرویس “تطبیق مشتری” و “تبدیل درون فروشگاهی” را در حوزه بازاریابی موتور‌های جستجو معرفی نمود. این دو تغییر تنها و بزرگ‌ترین تحولات “جستجو” گوگل در این سال‌ها بودند که به صورت خلاصه آن‌ها را بررسی خواهیم کرد.
تطبیق با مشتری
آخرین تحول گوگل در این بخش یعنی “تطبیق با مشتری” ابزار خوبی برای بازاریابان است تا بتوانند پیشنهادات خود را بر اساس اطلاعات و داده‌های شخص اول ارائه دهند و از این طریق کمپین‌های بهتر و خلاقانه‌تری را راه‌اندازی کنند.
مثلا تا پیش از معرفی این ابزار جستجو عبارت “کارت اعتباری” در گوگل اکثر کاربران را به یک نتیجه واحد و عمومی هدایت می‌کرد؛ اما حالا هر بانک می‌تواند بر اساس CRM یا برنامه مدیریت ارتباط با مشتری خود تبلیغاتش را دقیقا جایی به کاربر نشان دهد که می‌داند بیش‌ترین کلیک را دریافت می‌کند.
نرخ تبدیل درون فروشگاهی
قابلیت بعدی که گوگل برای “جستجو ” بهتر ارائه کرد نرخ تبدیل درون فروشگاهی بود. قابلیتی که نظیر یک حلقه اتصالی فروشنده و کاربر را به هم وصل می‌کرد و به فروشنده این امکان را می‌داد تا دقیقا بداند تبلیغات صورت گرفته منجر به پرداخت درون فروشگاهی شده است یا نه.
کاربرد اصلی این قابلیت‌ها بیش‌تر زمانی مشخص می‌شود که فعالیت کاربران آفلاین است و می‌خواهیم بدانیم ارزش مالی هر جستجو کاربر چه قدر بوده است.

حتما بخوانید :

آخرین مطالب سئو

لینک دوستان

ریپورتاژ آگهی

تجهیزات کراس فیت

تعمیر ماکروفر سامسونگ

تعمیر ماکروفر ال جی

سئو

ترجمه فوری

تعمیر ماکروفر

بیمه ایران

تعمیر لوازم خانگی

سئو

بیمه عمر پاسارگاد

بیمه پارسیان

تعمیر ماکروفر بوتان

تعمیر ماکروفر پاناسونیک

سیگار

نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی

نمایندگی تعمیرات ال جی

نمایندگی تعمیرات پاناسونیک

نمایندگی تعمیرات دوو

نمایندگی تعمیرات بوش

نمایندگی تعمیرات سامسونگ

درج آگهی رایگان

سئو

مشاوره سئو

نمایندگی تعمیرات آبسال

نمایندگی تعمیرات ارج

نمایندگی تعمیرات پاکشوما

نمایندگی تعمیرات کنوود

نمایندگی تعمیرات ویرپول

نمایندگی تعمیرات ایندزیت

نمایندگی تعمیرات باکنشت کرج

نمایندگی تعمیرات ویرپول کرج

نمایندگی تعمیرات کندی کرج

نمایندگی تعمیرات کنوود کرج

تعمیر لوازم خانگی در تبریز

نمایندگی تعمیرات جنرال الکتریک

تعمیر یخچال جنرال الکتریک

تعمیر یخچال پروفایل

تعمیر یخچال مابه

تعمیر یخچال دوو

بیمه شخص ثالث

بیمه بدنه

بیمه آتش سوزی

بیمه مهندسی

بیمه مسئولیت

تعمیر ماشین لباسشویی سامسونگ

تعمیر یخچال فریزر سامسونگ

تعمیر ساید بای ساید سامسونگ

تعمیر یخچال سامسونگ

تعمیر ماکروویو ویرپول

تعمیر ماشین لباسشویی آریستون

تعمیر ماشین لباسشویی بکو

تعمیر ماشین لباسشویی کنوود

تعمیر ساید بای ساید وستینگهاوس

تعمیر ماشین لباسشویی AEG

تاسیسات ساختمان در تبریز

تعمیر ماشین لباسشویی باکنشت

تعمیر ماشین لباسشویی کندی

تعمیر ماشین لباسشویی ایندزیت

تعمیر ماشین لباسشویی ویرپول

تعمیر ماشین لباسشویی زیرووات

دانلود اپلیکیشن بیمه عمر پاسارگاد

بیمه آتیه کودکان

اکستنشن مو

سایت نقاشی

تعمیر پکیج بوتان

نصب بازی روی ps4

تعمیرات لپ تاپ دل در تبریز

تعمیر و نگهداری سیستم های اعلام حریق

تحصیل پزشکی در ترکیه

مطالب مرتبط

مطالب قبلی و بعدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − ده =