اجتناب از مشکلات در سئوی بین المللی

ارسال شده در
سئوی بین المللی

اینترنت سبب می شود که شما بتوانید کسب و کار خود را در بین افراد در نقاط مختلف دنیا معرفی کنید اما نکته ای که اهمیت دارد این است که زمانی که سایت شما از مرز کشور فراتر می رود و قرار است در بین الملل هم معرفی شود، بخشی از سئوی سایت باید به بهینه سازی سایت در امور بین الملل اختصاص یابد.
سئوی بین المللی به مجموعه ای فعالیت هایی گفته می شود که به افرادی که زبانی متفاوت با زبان کشو ر شما دارند اجازه می دهد که بتوانند از سایت شما دیدن کرده و از آن استفاده کنند. شاید در برخی از سایت ها به این مسئله برخورد کرده باشید که پس از ورود به سایت، از شما می خواهد از زبان خود را از لیست زبان های موجود انتخاب کند و این کار در راستای سئوی بین المللی انجام می شود. تولید محتوای خارجی، ترجمه متون به زبان بین الملل و… از جمله اقدامات در این راستا است.

‫با وجودی که انجام سئوی بین‬ المللی فرصتی برای پیدا کردن‬ بازارهای جدید جهانی و ارتباط داشتن‬ با مردم جهان را در اختیارتان قرار میدهد‬ میتواند فرایند پیچیده ای با بسیاری‬ از مشکلات باشد که به پیشرفت شما صدمه بزند‬. اینها چیزهایی هستند که باید حواستان‬ به آنها باشد و با اینکار زمان و منابع بیشتری باید داشته‬ باشد و این عمل در طولانی مدت ‫کاملا ارزنده خواهد بود.‬ اول از همه باید از محتوایی‬ با ترجمه ی خودکار دوری کنید.‬ با وجود پیشرفت فناوری ترجمه ی اتوماتیک‬ ولی همچنان به خوبی مترجمهای انسانی و با قدرت تفسیر‬ بالا را ندارند و پیام به خوبی بر اساس‬ فرهنگ منطقه ترجمه نمیشود. ترجمه های خودکار معمولا بسیار غیر‬ طبیعی و عجیب هستند و با اینکه برخی ممکن است‫ از آن استفاده کنند ولی‬ خیلی از افراد آن را دوست ندارند و‬ نشان دهنده این است که شما آنها را جدی نمیگیرد.

مثالی دیگر از سئوی بین المللی

‬ موضوع دیگری که باید به آن‬ توجه کنید چگونگی ترجمه ی عبارتها و واژه ها‬ به زبان و کشوری دیگر است.‬ در ایالت متحده یک آمریکایی انگلیسی‬ زبان ممکن است عبارت بیمه ماشین را برای‬ دریافت نقل قولهای بیمه ماشین جستجو نماید.‬ اگر شما این عبارت را به فرانسوی ترجمه کنید‬ چنین چیزی خواهید داشت؟‬ اگر شما بخواهید ماشینی اجاره دهید چطور ؟‬ اگر نسخه انگلیسی سایت در مورد اجاره ماشین باشد‬ و تصمیم بگیرید که آن را‬ تا بریتانیا گسترش دهید بهتر است بدانید که در لندن‬ شما میتوانید به راحتی شرکت اجاره کردن ماشین را استخدام کنید‬. اینها موضوعاتی است که وقتی بخواهید‬ برای مناطق مختلف تولید محتوا‬ کنید متوجه خواهید شد و داشتن‬ فردی که درکی از منطقه هدف و زبان دارد‬ میتوانید برای چنین فرایندی خیلی مفید باشد.‬

بعد اینکه تنها ترجمه کردن کافی نیست‬ یا اینکه هر زمان که توانستید‬ آن را در صفحه قرار دهید‬ با وجودی که زبانهای مختلف در‬ یک صفحه برای موتورهای جستجو گیج کننده است‬ حتی صفحات مختلف با ساختاری واحد میتواند قابلیت موتورهای‬ جستجو برای پیدا کردن و درک‬ محتوای شما را برهم زند.‬ به دقت محتوای مناسب برای زبانهای مختلف وب سایت بسازید‬ و مسیر دهی خوبی تهیه کنید‬ تا به موتورهای جستجو کمک کند تا‬ محتوای شما را با زبان و منطقه گروه بندی نماید. شما میتوانید به موتورهای جستجو با‬ استفاده از داده های متا برای تعریف زبان و موقعیت‬ هدف و صرف زمان و منبع‬ برای رفتن به این مراحل کمک کنید‬ و به این صورت نمایش شما‬ در نتایج جستجو بین المللی نیز افزایش می یابد.‬ همچنین باید سایت خود را برای‬ مخاطبین هدفتان بین المللی کنید‬ باید زمان بگذارید و بفهمید که‬ آنها به ماشینهای اجاره ای در بریتانیا چه میگویند ولی‬ اگر بفهمید که در بریتانیا مردم‬ از مترو، قطار و تاکسی برای‬ رفت آمد استفاده میکنند مخاطبین خود‬ را از دست خواهید داد.‬

مانند هر کسب و کار دیگری‬ باید تحقیق بازاری نیز انجام دهید تا‬ فرصتهای بین المللی را پیدا کنید و بدانید که چطور‬ با مخاطبینی که به محصولات و‬ خدمات شما نیاز دارند صحبت کنید.‬ اولویت کاری شما این است که‬ برای کاربران بهترین تجربه ممکن را فراهم آورید‬ و به این صورت تجربه کاربری باکیفیتی با‬ محتوای ترجمه شده و تفکیک شده‬ خود بسازید و در نتیجه‬ نمایش خود در نتایج جستجوی جهانی را افزایش دهید‬‬‬‬‬ تا یک سئو و بهینه سازی سایت موفق را تجربه کنید.

مطالب مرتبط

مطالب قبلی و بعدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 + 6 =