اجزای فنی تجارت الکترونیک

ارسال شده در
اجزای فنی تجارت الکترونیک

اجزای فنی تجارت الکترونیک چقدر اهمیت دارد؟ وب سایتهای بازرگانی الکترونیکی دائما در حال رشد هستند، چون‬ محصولات دائما تغییر میکنند. این وب سایتها خیلی بزرگ هم هستند و میتوانند شانس‬ مشکلات فنی را نیز افزایش دهند.‬ اگر شما صاحب یک سایت بازرگانی‬ الکترونیک هستید، باید به چند مسئله توجه داشته باشید‬ و چند موضوع را در لیست اهداف خود قرار دهید.‬ اول اینکه اگر محصولی را تمام‬ کرده اید، محصول به آرامی تغییر میکند‬ یا اینکه شما در حال حاضر‬ آن را به فروش نرسانده اید، ولی انتظار دارید که‬ در آینده به فروش برسد، صفحه‬ را دست نخورده باقی بگذارید ولی‬ پیامهای لازم را به آن اضافه کنید‬. نیازی نیست از اول شروع کنید، به ویژه وقتی که‬ توجه موتورهای جستجو را جلب کرده اید‬ ولی اگر این محصول دیگر وجود ندارد، حتما باید‬ صفحه ی “not found”‬ و کد ۴۰۴ ظاهر شود‬. شما باید مطمئن شوید که صفحه ی‬‬۴۰۴ برای ارائه ی پیام مناسب به کاربران گذاشته شده است که متاسفیم‬ چیزی که شما دنبالش هستید را نداریم‬، همچنین شما باید مسیردهی، نوار جستجو یا‬ صفحات پیشنهادی را نیز به‬ وب سایت اضافه کنید تا خریدهای وب سایتتان افزایش یابد‬.

دیگر اجزای فنی تجارت الکترونیک

اگر صفحه محصول تغییر کرد، یا‬ اینکه در دسته ی متفاوتی قرار گرفته است‬ باید از صفحه هدایت مجدد دائمی ۳۰۱ استفاده کنید‬ تا افراد به مسیر درست هدایت شوند و‬ به این صورت موتورهای جستجو محل‬ جدید محصول شما را میدانند‬. از آنجایی که محتوا دائما تغییر میکند باید‬ مطمئن شویم که موتورهای جستجو سریعا‬ محتوای ما را پیدا میکنند‬. حتما در وب سایت بازرگانی الکترونیکی ‫خود از سایت مپ XML استفاده نمایید. ‬اکثر پلاتفرمهای بازرگانی الکترونیک به صورت ‫پویا سایت مپ‬ XML را میسازند. ‬ وقتی که سایت شما از پایگاه‬ داده ای که وب سایت را میگرداند تغییر میکند‬ و بسیاری از انها میتوانند آدرسهای ‫نقشه سایت را در‬ Search Engine Webmaster بگذارند ‬ مطمئن شوید که این فرایند در‬ مکان خودش انجام گیرد و مطمئن شوید که‬ موتور جستجو دفعتا محتوای جدید را پیدا میکنند‬ و همیشه در صفحات از تگ‬‬ rel=”canonical” استفاده کنید و به این صورت موتورهای جستجو‬ تنها یک آدرس را برای هر دسته‬ ، زیر دسته و صفحات محصول فهرست میکنند و‬ به این صورت دیگه محتوای شما‬ چندین بار قرار نخواهد گرفت‬.

پلاتفرمهای بازرگانی الکترونیک این کار‬ را انجام میدهند و آن را به عنوان قابلیتی‬ قابل فعال سازی و تنظیم در اختیارتان قرار میدهند.‬ یک سبک متداول ارائه در سایتهای‬ بازرگانی الکترونیک شامل محتوای صفحه گزاری شده میشود‬. برای نمونه شما ممکن است ۳۰‬ محصول را در یک دسته مشخص داشته باشید‬ ولی آنها ۱۰ تا در هر صفحه نمایش داده میشوند‬، برای موتورهای جستجو این سه صفحه مختلف به نظر میاید‬ و این میتواند برای موتورهای جستجو گیج کننده باشد.‬ خوشبختانه شما میتوانید از مشخصه های‬‬ rel=”next” یا rel=”prev”‬ در لینکهای صفحه گزاری استفاده نمایید‬ تا موتورهای جستجو بدانند که چطور باید با‬ هر صفحه رفتار کنند، یک‬ صفحه ی مجزا یا یک نسخه‫ دیگر از صفحه ی حاضر.‬ به یاد داشته باشید که مولفه های‬ تخصصی وب سایت بازرگانی الکترونیک‬ به موتورهای جستجو کمک میکند تا‬ محتوای خود را فهرست کرده و‬ درکی از محصول مورد ارائه داشته‬ باشید و به این صورت شانس بهتری از‬ جستجو خواهید داشت‬‬‬‬‬.
‫‬‬

مطالب مرتبط

مطالب قبلی و بعدی

2 دیدگاه ارسال شده در “اجزای فنی تجارت الکترونیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + 9 =