آخرین مقالات سئو:

راهنمای بهینه سازی تصاویر در سئو

راهنمای بهینه سازی تصاویر در سئو: عکس‌ها از متون ارزشمند‌تر می‌شوند

شیوه برقراری ارتباط کاربران و مخاطبان با محتوا بصری بسیار متفاوت با محتوا متنی است. هر تصویر علاوه بر این که نسبت به متن بیش‌تر جلب توجه می‌کند قادر است محتوا را در حجمی کم و مدت زمان محدود‌تری به مخاطب منتقل کند.

به علاوه تاثیرگذاری و ثبت در اذهان به وسیله تصاویر موجود در وب سایت با نوشته‌ها قابل قیاس نیست. چند سالی از تغییر رویکرد گوگل با توجه به همین حقیقت می‌گذرد و این روز‌ها بر کسی پوشیده نیست که عکس‌ها گاهی از متون ارزشمند‌تر می‌شوند.
اما همین عکس‌های دلچسب برای کاربران گاهی به معضل حادی برای وبمستران تبدیل می‌شود. تولید عکس بخشی از تولید محتوا است و انتخاب هوشمندانه آن مهم است. اگر شما هم از آن دسته مدیران وب سایت هستید که از خود می‌پرسید:
با وجود تصاویرخوبی که در بین مطالب قرار داده‌ام چرا گوگل تصاویر را در نتایج نشان نمی‌دهد؟
آیا باید تگ Alt را برای تک تک عکس‌ها به کار ببرم؟
تفاوت فرمت‌های مختلف JPEG، GIF و PNGدر انتخاب تصویر بهینه و سئو چیست؟
و…
توصیه می‌کنیم راهنمای بهینه سازی تصاویر در سئو را دنبال کنید.

معرفی نکات ضروری و راهنمای بهینه سازی تصاویر در سئو

اصول نام‌گذاری توصیفی تصاویر به زبان ساده
خیلی ساده‌تر است که از نام اصلی خود فایل تصویری حین آپلود آن در مطالب استفاده کنید. البته که ما همیشه دنبال را‌هی راحت‌تر و بی‌دردسر هستیم؛ اما سئو کاری پرزحمت است!
نامگذاری تصاویر برای شناساندن کلمه کلیدی به موتور جستجو صورت می‌گیرد. تصاویر باید با نمونه‌های مشابه خود تفاوت داشته باشند و آن‌ها هم مثل محتوا بدرخشند. به یاد داشته باشید که ربات‌های جستجو همزمان با متن تصاویر را جستجو کرده و نتایج را بر اساس آن‌ها نیز طبقه بندی می‌کنند.
فرض کنید تصویر یک خودرو FORD را در ارتباط با آخرین تغییرات محصول این کمپانی در یک پست قرار داده‌اید. استفاده از نام پیش فرضی نظیر DCMIMAGE10.jpg که توسط دوربین شما تولید می‌شود خوب است؛ اما بهتر از آن تولید نام متفاوتی نظیر Ford-Mustang-LX-Red.jpg است.
در نام ‌گذاری توصیفی به عبارات جستجو شده توسط کاربران هم توجه کنید. بد نیست به نمونه‌های نگاهی بیندازید:

• ۲۰۱۲ Red Ford Mustang LX
• Ford Mustang LX Red 2012
• Red Ford Mustang LX 2012
متداول‌ترین الگو نام‌گذاری را رعایت کرده و مثلا نگاه کنید اول سال تولید نوشته شده یا مدل محصول؟ رنگ محصول اولویت دارد یا بهتر است نام کمپانی در ابتدا نام درج شود؟
هر چند که این روش کاملا سلیقه‌ای است اما عادات گوگل و آن چه که رواج یافته است به شکل ترند یا یک روند کاربران را زودتر به وب سایت شما هدایت خواهد کرد.