تفاوت SEO و SEM

ارسال شده در
تفاوت Seo و Sem

در زمینه کسب و کارهای اینترنتی و یا معرفی مشاغل و محصولات در اینترنت، وبمسترها باید فعالیت های سایت خود را از دو منظر دنبال کنند:در زمینه کسب و کارهای اینترنتی و یا معرفی مشاغل و محصولات در اینترنت، وبمسترها باید فعالیت های سایت خود را از دو منظر دنبال کنند:

۱- فعالیت ها مربوط به SEO : منظور از SEO ، مجموعه فعالیت هایی است که وبمستر به منظور بهینه سازی سایت خود انجام می دهد تا رتبه سایت را در گوگل افزایش دهد و در نتیجه جست و جوی کاربران، سایت اول در گزینه اول گوگل قرار گیرد.

۲- فعالیت های مربوط به SEM : SEM که مخفف Search Engine Marketing است، به معنی بازاریابی موتورهای جست و جو است. در این قسمت، وبمستر سعی می کند که ترافیک سایت خود را برای از طریق موتورهای جست و جو برای افزایش فروش بالا می برد. جالب است بدانید که SEM ، از دو بخش SEO و PPC تشکیل شده است. SEO همان بهینه سازی سایت است که بیشتر فعالیت های مربوط به بهینه سازی سایت رایگان است و PPC مربوط به فعالیت هایی می شود که منجر به خرید تبلیغات می گردد. این واژه مخفف Pay-Per-Click است یعنی پرداخت هزینه تبلیغ به ازای هر کلیک.

SEO مخفف Search Engine Optimization و SEM مخفف Search Engine Marketing هر دو از زیرمجموعه های بازاریابی اینترنتی هستند. اهمیت استفاده از این دو مفهوم به دلیل این است که مطابق آمارها بیش از ۹۰% کاربران نتایج جستجوهای خود را در صفحه ی نخست می یابند و حتی سه نتیجه ی ابتدایی بسیار حائز اهمیت هستند. SEM یا همان بازاریابی موتورهای جستجو، واژه گسترده تری نسبت به سئو است.
سئو با تنظیم و بازنویسی محتوای وب سایت ها برای رسیدن به رتبه ی بالاتر در موتورهای جستجو و یا به صورت پرداخت کلیکی (Pay Per Click) به SEM ختم می شود. سئو نسبت به SEM تضمین طولانی تری برای ثبات رتبه ی سایت خواهد داشت. چراکه SEM ترافیک لحظه ای خوبی را متناسب با بودجه ی پرداختی شما به سمت سایت هدایت می کند ولی سئو روشی پایدار و استاندارد است که منجر به تغییرات در طراحی وب خواهد شد. به یاد داشته باشید سئو سایت می تواند در برگیرنده موارد بسیار دیگری باشد.

کارهایی که در SEM انجام می شود

۱- استفاده از کلمات کلیدی مناسب
۲- بررسی رقبا مطابق با وضعیت فعلی سایت
۳- اصلاح در ساختار سایت
۴- بهینه سازی پارامترهای مختلف سایت
۵- معرفی سایت به موتورهای جستجو
۶- افزایش پیوندهای سایت
۷- شرکت در برنامه های PFI
۸- تحلیل آمار سایت
۹- بالابردن رتبه ی سایت
۱۰- انتخاب موتورهای جستجو ی مختلف و سرمایه گذاری در آنها
۱۱-بهینه سازی اخبار مربوط به سایت

مطالب مرتبط

مطالب قبلی و بعدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × پنج =