به دست آوردن لینک خارج از سایت

ارسال شده در
بدست آوردن لینک خارج از سایت

همه ما می دانیم که در سئو، یکی از روش هایی که تاثیر زیادی دارد این است که ما از خارج از سایت برای سایت خودمان لینک بگیریم. این کار باعث می شود که گوگل هر لینک را به عنوان یک کاربر سوم در نظر بگیرد و در نتیجه در رنکینگ سایت شما بسیار موثر است. برای به دست اوردن لینک از خارج از سایت، روش های مختلفی وجود دارد:
۱- سایت های هم موضوع خود را بیابید تا بتوانید از بهترین آن ها لینک بگیرید.
۲- به افرادی که برای شما کامنت می گذارند و نظر می دهند توجه داشته باشید برخی از آن ها خود یک سایت دارند که می توانید از آن ها کمک بگیرید.
۳- به بک لینک ها توجه کنید شاید سایتی که از آن بک لینک گرفته باشد، شانس گرفتن لینک از سایت دیگر را برای شما فراهم نماید.
۴- انجمن های اینترنتی و شبکه های اجتماعی را بررسی کنید تا اگر این افراد لینک دارند، بتوانید از آن ها کمک بگیرید.

همانطور که پیشتر گفتم، نام اصلی گوگل‬ BackRub بوده است‬ که از آن عبارت backlink گرفته شده که به معنای لینک اشاره‬ کننده به وب سایت از وب سایتی دیگر (بک لینک)است.‬ تحلیل لینک گوگل انقلابی بوده است و گوگل از‬ لینکها برای بررسی صفحات وب‬ و اهمیت آنها استفاده میکند‬. لینکها به صورتهای مختلفی به سایت شما کمک میکنند‬، اول اینکه آنها به موتورهای جستجو‬ برای پیدا کردن سایتتان کمک میکنند.‬ موتور جستجو دارای روبوتهای جستجو میباشد‬، آنها برنامه هایی هستند که‬ در اطراف وب از سایتی به‬ سایت دیگر، از صفحه ای به صفحه دیگر میرود‬. اگر هیچ لینکی به سایت شما‬ اشاره نمیکند، احتمالش وجود دارد که‬ موتور جستجو سایت شما را ایندکس‬ نکند. حتی اگر شما نقشه یک سایت را ثبت نمایید. چرا؟‬ به طور نظری اگر کسی اهمیتی‬ به لینکهای سایت شما ندهد‬ چرا موتور جستجو باید آن را ایندکس کند؟‬ همانطور که پیشتر آموختیم ، متن‬ عطفی در لینکها به موتورهای‬ جستجو موضوع لینکها را میگوید‬.

اگر موتور جستجو بفهمد که (روغن زیتون) در لینکی اشاره کننده به صفحه وجود دارد‬ احتمالش را میدهد که آن صفحه به‬ روغن زیتون ارتباط دارد‬. اگر موتور جستجو صدها لینک با‬ ‘روغن زیتون’ را پیدا کند‬ متوجه میشود که احتمال خیلی زیاد ‫آن صفحه به‬‬ روغن زیتون ارتباط دارد.‬ لینکها همچنین به موتور جستجو اهمیت سایت را نیز میگویند.‬ هر چه لینکهای بیشتری به سایت‬ اشاره کنند، موتور جستجو سایت را‬ محبوب تر در نظر میگیرد. ‫این اساس رنک صفحه گوگل است‬، شاخصی از محبوبیت صفحه که مبتنی بر لینکها میباشد.‬ لینکی از سایت روزنامه اصلی ارزش بیشتری از لینک یک وبلاگ دارد، بنابراین شما به لینکها نیاز دارید‬ و هر چه کسب و کار شما رقابتی تر باشد‬ تعداد سایتها برای کلیدواژه ی‬ مشابهی رقابت میکنند و شما به لینکهای‫ بیشتری نیاز خواهید داشت.‬‬

نحوه به دست آوردن لینک

برای شروع خوب باید بفهمید که چه تعداد لینک به سایت اشاره میکنند. برنامه های تحلیل لینک بسیاری وجود‬ دارد که هیچ یک بی نقص نیستند.‬ اول باید درک کنیم موتورهای جستجوی بزرگ تمامی لینکهای‬ اشاره کننده به سایت را نشان نمیدهند.‬ برای نمونه گوگل گرامر مشخصی دارد‬‫، link:domainname ، ولی همیشه کار نمیکند.‬ ممکن است برخی از لینکها را‬ نشان دهد ولی همه‌ی آنها را نشان نمیدهد.‬ این واقعا گمراه کننده است و‬ زمان شما را هدر میدهد‬ بنابراین با آنها کار کنید ولی بعد به فراموشی بسپاریدشان‬. یاهو اطلاعات بهتری را فراهم می آورد‬ پس به یاهو رفته و linkdomain:‬ را جستجو کنید و سپس نام دامنه‫ خود را بدون قرار دادن اسپیس بنویسید‬‬ بعد از دریافت نتایج‬ Except را از دامین در‬ باکس متنی Show Inlinks‬ انتخاب نمایید‬.

یاهو حتی شما را قادر میسازد‫ که نتایج را در فایلی دانلود‬‬ نمایید و به صفحه گسترده اضافه کنید‬ ولی برای تحلیل بهتر شما به ‫یک ابزار‬‬ Link نیاز دارید‬ ابزار محبوب من‬ Majestic SEO میباشد‬، البته استفاده از آن کمی پیچیده‬ است ولی اطلاعات بیشتری در مورد لینکها‬ نسبت به ابزارهای دیگر فراهم میکند.‬ این ابزار مبتنی بر اشتراک است‬ ولی شما میتوانید اطلاعات ابتدایی را در مورد‬ هر سایتی، از جمله سایت‬ رقیب به طور رایگان بدست آورید.‬ شما میتوانید اطلاعات را در مورد‬ سایت خودتان به صورت رایگان با ‫ثبت نام در این سایت بدست آورید.‬‬ در این گزارشها باید چه چیزی را بررسی کنیم؟‬ اول اینکه هر لینکی در سایت شما وجود دارد؟‬ اگر هیچ لینکی نباشد، یا‬ به صورت مجازی نباشد، این مشکل خیلی بدی است.‬ شما باید لینک داشته باشید‬ اگر لینکی دارید چه تعدادی است؟‬ بهتر است سایت خود را با‬ رقبای سطح بالایتان مقایسه کنید تا‬ تصویری از کارهای بسته بگیرید.‬ اگر رقبای شما با چند لینک‬ رتبه ای گرفته اند این خبر خوبی است.‬ اگر تعداد لینکها به هزار میرسد‬ شما باید کار بیشتری انجام دهید.‬ شما همچنین باید بفهمید که چه‬ کلیدواژه هایی در لینکهای اشاره شده به سایت شما و رقبا استفاده شده است. من معمولا سایتهایی را میبینم که‬ تعداد زیادی لینک دارند ولی هیچ‫ کلیدواژه ای در لینکها وجود ندارد و این بسیاری از فرصتهای آنها را ازبین میبرد‬، بنابراین چطور باید لینکهای سایت را بسازید؟‬ راه های بسیاری برای اینکار وجود دارد‬ و متاسفانه این نیازمند دوره ی مجزایی است.‬ توضیح جزئیات آن خارج از حوصله این مقاله است‬.

اولین چیزی که باید در نظرش‬ بگیرید لینکهای خانوادگی و دوستان است.‬ هر کسی که شما را میشناسد‫ میتواند لینکی برای سایت‬‬ تان بسازد، در برخی موارد دوستان و خانواده‬ این نقش را ایفا میکنند و‬ برخی اوقات آنها میتوانند کارمندان و شرکای تجاری باشند.‬ آیا تمامی کارمندان اکانت لینکدین‬ با لینکهای کلیدواژه ای برگشتی به شما را دارند؟‬ اگر شما محصولی را میفروشید تامین‬ کنندگان شما چطور؟ آیا آنها حاضر‫ به لینک کردن شما هستند؟‬‬ همکاران صنعتی را نیز در نظر بگیرید‬ به پرسشهای مرتبط در انجمنهای آنلاین‬ یا سایتهای پرسش و پاسخ، پاسخ دهید و ‫لینک سایتتان را قرار دهید.‬‬ سعی کنید وبلاگ نویسان را به‬ نوشتن در مورد سایتتان ترقیب نمایید.‬ لینک گزاری موضوع مهمی است و‬ فراتر از این مقاله میباشد ولی اهمیت زیادی دارد. شما باید لینکی به سایت داشته‬ باشید به ویژه اگر در حالتی رقابتی هستید‬‬‬‬‬‬‬. به یاد داشته باشید که برای سئو و بهینه سازی سایت خود بسیار مهم می باشد تا از فزصت های رایگان در لینک سازی خارج سایت نهایت اسفاده را ببرید.

مطالب مرتبط

مطالب قبلی و بعدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک + نه =