انواع محتوا

انواع محتوا

‫برای درک انواع محتوا یی که کاربران‬ در موتورهای جستجو با آن روبرو میشوند‬ باید به وب سایت‬ Explore California نگاهی بیندازیم. یکی از مهمترین اشکال محتوایی در وب، محتوای متنی است.‬ ما مقداری متن در صفحه خانگی‬ Explore California میبینیم‬ که توضیحی از‬ اطلاعات موجود در این سایت به ما میدهد‬ وقتی که بر بخش Resources‬ کلیک میکنیم، متوجه میشویم که محتوای متنی‬ به شکلهای مختلفی نمایش یافته است‬. چند عنوان سازمان یافته و زیر‬ عنوان در کنار پاراگرافی از بدنه متن قرار دارد.‬ حتی چک لیستی در پایین قرار‬ دارد که با نقاط بولت سازمان یافته و‬ وقتی که بر لینک FAQ کلیک کنیم ما را به صفحه ای‬ حاوی پرسش ها و پاسخها هدایت میکند‬. تمامی این محتواهای مختلف به شکلهای‬ متفاوتی آرایش شده اند تا‬ درک انها برای کاربران و موتورهای جستجو راحتتر باشد‬. نوع دیگر محتوای موجود در صفحات از نوع تصویر است‬. تصاویر میتوانند گاها برای انتقال پیام‬ موثرتر از متن عمل کنند.‬ برای نمونه در صفحه Mission،‬ یک عکس از فردی ایستاده در ساحل را میبینیم‬ و این به من کمک میکند تا تجربه ی‬ ایستاندن در ساحل پریستن کالیفرنیا‬ و تماشای برخورد امواج را درک کنم‬ و متن این صفحه نیز همین موضوع را توضیح میدهد‬. احساسات این پیام توسط تصویر بهتر انتقال می یابد.‬ ویدئو نوع دیگری از محتوا است.‬ اگر به صفحه خانگی باز گردید ‫و کمی پایین بیایید، ما بخش Featured را میبینیم‬ که در مورد Ojai Olive Oil‫ Company‬‬ بوده که همچنین و‫یدئو کلیپی در خود جای داده است.‬ مفهوم غنی ویدئو کاری میتواند انجام‬ دهد که تصویر و متن به تنهایی قادر‫ به انجام آن نیستند‬. در آنجا میتوانیم از زبان افرادی‬ که در آنجا بوده اند بشنویم‬. ما میتوانیم حرکت شاخه ها در‬ برابر باد را ببینیم و‬ میبینیم که یک انسان واقعی در‬ حال تست کردن روغن زیتون است،‬ به این صورت محتوا ملموس تر‬ شده و قادر به حس کردن آن میشویم‬. شکلهای خلاقانه ی دیگری از محتوا نیز وجود دارد،‬ مانند کلیپهای صوتی، انیمیشنهای فعال، بازی و‬ بسیار چیزهای دیگر در سطح اینترنت‬. موضوع اصلی این است که محتوا، موثر،مفید‬ و برای مخاطبین کمک کننده باشد.‬ با وجودی که موتورهای جستجو بازدید‬ کنندگان را به وب سایت می آورند‬ ولی وقتی که آنها را با شما آشنا میکنند‬ به اهداف کسب و کاری شما تبدیل میشوند‬ و با استفاده ترکیبی از انواع محتوا‬ تجربه کاربری بهتری خواهید داشت‬.‬‬‬‬‬‬‬

شکل های مختلف محتوا

‫ممکن است فکر کنید که محتوا تنها متنی بر روی صفحه است ولی امروزه اینطور نیست. محتوا میتواند در شکلهای مختلفی باشد از جمله، اینفوگرافیک، عکس و حتی ویدئو. حالا میخواهیم به شکلهای مختلف محتوای وب بپردازیم. اول اینکه محتویات بسیاری از سایت ها از نوع متنی هستند. اینها واژه هایی هستند که در صفحات، پستهای وبلاگ، مقالات و غیره خوانده میشوند و همانطور که دیدن متن مورد انتخاب ما و ارتباط آن با کلیدواژه هایی که در استراتژی سئو و بهینه سازی سایت ما قرار دارند از اهمیت بالایی برخوردار است ولی شکل فایل محتوا را فراموش نکنید. فایلهای PDF، اسناد ورد و حتی اسلایدهای پرزنتاسیون همگی شکلهایی از محتوا هستند که هر روزه با آنها مواجه میشویم و میتوانند در فضای وب عرضه شوند. با وجودی که ما میتوانیم محتوای ‫اسناد را به اچ تی ام ال تبدیل کنیم بسیاری از افراد در مورد پرزنتاسیون ها فکر نمیکنند. اگر شما اسلایدی داشته باشید که اخیرا نمایشش داده اید پس چرا آن را در وب قرار ندهید و با مخاطبان خود به اشتراک نگذارید؟ امروزه شرکتهای بیشتری اسلایدهای خود را در سرویسهای میزبانی اسلاید مثل SlideShare آپلود میکنند. آنها لینکی برای دانلود آنها قرار میدهند تا مخاطبین بتوانند آنها را در لپ تاپ خود حمل کننده و با دیگران به اشتراک بگذارند.

آنها کاتالوگی برای به اشتراک گذاری و استفاده از محتوا تهیه میکنند. ساختن عکسها میتواند یک راه عالی برای بیان تصویر داستان و کمک به خوانندگان به تصور موضوع متن باشد. عکسها در فضای وب تکامل خاص خودشان را داشته اند. به شهرت سایتهایی همچون Pinterest فکر کنید که کاملا با گروهی از عکسها تشکیل شده است. همچنین موتورهای جستجو، عکسها را نیز فهرست میکنند. به گوگل میرویم و نام برندی را در Image Search جستجو میکنیم .آیا نتایج مورد انتظاراتان نمایش یافت؟ از آنجایی که مردم انتظار دارند که تصاویر بخشی از تجربه ی آنلاینشان باشد شما میتوانید به موتورهای جستجو کمک کنید که آن را به عنوان بخشی از صفحه‫ درک کنند تا با جستجوی تصویری محتوای مورد نیاز پیدا شود. یکی دیگر از بخشهای محبوب محتوا، اینفوگرافیک ها هستند. اینفوگرافیکها نماینگر مفهومی یا داده های زیادی به صورت تصویری هستند. آنها به افراد کمک میکنند تا اطلاعات زیادی را به صورتی معنا دار با سرعت بالا دریافت کنند. اینفوگرافیکها معمولا فایلهای تصویری هستند و معمولا در صفحاتی که مضامین زیادی وجود دارد دیده میشوند بنابراین میتوانند در فهرست موتورهای جستجو قرار گیرند. اگر یک اینفوگرافیک به خوبی طراحی شده باشد، به اشتراک گذاشته شده و در منابع دیگر نیز قرار میگیرند.

چند سال پیش قرار دادن ویدئو بر روی صفحه ممکن نبود چون به این صورت کاربران به اینترنت پر سرعت و افزونه های دیگر نیاز پیدا میکردند اما امروزه همه جا ویدئوها وجود دارند و نه تنها اکثر ما امروزه اینترنت پر سرعت داریم بلکه ما گوشیها و تبلتهایی را نیز در اختیار داریم. تولید ویدئو هرگز به اندازه ی امروزه اقتصادی نبوده است و روایت داستان با صدا و‫ تصویر میتواند به صورتی پیام را انتقال دهد که هرگز با متن و تصویر ممکن نیست. همچنین به یاد داشته باشید که‫ شما میتوانید محتوای ویدئو را برای موتورهای جستجو بهینه سازی نمایید. با قرار دادن ویدئو در سرویسهای مشهور و انتخاب درست عنوان، توضیح ،تگها و دسته بندی ویدئو شما سریعتر در جستجوها پیدا میشوید همچنین حتما بر ویدئو خود زیرنویس بگذارید تا موتورهای جستجو بتوانند آن را بخوانند.

یوتیوب یکی از سرویسهای میزبانی ویدئو است که کاربران میتوانند به طور رایگان ویدئوهای خود را آپلود کنند همچنین یوتیوب از داراییهای گوگل است و در نتایچ جستجو نمایش می یابد. اگر شما محتوای ویدئویی را تولید کنید، باید حتما یک شبکه ی یوتیوبی داشته باشید، ویدئوها را در آنجا پست کنید و داده های متا را پر کنید تا محتوای شما هر گاه که مشتریهای بالقوه جستجویتان میکنند بهتر نمایش یابند. وقتی که صحبت از تولید محتوا میشود، باید به یاد داشته باشید که متن تنها گزینه ی موجود نیست. مخاطبین مختلف از انواع مختلفی از محتوا استفاده میکنند و موتورهای جستجو قادر به فهرست کردن چیزهای مختلفی هستند. آگاهی از محتویات موجود نه تنها‫ شما را در پیدا کردن راه های بهتر برای انتشار محتوا یاری میسازد بلکه شما را در رقابتها سرپا نگه میدارد.‬‬‬‬‬‬
‫‬

بهینه سازی محتوا
آپدیت الگوریتم پاندا و الگوریتم پنگوئن
  • ساناز رحیمی ::

    سلام، با تشکر از مطالب مفیدتون .
    غلط املایی: اشتراک گزاری->اشتراک گذاری

  • فست سئو ::

    اصلاح شد ممنون از شما

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

+ 49 = 50