آخرین مقالات سئو:

بهینه سازی تصاویر در سئو 2

راهنمای بهینه سازی تصاویر در سئو: عکس‌ها از متون ارزشمند‌تر می‌شوند (۲)

هر مطلب نه به واسط متن داخل آن بلکه به واسطه فرشته نجاتی به نام تصاویر پشتیبانی می‌شود. تنوع زیادی با وجود تصاویر در خلال مطلب ایجاد می‌شود. به علاوه تصاویر گاهی برای حفظ حقوق نویسنده، وب سایت منتشر کننده و فردی که به جمع آوری مطالب مشغول بوده است کمک می‌کند. بخشی از معیار جستجو گوگل نیز همین تصاویر هستند. توجه به سایز تصاویر، کیفیت تصاویر، فرمت، توصیف ، توضیحات مربوط و نهایتا حجمی که اشغال می‌کنند هر یک استراتژی و اصول خود را دارند که راهنمای بهینه سازی تصاویر در سئو برای به کارگیری دقیق آن‌ها به شما کمک خواهد کرد.

نکات و راهنما کلی بهینه سازی تصاویر در سئو

اصول انتخاب و قرار دادن برچسب Alt
تگ Alt گزینه نجات برای مرورگر‌ی است که قادر به رندر تصاویر نیست. این برچسب بسته به نوع مرورگری که مورد استفاده قرار می‌گیرد حین کشیدن موس روی تصویر نشان داده می‌شود. هدف اصلی در استفاده از این برچسب‌ها به کارگیری کلمه کلیدی است.
برای انتخاب و قرار دادن برچسب Alt به نکات زیر توجه کنید:
۱ – تگ Alt دقیقا مثل اسم اصلی عکس باید انگلیسی باشد
۲ – برای محصولاتی که دارای کد یا بارکد فروش هستند توصیه می‌شود بارکد را در برچسب Alt به کار برید
۳ – استفاده از تگ Alt طولانی برای تصاویر توصیه نمی‌شود
زوایا در تصاویر سئو
با توجه به این که جستجو تصاویر گوگل خیلی هوشمند شده است حتی شیوه و زاویه عکاسی هم به خصوص برای اجناس در وب سایت‌های فروشگاهی حائز اهمیت است. چنین تصاویری باید از تمام زوایای جنس واقعی گرفته شوند و شفاف باشند.
کاهش حجم تصاویر در سئو
در انتخاب سایز و ابعاد مناسب برای یک تصویر بهتر است به نکات زیر توجه کنید:
۱ – میانگین زمانی که هر کاربر دسکتاپ برای مشاهده یک عکس صرف می‎کند ۳ ثانیه است
۲ – میانگین زمانی که هر کاربر موبایل برای مشاهده تصاویر صرف می‌کند ۵ ثانیه است
۳ – دربارگذاری هر صفحه اینترنتی حتی اگر ۱ ثانیه تاخیر ایجاد شود خسارت زیادی وارد می‌شود. آمازون خسارت این تاخیر را در فروش محصولات خود ۱٫۶ میلیارد دلار تخمین زده است.
۴ – سرعت بارگذاری صفحات از فاکتور‌های مهم در الگوریتم گوگل است.
کاهش حجم تصاویر در سرعت بارگذاری وب سایت تاثیر به سزایی اعمال می‌کنند.
حجم بهینه برای هر تصویر در سئو
با توجه به قالب وب سایت ابعاد تصاویر می‌تواند متفاوت باشد؛ اما حجم بهینه برای هر تصویر ۷۰ کیلوبایت است. هر چند که طراحی تصاویر دقیقا با این حجم دشوار است اما بهتر است این مرز را در بهینه سازی تصاویر در سئو رعایت کنید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

65 − = 58