تجزیه و تحلیل و اندازه گیری کمپین سئوی بین المللی

ارسال شده در

پس از این که شما به عنوان یک وبمستر، سایتی را راه اندازی نمودید باید توجه داشته باشید که علاوه بر به روزرسانی های منظم سایت، در یک بازه زمانی منظم، باید سایت خود را آنالیز نمایید تا بتوانید نقاط قوت و ضعف سایت را مشخص نموده و در جهت تقویت و پیشرفت سایت، اقداماتی را انجام دهید. مسئله ای که در این میان مطرح می شود، بحث سایت های چند زبانه است. سایت هایی که به دلیل کسب و کار خود، باید به صورت بین المللی فعالیت داشته باشند باید سایت خود را بر روی چند زبان فعال نمایند و به کاربر اجازه دهند که در هنگام ورود به سایت بتواند زبان مورد نظر خود را انتخاب کند. حال در چنین سایت هایی، وبمستر موظف است که سایت خود را برای هر زبان به طور جداگانه آنالیز نموده و عملیات بهینه سازی را به طور جداگانه انجام دهد.

‫ارزیابی سایت برای سئو بین امللی‬ مانند هر سایت دیگری است‬ با این تفاوت که شما میتوانید‬ سایت خود را تقسیم بندی کرده‬ و هر بخش زبانی سایت را‬ به صورت مجزا بررسی کنید.‬ با نرم افزار تحلیل وب خود میتوانید‬ بخشهای بین المللی مختلف را تحلیل و اندازه گیری کنید.‬

کمپین سئوی بین المللی

با استفاده از گوگل آنالیتیکز میتوانید گزارشها را فیلتر یا بخشهای حرفه ای بسازید‬ تا با ساختار ساب فولدر یا ساب دامینی که محتوای‬ آن زبان را در خود دارد همخوانی داشته باشد‬ به این صورت میتوانید مفاهیمی همچون‬ مقایسه تجارت الکترونیک بین بازدید کننده های‬ اسپانیایی و فرانسوی یا تعیین بخشی مشخص از محتوا‬ که کم یا بیش تبدیلهایی در‬ یک زبان با مقایسه با دیگری دارد.‬ همچنین شما میتوانید از پروفایلهای ابزارهای وب مستر برای هر‬ ساب فولدر، یا ساب دامین زبانی استفاده کنید.‬ به این صورت میتوانید بخشهای بین‬ المللی خود را بهینه سازی‬ و برای دیگران تنظیم نمایید.‬ برای نمونه شما میتوانید خطاهای گردشی‬ که بر بخشی از سایت اثر گذاشته را شناسایی کنید‬ و حتما تمامی پیشنهادهای HTML‬ برای بخشهای مختلف زبانی سایت را بررسی کنید.‬ همچنین شما میتوانید نقشه های سایت را برای‬ هر بخش بین المللی به طور مجزا مدیریت کنید.

‬ برای دیدن داده های رتبه بندی برای بخشهای بین المللی‬ شما میتوانید از ابزارهای‬ SEOmoz Campaigns استفاده کنید.‬ به این صورت میتوانید لیستی از‬ کلیدواژه ها برای پیگیری بر موتورهای جستجوی‬ مبتنی بر موقعیت جغرافیایی را وارد‬ کنید که چگونگی عملکرد کلیدواژه های بین المللی‬ برای موتورهای جستجوی جهان نمایش داده میشود.‬ در اینجا میتوانید رتبه بندی محتوایی‬ را برای زبانهای مشخص و‬ چگونگی پیشرفت نمایش در عرصه ی‬ بین المللی را در طول زمان ببینید.‬ هر KPI ای که برای‬ اندازه گیری عملکرد سئو تعیین کرده باشد‬ شما میتوانید مفهومی از بخش منطقه‬ ای وب سایت دریافت کنید‬ و همیشه از بخشهای جغرافیایی پشتیبانی‬ راه حل تحلیلی استفاده کنید.‬

شما میتوانید بفهمید که کدام بخش از جهان‬ به زبانهای مختف شما پاسخ میدهد‬ و شما میتوایند فرصتهایی برای‬ گسترش زبانهای دیگر یا تجزیه زبانهای حاضر به‬ نسخه های دیگری استفاده نمایید.‬ حتما در استراتژی اندازه گیری خود‬، بخشهای بین المللی سایت خود را‬ اضافه کنید. این به شما کمک‬ میکند که عملکرد خود را ارتقا بخشید و‬ میبینید که اقدامات شما در کشورها‬ و زبانهای دیگر به نتیجه میرسد‬‬.‬ کمپین سئو سایت در تمام زمینه ها اعم از بین المللی و محلی شدیدا توصیه می شود.

مطالب مرتبط

مطالب قبلی و بعدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 + 7 =