بازاریابی پیامکی

پیامک تبلیغاتی درصورت ابتکار می تواند فرصت های باورنکردنی را برای هر کسب و کار ایجاد کرده تا به یک کمپین نتیجه گرا و موفق بیانجامد و موجبات موفقیت های بعدی را فراهم آورد.
بازاریابی پیامکی SMS Marketing یک فرصت بزرگ برای تجارت است اما در صورت اشتباه منجر به از دست دادن مشتریان می شود. این نوع بازاریابی انعطاف پذیری بالایی دارد.
ابزار بازاریابی پیامکی بسیار متنوع بوده و امکان ساختن لیستی از مشترکین وجود دارد. این سرویس در برقراری ارتباطات گروهی و تکی بسیار کاربردی می باشد.
پنل ارسال sms چیست؟ پنل پیامک یا سامانه پیام کوتاه، ابزار ارسال SMS یا پیامک انبوه می باشد که در تبلیغات پیامکی مورد استفاده قرار می گیرد، دارای صندوق دریافت، ارسال و لیست مخاطبان و … می باشد و بصورت نرم افزار و هم در قالب وب ارائه می شود.
چه شرکت هایی می توانند از بازاریابی پیامکی استفاده نمایند؟ تمامی شرکت ها بدون محدودیت شامل کسب و کار های محلی، رستوران ها، خرده فروشی ها، بانک ها، مدارس، پزشکان، آژانس های مسافرتی، هتل و نمایشگاه ها می توانند طبق خدمات و نیاز مشتری از این سامانه استفاده نمایند.
پیامک های تبلیغاتی شامل چه چیزی باشند؟ این پیام ها می توانند شامل تبلیغات، ارائه محصولات جدید، هشدار ها، یادآوری ها و به طور کلی موجبات ارتباط و حفظ مشتریان یا کارمندان را فراهم آورد.
اس ام اس انبوه Bulk SMS : در قلب یک کمپین بازاریابی پیامکی، توانایی ارسال پیامک انبوه برای مشترکان وجود دارد.
مزایای سامانه ارسال پیام انبوه : قابلیت انعطاف و تفکیک پذیری بر اساس کد پستی، استان و پیش شماره را دارد. در پنل ارسال پیامک امکانات دیگری چون گروه بندی مشتریان، لیست سیاه و امکان مشاهده گزارش کامل وضعیت پیام های ارسالی وجود دارد.

نکات بازاریابی پیامکی

ارسال sms می تواند با رعایت نکات بازاریابی پیامکی فوق العاده موفق باشد.
۱ – مخاطبان : ارسال متنی مفید که پاسخگوی نیاز مشتریان باشد.
۲ – زمان مناسب : ارسال پیام در زمانی مناسب که بهترین ساعت ارسال sms در ساعات اداری مخاطبان بهترین نتیجه را دارد.
۳ – محرک ها : تنظیم پیام های محرک بر اساس عملکرد مشتریان بطوری که بازاریابی شما را منحصر بفرد نماید.
۴ – طول متن : بهترین پیام ها در بازاریابی پیامکی تا ۱۶۰ کاراکتر یا کمتر است و در صورتی که بیش از آن برای گفتن دارید، آن ها را به وب سایت خود راهنمایی کنید.
۵ – لینک ها : لینک های طولانی پیام شما را با کاراکتر های بی معنی پر کرده و متناسب با کسب و کار حرفه ای شما نیست. می توانید از یک ابزار کوتاه کننده URL استفاده نمایید.
۶ – محدودیت ها : ارسال پیامک انبوه در حالیکه چیز جدیدی برای ارائه ندارید، موجب اسپم شدن می شود.

استراتژی شروع بازاریابی پیامکی

جهت جلوگیری از اسپم شدن و موفقیت در اس ام اس مارکتینگ، استراتژی شروع بازاریابی پیامکی را بشناسید.
۱ – نیاز مشتری: ارسال پیامک با شناخت نیاز مشتری.
۲ – کسب اجازه از مشتریان برای ارسال sms
۳ – ارسال پیامک هدفدار
۴ – توجه به تجربه خرید مشتریان
۵ – ارائه تخفیف به مشتریان ثابت و وفادار
۶ – توجه به بازخورد مشتریان در بازاریابی پیامکی.
۷ – شخصی سازی پیامک: ایجاد امکان انتخاب با قرار دادن آپشن های مختلف برای مشتریان.
ایده های اس ام اس مارکتینگ
۱ – ارسال پیام هفتگی
۲ – ارسال پیام تایید سفارش
۳ – ارسال پیام های مرتبط با ایمیل مارکتینگ جهت افزایش نرخ باز شدن.
۴ – جهت ارتقا نرخ تبدیل، افزایش وفاداری و ایجاد روابط مادام العمر با مشتری
۵ – یادآور های قرارملاقات و رزرو ها (امکان رزرو پیامکی)
۶ – مکالمات فروش و نظرسنجی
۷ – خدمات مشتری و فعال سازی مشتریان قدیمی

بازاریابی پیامک

مزایا و معایب بازاریابی پیامکی

مزایا و معایب بازاریابی پیامکی به شرح زیر است :
مزایا : امکان شخصی سازی پیام ها بر اساس فعالیت ها، علاقه مندی ها و اطلاعات شخصی مخاطبان.
امکان ارسال پیام های چند بخشی، قرار دادن لینک صفحه فرود در متن پیامک و قابلیت ارسال به هر نقطه از جهان وجود دارد.
امکان ایجاد لندینگ پیج های SMS : با کمک ادیتور ها، صفحات بهینه سازی شده مبایل برای محصولات و خدمات خود ایجاد نمایید.
نرخ خوانده شدن sms در بازاریابی پیامکی ۹۸ درصد می باشد.
قابلیت به اشتراک گذاشتن اخبار، به روز رسانی ها، ایده ها و پیشنهادات ویژه با مشتریان وجود دارد.
امکان مشاهده نتیجه فوری، مقرون به صرفه از نظر اقتصادی و زمانی، رسیدن به فروش از طریق بازاریابی مستقیم، امکان ایجاد ارتباط دوطرفه B2B (Business To Business)، روشی مناسب برای برندیگ، امکان شخصی سازی پنل ارسال پیامک، سهولت استفاده و امکان پیگیری پاسخ کاربران وجود دارد.
معایب : درصورت عدم دقت و سهل انگاری نتیجه عکس خواهد داد.
پنل پیامک دارای سیستم عامل های متنوع می باشد و محدودیت در تعداد کاراکتر دارد.
امکان عدم تحویل به علت خطای شبکه وجود دارد.

اصول بازاریابی پیامکی

با برخی از اصول بازاریابی پیامکی برای افزایش خلاقیت خود، آشنا شوید.

ارسال پیام کوتاه بایستی با ذکر نام تجاری به همراه لینک سایت و ایمیل تماس صورت گیرد. پیامک بایستی شامل ( Call To Action) مستقیم و واضح باشد. شروع بازاریابی تبلیغاتی با ارائه یک پیشنهاد ارزشمند و شخصی سازی متون بوده و تحقیق در مورد اولویت های مشتریان برای ایجاد ارتباطات بعدی موثر می باشد. برقراری تعامل با مخاطبان جوان تر فراموش نشود. از متون تبلیغاتی به عنوان یک قلاب به شبکه های اجتماعی استفاده شود. منحصر به فرد نمودن پیام های پیشنهادی و تشویق مشتریان از طریق متون مهم است. برای مشترکین خود ایجاد هزینه نکنید و از ارسال چندباره یک پیامک خودداری کنید.
پیام خود را برای مخاطبان هدف ارسال نموده و از سمبل های گرافیکی، ویدئو و پیام های صوتی استفاده نمایید. تنوع بخرج دهید و مشتریان را تشویق به محاوره کنید. به مشتریان خود امکان انتخاب دهید و مهمتر از همه به حقوق آن ها احترام گذاشته و اجازه انصراف از خبرنامه پیامکی را برای آن ها فراهم نمایید.

آیا نیاز به مشاوره رایگان بازاریابی پیامکی دارید؟

مشاوره سئو