ارزیابی تایتل صفحات

سایت شما از یک صفحه اصلی و چندین صفحه فرعی تشکیل شده است که صفحات فرعی از طیق لینک های داخلی، همانند شاخه هایی به صفحه اصلی که  بدنه اصلی سایت است متصل می شوند. اما لازم است بدانید که گوگل در زمان ایندکس نمودن سایت شما، هر صفحه را جداگانه بررسی نموده و ایندکس می کند لذا ممکن است یک صفحه شما رتبه پایینی داشته باشد در حالی که صفحات دیگر رتبه مناسب تری دارند.

به همین دلیل شما باید بهینه سازی را برای هر صفحه جداگانه انجام دهید. در این زمینه انتخاب عنوان مناسب برای هر صفحه یکی از مهمترین فرآیندهایی است که هر وبمستر باید انجام دهد. برای این منظور باید به چند نکته توجه داشت:سایت شما از یک صفحه اصلی و چندین صفحه فرعی تشکیل شده است که صفحات فرعی از طیق لینک های داخلی، همانند شاخه هایی به صفحه اصلی که  بدنه اصلی سایت است متصل می شوند.

اما لازم است بدانید که گوگل در زمان ایندکس نمودن سایت شما، هر صفحه را جداگانه بررسی نموده و ایندکس می کند لذا ممکن است یک صفحه شما رتبه پایینی داشته باشد در حالی که صفحات دیگر رتبه مناسب تری دارند. به همین دلیل شما باید بهینه سازی را برای هر صفحه جداگانه انجام دهید. در این زمینه انتخاب عنوان مناسب برای هر صفحه یکی از مهمترین فرآیندهایی است که هر وبمستر باید انجام دهد. برای این منظور باید به چند نکته توجه داشت:

۱- عنوان صفحه شما در واقع معرف آن صفحه است و زمانی که کاربر مطلبی را سرچ می کند، صفحه مورد نظر با آن عنوان در گوگل ظاهر می شود به همین دلیل عنوان شما باید جذاب و نماینده ای از متن شما باشد.

۲- موتورهای جست و جو، از طریق همین عنوان صفحه، صفحات شما را شناسایی می کنند.

۳- زمانی که شما در شبکه های اجتماعی فعالیت می کنید، اگر لینک یک صفحه را در آن شبکه قرار دهید، آن لینک با عنوان صفحه نمایش داده می شود.

برای ساختن تایتل صفحات باید به‬ چند قانون توجه داشته باشید‬ ولی متدهای بسیاری برای اینکار وجود دارد‬ و بسیاری از افراد متدهای مختلفی را به کار میبرند.‬ وابسته به اینکه برای نوشتن عنوان‬ صفحه از چه کسی دستور یا مشاوره میگیرید،‬ هر کس نظر خاص خودش را دارد.‬ این به شما‬ ارتباط دارد که چگونه بخواهید عنوان‬ صفحه را مدیریت کنید‬ و به نظرتان بهترین راه برای رسیدن به آن را چه بدانید.‬ ولی همیشه اندازه گیری و‬ دیدن نتایج بر اساس کارهایی که دیگران‬ نیز انجام میدهند اهمیت دارد‬.‬ بهترین راه ارزیابی رنکها در بخشهای مشخص‬ بررسی اعمال دیگران است و اگر بخواهم میتوانم از آن‬ الگو بردارم یا اینکه خلاف مسیر آنها را طی کنم‬. همانطور که گفتم‬‬ هیچ قانون مشخصی برای ساخت تایتل صفحات وجود ندارد‬.

ایده ها و راهنماهای بسیاری برای اینکار وجود دارد.‬ اولین راهنمایی که میتوانم در اختیارتان بگذارم این است که‬ شما باید عنوان صفحه را تا ۶۵ کاراکتر محدود کنید.‬ اگر بیشتر از ۶۵ کاراکتر باشد‬، وابسته به فضاها و واژه ها‬، عنوان شما بخش بخش می‌شود و‬ به جای یک عبارت کلی‬ یک عبارت چند تکه شده را می‌بینید‬. حال اگر میتوانید کل فکرتان را در ‬۶۵ کاراکتر خلاصه کنید همین کار را انجام دهید.‬ اگر میخواهید واژه های بیشتری اضافه‬ نمایید مشکلی نیست ولی به شکل درستی نمایش داده نمی شود. برخی از افراد عنوانهای صفحه طولانی‬ و تا ۱۲۰ کاراکتر را به کار میبرند‬ چون عنوان کلی صفحه در مروگر نمایش داده میشود‬ و این به شما بستگی دارد‬ که بخواهید از آن استفاه کنید یا اینکه ‬‬۶۵ کاراکتر را در صفحه نتایج موتور جستجو داشته باشید و مرورگر را با آن پر کنید.‬ من ترجیح میدهم که در مورد‬ آنچه در مقابل جستجو گر قرار میگیرد خوب فکر کنم.‬ شما میتوانید ببینید که چطور مردم‬ از کلیدواژه ها استفاده میکنند و‬ در نتیجه آنها از یک جدا‬ کننده بر اساس عنوان مقاله‬ و سپس عنوان وب سایت استفاده میکنند‬‬.‬‫

نام سایت در تایتل صفحات

‫ رقابت خوبی در مورد نام وب سایت در‬ عنوان‬ صفحه وجود دارد. من همیشه از آن استفاده نمیکنم زیرا‬ فکر میکنم این فضای زیادی را میگیرد و‬ معمولا رنکتان را برای نام تجاری بدست می آورید.‬ اکثر اوقات دریافت رنکینگ برای‬ نام تجاری یا نام وب سایت آسان است‬ و بنابراین میفهمم که چه زمانی‬ میتوانم آن را حذف کنم. من میخواهم‫ بر عنوان‬ صفحه یا‬ سرتیتر تاکید زیادی داشته باشم و از کلیدواژه هایی‬ که واژه های کمتری در تایتل صفحات دارند بهره ی بیشتری ببرم.

‬‬‬‬‬ ‬‬واژه های زیاد گاها قابلیت شما برای دریافت رنک را تضعیف میکند و‬ قدرت وب سایت برای‬ دریافت رنک مشخصی از واژه ها را دشوار میکند. ‫‬‫‬‫بهتر است اولین جمله کمتر از ۶۵ کاراکتر باشد‬ و با یک جدا کننده آنها‫ را با جمله دوم که در‬ حدود ۷۰ کاراکتر باید باشد جدا کنید‬. اگر من عنوانی منحصرا متشکل از‬ کلیدواژه بسازم که دو یا سه واژه داشته باشد‬ باید مطمئن شوم که به محتوای‬ آن صفحه ارتباط داشته باشد.‬ لیست کلیدواژه ای راهی برای به‬ کار بردن تمامی کلیدواژه های مختلف است‬ ولی من از این حالت استفاده نمیکنم.‬ مستقل از اینکه چطور این کلیدواژه ها‬ از هم جدا شده باشند‬ و واقعا تفاوتی ندارد که شما‬ از ویرگول، خط یا اسپیس در بین آنها استفاده کنید.‬

تمامی این جدا کننده ها با موتور جستجو شناسایی میشوند‬ و به صورت مشابهی با آنها برخورد میشود‬. من سعی کردم کلیدواژه ها را مرتب کنم‬. اگر ترتیب ثابتی از نوع جستجوی مردم وجود داشته باشد‬ من آن را در عنوان‬ صفحه به کار میبرم‬ بنابراین از این فرصت استفاده کرده‬ و به صفحه های وب سایت سر بزنید‬ و ساختار تایتل صفحات را توسعه بخشید و‬ ببینید رقبا در حال انجام چه کاری هستند.‬ ببینید که آیا ثباتی در چگونگی‬ چینش عناوین صفحه وجود دارد‬ و اینکه کلیدواژه ها در کجای‬ عناوین صفحه قرار گرفته اند.‬ محتوای موجود در صفحه را بررسی کنید و‬ مطمئن شوید که آنها را در‬ عنوانی خلاصه و دقیق بازتاب میدهید.‬‬‬‬‬‬‬‬ همین کار ساده در سئو و بهینه سازی وب سایت شما می تواند تاثیر به سزایی بگذارد.

کار با frame و iframe و popup
کار با گوگل پلاس

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • دو × 3 =